Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Portfolio Mixer
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Lord S Visa inläggDen kolumnen som heter "Allokerat" blir lite missvisande då många modeller är inlaggda med hävstång. Att kunna få ut hur stor possition man verkligen har på marknaden hade varit väldigt intressant, lite lättare att få en bild av hur står den totala hävstången är i portföljen.
Leave a comment:
-
Den kolumnen som heter "Allokerat" blir lite missvisande då många modeller är inlaggda med hävstång. Att kunna få ut hur stor possition man verkligen har på marknaden hade varit väldigt intressant, lite lättare att få en bild av hur står den totala hävstången är i portföljen.
Leave a comment:
-
Det är gjort enligt standardexempel på webben, inkl slipp. För multi-asset-strategier har vi använt 0,075% courtage i bänken för att få ett generellt slipp.
För DAX-indexstrategier 1,5 punkter per sida, och för OMX 0,3 punkter per sida.
Leave a comment:
-
Hur är simuleringarna gjorda på de strategier som ligger med i Portfolio Mixer, är det med eller utan slippage? Om det är med, hur mycket då?
Leave a comment:
-
Roc n Roll uppdaterades igen med en fix. La därför upp en ny fil med ytterligare nya data.
Tog också bort månadskostnadsfunktionen. Ska släppa en version framöver med lite extra funktioner och då återuppstår sannolikt månadskostnadsfunktionen
Leave a comment:
-
Ny version av filen uppe
Bytte data för
1) Roc n Roll (har kommit en rättad version)
2) Smartbeta (verkade fattas data i slutet)
Leave a comment:
-
Får inte ihop det 100% på mixer-fliken - jag tror det är fel med just första månadsutgift/sparande. Om jag ändrar följande tre celler tycker jag det stämmer bättre:
B4 = B1 - Q4
O4 = B1 - Q4
P4 = SUM(R4:AM4)
Då blir första utgift/sparande lagt till på såväl konto-kolumnen och dom enskilda testkonton för strategier.
Leave a comment:
-
Hittar ni buggar, fel i datat, konstiga noteringar i datat. Hojta till så undersöker jag. Open source = alla hjälper till
Leave a comment:
-
Verkar som om månadsutgift-posten (om man fyller i något där) stökar till det i fliken som bara avser 2016-2019.
Beräkningarna i huvudfilen funkar som vanligt. Det är bara specialfliken 2016-2019.
Ska försöka fixa till detta.
Leave a comment:
-
Väldigt fint jobbat,mycket kul att testa runt,kommer nog att betyda mycket.
Leave a comment:
-
Ursprungligen postat av boha Visa inläggSuper genomgång i går .
Funderade på om månadsutgift också kan användas som månadssparande om man skriver in ett negativt tal? Tycker det ser korrekt ut på Mixer-fliken fast det blir en stor DD i början? Däremot ser jag ingen effekt på "Utveckling 2016-2019"-fliken?
Skicka vilken mix du kör så kan jag kolla
robotmaker2017@gmail.com
Leave a comment:
-
Super genomgång i går .
Funderade på om månadsutgift också kan användas som månadssparande om man skriver in ett negativt tal? Tycker det ser korrekt ut på Mixer-fliken fast det blir en stor DD i början? Däremot ser jag ingen effekt på "Utveckling 2016-2019"-fliken?
Leave a comment:
-
Ursprungligen postat av boha Visa inläggSnyggt . Hur lång tid brukar det ta innan fundseeder har beräknad klart? Tycker den har sagt "processing" en dryg timme nu utan resultat.
Leave a comment:
Leave a comment: