Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Terminator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Det var väl det jag kände på mig, en väsentlig skillnad faktiskt.

    Comment


    • #62
      Bra dag idag, + 16 punkter på en trade. Idag hade det inte blivit någon skillnad även om man kört förra versionen.

      Comment


      • #63
        I Dag var det premiär med terminator i min nya NAT
        Fårväl glädjas åt 3,5 pt x 2 i detta upp och ner som det var idag.
        Hade den hoppat på direkt så..men om inte om...
        nöjd Berra
        Berra

        Comment


        • #64
          Hej Rikard. Lite undran ang NAT:
          Varför skiljer det så mycke på larm
          ex:09:46 ORDER "sl) Terminator Long OMXS301J" kurs 939.7500
          Avslutsticker:07:46:03 köp 943.75 ( OBS klockan visar oxå fel på två timmar)
          11:03 ORDER "sl) Stoploss Mini lång OMXS301J" kurs 947.5000
          11:03 ORDER "xk) Delay order spärrar order för OMXS301J" kurs 947.5000
          11:03 ORDER "sl) Stoploss Mini lång OMXS301J" kurs 947.5000
          11:03 ORDER "xk) Delay order spärrar order för OMXS301J" kurs 947.5000
          11:03 ORDER "sl) Stoploss Mini lång OMXS301J" kurs 947.5000
          11:03 ORDER "xk) Delay order spärrar order för OMXS301J" kurs 947.5000
          11:03 ORDER "sl) Stoploss Mini lång OMXS301J" kurs 947.5000
          11:03 ORDER "xk) Delay order spärrar order för OMXS301J" kurs 947.5000
          Ticker: 09:03:39 sälj 945.75 vad är det automatiska inställt på det skiljer ca 2 pkt?
          Berra

          Comment


          • #65
            Det beror på att syntaxen i nordnetfeeden inte är helt färdig vad gäller transaktioner, vi håller på att komma överens med dem hur det ska presenteras etc.

            Det orsakar att inkommande transaktioner får tidstämpel som är 2 timmar fel. Däremot stämmer de om man startar om programmet så att de läses in som gjorda transaktioner.


            Kursangivelsen i Analys och Order skiljer sig åt, vi håller på att undersöka varför.

            Comment


            • #66
              ...ok då kan vi hoppas på att det ändrar sig, men varför delayorderstoppar?
              eller var det det som var syntaxen?
              Berra

              Comment


              • #67
                Ordern gick inte till avslut på några sekunder, och då får man xk)-larm. Det blir lite tätare i NAT eftersom scripten körs var 5:e sekund istället för var 15:e som i AT8.

                Det skulle gå att lägga hela xk)-logiken i triggerscriptet också så syns inte larmen, det blir bara order-larm. Det gör vi ev i nästa version av Stoploss Mini.

                Comment


                • #68
                  Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                  Det beror på att syntaxen i nordnetfeeden inte är helt färdig vad gäller transaktioner, vi håller på att komma överens med dem hur det ska presenteras etc.

                  Det orsakar att inkommande transaktioner får tidstämpel som är 2 timmar fel. Däremot stämmer de om man startar om programmet så att de läses in som gjorda transaktioner.


                  Kursangivelsen i Analys och Order skiljer sig åt, vi håller på att undersöka varför.

                  Jag blir lite ledsen i ögat, först går det inte lägga order för hand, kanske som Ali skriver ett formulär som inte är ifyllt, varför meddelar de i såfall inte? Och när väl NAT skickar order ca fem pkt längre ner så går det ytterligare två punkter åt skogen för att inte NAT funkar mellan larm och avslut???
                  Så gjorde inte AT8, annars ser "interfejset" super ut lätt att koppla modeller och koppla ifrån. Plus att lägga order för hand är ju busenkelt, om nu inte om hade varit.
                  Berra

                  Comment


                  • #69
                    Nja, det ska absolut gå att lägga order manuellt om det går att skicka automatiskt. Då är det knappast några avtal som saknas.

                    Och NAT skickar ordern precis när scriptet löser ut, det enda som är skillnaden är att det skyltade priset i ORDER-larmet ligger fel. Det är bara ett skönhetsfel som inte påverkar den skarpa handeln på något sätt. Ordern skickas ju ändå vid rätt tid, och till det pris som prisscripten sätter. Larmtexten har ingen annan betydelse än att det är lite förvillande med fel pris. ANALYS-larm stämmer däremot, och vi fixar buggen i någon av de närmaste uppdateringarna.

                    Comment


                    • #70
                      Hur har det gått för Terminator idag? Vill gärna jämföra med Skywalker som jag kör nu, men som inte direkt är gratis

                      Comment


                      • #71
                        Det blev +4,25 punkter beroende på vilken tid man gör exit, vi har kört med kl 17:15 för all statistik men det går ju att ändra själv om man så vill.

                        kl 15:46 Long på 973,75
                        kl 17:15 Exit på 978,0

                        Vad fick du från Skywalker idag?

                        Comment


                        • #72
                          Känner mig lite snurrig på matten men följande står i "Larm":

                          10:51 ORDER "sl) OMX Skywalker Short custom OMXS301K" kurs 970.2500
                          15:37 ORDER "sl) OMX Skywalker Long custom OMXS301K" kurs 969.0000
                          17:24 ORDER "sl) OMX Skywalker Exit long custom OMXS301K" kurs 978.7500
                          I min nordnetdepå står följande under "Mina order och avslut"
                          17:24:38 Sålt OMXS301K Derivatives OMX 2 979,25 SEK
                          15:37:21 Köpt OMXS301K Derivatives OMX 4 971,75 SEK
                          10:51:33 Sålt OMXS301K Derivatives OMX 2 966,00 SEK
                          Ber om ursäkt för min okunnighet, men borde inte siffrorna vara samma?

                          Enligt RS hemsidan blev det +1,5 punkter idag. I min depå (där jag handlar med två kontrakt) står det terminssaldo 350 SEK, vilket jag då antar är vad jag plussade idag. Det borde ju rimligtvis innebära 1,75p plus per kontrakt, eller är jag helt fel ute?

                          Comment


                          • #73
                            Vi har åtgärdat en bugg i senaste programversionen (endast tillgänglig via nyinstallation i nuläget) som gjorde att den "skyltade" kursen i larm plockades från förra synkningen mot disk. På ren svenska är alltså kursen några minuter gammal. Larmkursen ska man egentligen inte basera så mycket på ändå, det diffar i princip alltid något mot aktuell köp- eller säljkurs.

                            Men det är bra att Rankor´s redovisning stämmer med vad du fått "live".

                            Comment


                            • #74
                              Hur gick det idag för Terminator?

                              Comment


                              • #75
                                Tyvärr ingen trade alls! Den totala avsaknaden av rekyler hos terminskursen gjorde att Terminator aldrig kom in i marknaden.

                                Comment

                                Working...
                                X