Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Portfolio Mixer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Fungerar inte webinar

    Comment


    • #17
      Nu fungerar det.

      Comment


      • #18
        Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
        Inte en timme. Jag märker också att det tar längre tid än vanligt.
        Fundseeder? Är nått tjall på den tjänsten

        Comment


        • #19
          Ursprungligen postat av boha Visa inlägg
          Snyggt . Hur lång tid brukar det ta innan fundseeder har beräknad klart? Tycker den har sagt "processing" en dryg timme nu utan resultat.
          Har funkat knackigt. De svarade i måndags att de gör något underhåll.

          Comment


          • #20
            Super genomgång i går .
            Funderade på om månadsutgift också kan användas som månadssparande om man skriver in ett negativt tal? Tycker det ser korrekt ut på Mixer-fliken fast det blir en stor DD i början? Däremot ser jag ingen effekt på "Utveckling 2016-2019"-fliken?

            Comment


            • #21
              Ursprungligen postat av boha Visa inlägg
              Super genomgång i går .
              Funderade på om månadsutgift också kan användas som månadssparande om man skriver in ett negativt tal? Tycker det ser korrekt ut på Mixer-fliken fast det blir en stor DD i början? Däremot ser jag ingen effekt på "Utveckling 2016-2019"-fliken?
              En negativ månadsutgift ökar på avkastningen som tex utdelning.

              Skicka vilken mix du kör så kan jag kolla

              robotmaker2017@gmail.com

              Comment


              • #22
                Väldigt fint jobbat,mycket kul att testa runt,kommer nog att betyda mycket.

                Comment


                • #23
                  Verkar som om månadsutgift-posten (om man fyller i något där) stökar till det i fliken som bara avser 2016-2019.


                  Beräkningarna i huvudfilen funkar som vanligt. Det är bara specialfliken 2016-2019.

                  Ska försöka fixa till detta.

                  Comment


                  • #24
                    Hittar ni buggar, fel i datat, konstiga noteringar i datat. Hojta till så undersöker jag. Open source = alla hjälper till

                    Comment


                    • #25
                      Får inte ihop det 100% på mixer-fliken - jag tror det är fel med just första månadsutgift/sparande. Om jag ändrar följande tre celler tycker jag det stämmer bättre:
                      B4 = B1 - Q4
                      O4 = B1 - Q4
                      P4 = SUM(R4:AM4)

                      Då blir första utgift/sparande lagt till på såväl konto-kolumnen och dom enskilda testkonton för strategier.

                      Comment


                      • #26
                        Ny version av filen uppe

                        Bytte data för
                        1) Roc n Roll (har kommit en rättad version)
                        2) Smartbeta (verkade fattas data i slutet)

                        Comment


                        • #27
                          Roc n Roll uppdaterades igen med en fix. La därför upp en ny fil med ytterligare nya data.

                          Tog också bort månadskostnadsfunktionen. Ska släppa en version framöver med lite extra funktioner och då återuppstår sannolikt månadskostnadsfunktionen

                          Comment


                          • #28
                            Hur är simuleringarna gjorda på de strategier som ligger med i Portfolio Mixer, är det med eller utan slippage? Om det är med, hur mycket då?

                            Comment


                            • #29
                              Det är gjort enligt standardexempel på webben, inkl slipp. För multi-asset-strategier har vi använt 0,075% courtage i bänken för att få ett generellt slipp.

                              För DAX-indexstrategier 1,5 punkter per sida, och för OMX 0,3 punkter per sida.

                              Comment


                              • #30
                                Den kolumnen som heter "Allokerat" blir lite missvisande då många modeller är inlaggda med hävstång. Att kunna få ut hur stor possition man verkligen har på marknaden hade varit väldigt intressant, lite lättare att få en bild av hur står den totala hävstången är i portföljen.
                                AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

                                Comment

                                Working...
                                X