Ursprungligen postat av Lord S
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Portfolio Mixer
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggLänken överst i den här tråden.
Hej alla,
Jag förstår inte vad jag hittar den uppdaterade portfolio mixern.
Överst i tråden ligger ju en version från 5 februari? Vad missar jag?
"-----------------------------------------------------------
Aktuell version finns på denna länk.
http://www.autostock.se/download/NAS...Mixer_2020.zip
Senast redigerad av Rikard Autostock den 2020-02-05 klockan 21:38."
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggLänken är samma men filen ny.
Comment
-
Som jag sa tidigare så sker uppdatering av period bara 1 gång per år. Skälen till detta är
1) Det tar tid att uppdatera alla strategier. Det går att ladda ner och uppdatera filen med egna körningar, nya strategier eller nya perioder
2) Det är inte produktivt att hålla på att justera varje månad eller kvartal
3) Jag själv har endast behov att kolla en gång per år och det är jag som gör jobbet. Filen är min egen fil (lite tillsnyggad) som jag lägger upp. Det var grundtanken, att dela med mig av det som jobb som jag ändå gör
I korthet mycket jobb för liten nytta
Uppdateringen är att nya strategier har lagts till.
Comment
-
ok hade för mig ni sa att den skulle uppdateras per kvartal
Hej Henrik,
ok hade för mig ni sa att den skulle uppdateras per kvartal vid ett av webinarierna som ni hade. ursäkta om jag missade när du sa att det inte skulle göras.
Finns det någon instruktion hur jag kör alla strategier per dag?
Eftersom jag inte har kört igång efter jag fick portfolio mixer, som btw är riktigt bra. Tänker jag att det skulle vara intressant att se hur alla strategier hanterar det kraftiga ner stället som har varit.
mvh
Tobias
Comment
-
Ursprungligen postat av tobbeb76 Visa inläggHej Henrik,
ok hade för mig ni sa att den skulle uppdateras per kvartal vid ett av webinarierna som ni hade. ursäkta om jag missade när du sa att det inte skulle göras.
Finns det någon instruktion hur jag kör alla strategier per dag?
Eftersom jag inte har kört igång efter jag fick portfolio mixer, som btw är riktigt bra. Tänker jag att det skulle vara intressant att se hur alla strategier hanterar det kraftiga ner stället som har varit.
mvh
Tobias
Comment
-
När man använder mixern tycker jag att man ska se på den enligt följande
- Det är en lös indikation på vad som funkar tillsammans (inte facit)
- Fokus ska vara på långsikt, inte senaste kvartalet
- Överoptimering på strategier försvinner inte mixern. Ev problem kan spädas ut men i kombination med andra problem kan det bli samma
- Det går att överoptimera sammansättningen av strategier
Jag försöker köra 1 gång per år och inte låta mig påverkas av vad som händer innevarande år. Därför uppdaterar jag för eget bruk bara 1 gång per år. Det tar mycket tid att uppdatera för övrigt.
Comment
Comment