Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Portfolio(v)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Portfolio(v)

Hej

Jag använder portfolio(v) för att ta reda på vilken position jag har just nu i terminen. Men jag har lite problem att få det att funka som det är tänkt.

Två frågor.

Värdet som portfolio(v) returnerar, är det detsamma som står i fältet Antal i dialogen Grunduppgifter?

Vad behöver vara ikryssat/valt etc för att rätt värde skall hämtas vid varje kursuppdatering? Som det är nu så verkar värdet bara vara rätt i början av dagen. Sen så returnerar portfolio(v) samma värde oavsett depåns innehåll.

/Varja

Jo, det är samma värde som fås via Enter i börslistan Fondbörsens alla aktier.

Om du gör egna listor med portföljfunktionen i Friendly dock, så visas antal från den portföljen i Antal-fältet.

Om du ligger blankad är värdet negativt.

Sedan finns det lite depålistor via högerklick i börslista, och Allmänna listor. Där finns Portfölj/Innehav som då skall visa samma som i Grunduppgifter i sin tur.

För att portföljer och avslut skall synka ordentligt skall de depårelaterade alternativen i Insamling av data och Välj framför Nordnet ha dessa förbockade. Annars lär inte förändringar slå igenom.

Comment

Nä, jag får inte det här att funka. Om jag högerklickar på börslistan, väljer Allmänna listor och Portfölj så visar den helt korrekta värden men om jag trycker enter när jag har intraday grafen för omxterminen uppe så visar Antal fältet helt felaktiga värden.

Och Portfolio(v) returnerar samma felaktiga värde som i Antal fältet.

Comment

Grundkollan att konfigurationer slagit igenom hos dig.

Kolla att du kör på version 7.5.6.X där x kan vara godtycklig siffra.

(meny hjälp Om Friendly Börs)

Annars finns just nu saker i portföljinfo som inte fungerar från i förra veckan. Diverse saker med handel såsom order och makulering rättades då, men kvarstår gör avslutslistan och portföljlistan vars konfig inte stämmer ännu.

De ser helt annorlunda ut och liknar hur det var för teletrades inträde hösten 2001. Kanske måste jag göra tillägg i programmet för att få till det.

När mitt bredband förmodligen är normalt igen på torsdag så återupptar jag det arbetet.

Comment

Det är samma för mig, det stämmer i nnportfo men när jag trycker enter med intraday grafen för omxterminen uppe så visar Antal fältet tomt.

Comment

Nått nytt kring det här? Jag kör 7.5.6.1.

Comment

Det fixas förmodligen under veckan skulle jag tro.

Comment

Ser ut att funka nu, kan det stämma?

Comment

Jo, det stämmer. Jag har avvaktat med info innan jag fått riktig feedback att det funkar.

Det lades ut igår eftermiddag korrigering av konfiggarna mot Nordnet.

Comment

Nu har jag problem med det här igen.

Comment

Lfm,
                      när jag kollar i egna larm har jag ej fått ny config, kan du kolla?

Comment

Lite mer specifik info, tack.

Finns inte transarna i lokala ordertransar?
                        Är det inte rätt antal när du har innehav?
                        Blir det inte nollat när du säljer?

osv

Comment

Jag upptäckte det då Antal fältet i Grunddata dialogen inte blev nollat när jag sålde.

Comment

Men avsluten finns i Lokala ordertransar?

Comment

japp

Comment

Working...
                              X