Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Portfolio Mixer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av Lord S Visa inlägg
    Den kolumnen som heter "Allokerat" blir lite missvisande då många modeller är inlaggda med hävstång. Att kunna få ut hur stor possition man verkligen har på marknaden hade varit väldigt intressant, lite lättare att få en bild av hur står den totala hävstången är i portföljen.
    Syftet är att få ut utvecklingen om man kör ett visst antal modeller som de är inlagda. Den syftar inte att få ut hävstång i marknad eller dyl. Håller inte med om att den är missvisande.

    Comment


    • #32
      Portföljmixern är uppdaterad

      Comment


      • #33
        Var hittar jag senaste version.

        Comment


        • #34
          Länken överst i den här tråden.

          Comment


          • #35
            Bra att Portföljmixern är uppdaterad. Finns det en tanke att uppdatera den med 'Crash Pack'-produkterna; Multi Short, Defender och Protector. Skulle vara bra tänker jag.

            Comment


            • #36
              Absolut, de kommer med inom kort.

              Comment


              • #37
                Great!! ��

                Comment


                • #38
                  Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                  Länken överst i den här tråden.


                  Hej alla,

                  Jag förstår inte vad jag hittar den uppdaterade portfolio mixern.

                  Överst i tråden ligger ju en version från 5 februari? Vad missar jag?

                  "-----------------------------------------------------------
                  Aktuell version finns på denna länk.

                  http://www.autostock.se/download/NAS...Mixer_2020.zip
                  Senast redigerad av Rikard Autostock den 2020-02-05 klockan 21:38."

                  Comment


                  • #39
                    Länken är samma men filen ny.

                    Comment


                    • #40
                      Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                      Länken är samma men filen ny.
                      Har laddat ner den och det är ju den gamla innehållet är ju bara fram till 2019-12-30

                      Comment


                      • #41
                        hittar bara data fram till 20191230 se bild

                        Click image for larger version

Name:	Skärmklipp2020407.PNG
Views:	1
Size:	4.7 KB
ID:	100732


                        hittar bara data fram till 20191230 se bild

                        Comment


                        • #42
                          Som jag sa tidigare så sker uppdatering av period bara 1 gång per år. Skälen till detta är

                          1) Det tar tid att uppdatera alla strategier. Det går att ladda ner och uppdatera filen med egna körningar, nya strategier eller nya perioder
                          2) Det är inte produktivt att hålla på att justera varje månad eller kvartal
                          3) Jag själv har endast behov att kolla en gång per år och det är jag som gör jobbet. Filen är min egen fil (lite tillsnyggad) som jag lägger upp. Det var grundtanken, att dela med mig av det som jobb som jag ändå gör

                          I korthet mycket jobb för liten nytta

                          Uppdateringen är att nya strategier har lagts till.

                          Comment


                          • #43
                            ok hade för mig ni sa att den skulle uppdateras per kvartal

                            Hej Henrik,

                            ok hade för mig ni sa att den skulle uppdateras per kvartal vid ett av webinarierna som ni hade. ursäkta om jag missade när du sa att det inte skulle göras.

                            Finns det någon instruktion hur jag kör alla strategier per dag?
                            Eftersom jag inte har kört igång efter jag fick portfolio mixer, som btw är riktigt bra. Tänker jag att det skulle vara intressant att se hur alla strategier hanterar det kraftiga ner stället som har varit.

                            mvh
                            Tobias

                            Comment


                            • #44
                              Ursprungligen postat av tobbeb76 Visa inlägg
                              Hej Henrik,

                              ok hade för mig ni sa att den skulle uppdateras per kvartal vid ett av webinarierna som ni hade. ursäkta om jag missade när du sa att det inte skulle göras.

                              Finns det någon instruktion hur jag kör alla strategier per dag?
                              Eftersom jag inte har kört igång efter jag fick portfolio mixer, som btw är riktigt bra. Tänker jag att det skulle vara intressant att se hur alla strategier hanterar det kraftiga ner stället som har varit.

                              mvh
                              Tobias
                              Förstår inte, vad du menar med hur man kör alla stategier per dag?

                              Comment


                              • #45
                                När man använder mixern tycker jag att man ska se på den enligt följande

                                - Det är en lös indikation på vad som funkar tillsammans (inte facit)
                                - Fokus ska vara på långsikt, inte senaste kvartalet
                                - Överoptimering på strategier försvinner inte mixern. Ev problem kan spädas ut men i kombination med andra problem kan det bli samma
                                - Det går att överoptimera sammansättningen av strategier

                                Jag försöker köra 1 gång per år och inte låta mig påverkas av vad som händer innevarande år. Därför uppdaterar jag för eget bruk bara 1 gång per år. Det tar mycket tid att uppdatera för övrigt.

                                Comment

                                Working...
                                X