Allmänt meddelande

Collapse

No announcement yet.

Portfolio Mixer

Collapse

X
- 

Den används för att synka mixern med din körning så du verkar ha gjort rätt
 Leave a comment:
- 

Tror det löste sig

Använder fliken "normaliserad datum för input" fliken.
 Leave a comment:
- 

Rader dummy transaktioner?

Hej,
 Jag testade att simulera Smart Beta med stop loss coh vill lägga in equity kolumnen i excel. Använder dummy transaktioner för ABB aktien så det kommer vara Stockholmsbörsens handelskalender som sätter antalet rader från simuleringen.

När jag kollar i portfoliomixer så finns datumet 2020-04-30 med. Detta datum får inte jag med i simuleringen. Det verkar som att portfoliomixer endast utelämnar lördag/söndag medan simuleringen kommer utelämna lite andra helgdagar också. Det slutar alltså med att jag har svårt att klistra in min simulering i portfoliomixer.

Hur ska man hantera detta? Byta handelskalender vid simulering?

Väldigt tacksam för all hjälp.

mvh
 Mårten
 Leave a comment:
- 

I portfolio mixern kom inte sista året för Multidipper med. Nu är det fixat o uppladdat
 Leave a comment:
- 

Den är skarp. Jag har simulerat den på valutor och kopplat den själv på de fyra valutaparen som finns i noteringen i inputfliken på strategin.Ursprungligen postat av winn Visa inläggNär blir Multidipper klar för skarp körning?

Jag vill dock säga att den hade tidigare problem med att den lurades av fel i feeden. Detta är tillrättat men jag har inte sett några skarpa trades sedan detta fixades eftersom trades kommer i perioder.

Tycker själv att den verkar inte så bra på guld, silver o index.
 Leave a comment:
- 

Uppdaterade MBOS och VT20. Kollade snabbt. Hittade du något mer?
 Leave a comment:
- 

re fel i p mixern?

Hej jag såg att vissa strategiers data bara är uppdaterat tills 0930, som tex multi bos. Ska det vara så, eller blev något fel? Mvh
 Leave a comment:
- 

Har nog blivit fel vid inkopieringen. Startvärdet ska vara 300 KUrsprungligen postat av MacPro Visa inläggHei,
 Virker som at «Grinder» strategien i oppdatert versjon bykser opp 200k fra start og skaper feil resultat- data?
 Leave a comment:
- 

Hei,
 Virker som at «Grinder» strategien i oppdatert versjon bykser opp 200k fra start og skaper feil resultat- data?
 Leave a comment:
- 

Nu är mixern uppdaterad per december 2020. Nästa uppdatering i april
 Leave a comment:
- 

Tog mig friheten att göra ett Google Spreadsheet av senaste Portfolio Mixern som finns att ladda ned, har även lagt in alla AlogPal modellerna.

https://docs.google.com/spreadsheets...gid=1957487624

Det går att kopiera spreadsheeten till sin egen Google Sheets eller ladda ned som Excel.
 Leave a comment:

Leave a comment: