Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Terminator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Jag backtestade Short Terminator{20111008} 100 dagar och den fungerar bättre på terminen än index. I går gav den 18 punkter på terminen och ingen signal på index. Man kanske ska köra Tracker på index och Terminator på terminen?

    Comment


    • #77
      Bra dag idag för Terminator med +21 punkter på terminen. Har inte kollat vad det blev på index dock.

      Comment


      • #78
        Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
        Vi har åtgärdat en bugg i senaste programversionen (endast tillgänglig via nyinstallation i nuläget) som gjorde att den "skyltade" kursen i larm plockades från förra synkningen mot disk. På ren svenska är alltså kursen några minuter gammal. Larmkursen ska man egentligen inte basera så mycket på ändå, det diffar i princip alltid något mot aktuell köp- eller säljkurs.

        Men det är bra att Rankor´s redovisning stämmer med vad du fått "live".

        Räcker det med att uppdatera Nordnet autotrader eller måste man avinstallera om sedan installera igen?

        Sedan en annan fråga. Funderar på att testa OMX Terminator parallellt med Skywalker då terminator presterar väldigt bra senaste tiden. Är det några problem att köra dessa parallellt?

        En fråga till. Jag uppdaterade programmet för en stund sedan via "Hjälp" ===>> "Uppdatera programversionen". Följer nyaste Terminator med då, eller får man uppdatera den separat?

        Comment


        • #79
          Det beror på vilken version du kör nu. Det går bra att uppdatera från 9.2.0.0 och uppåt, annars behövs nyinstallation.

          Terminator och Skywalker måste köras på separata konton, annars blir det konflikt eftersom båda handlar samma instrument.

          Nyaste Terminator-versionen ligger alltid i onlinemanualen:

          http://www.autostock.se/NATmanual/Terminator.html

          Man får helt enkelt kopiera och klistra in scripten i programmet, så berörs inget annat.

          Comment


          • #80
            Hur gick terminator igår? Skywalker gick nästan -40 punkter.

            Comment


            • #81
              Jag har uppdaterat sidan nu, igår blev det -1,5 punkter ungefär och idag lite sämre med -6,75.

              Synd att Skywalker backade så mycket på en dag. Jag tror den är lite för snabb för sitt eget bästa. Ditt förslag på konsolideringsfilter låter intressant, jag ska se om vi kan hitta någon indikator som fungerar hyggligt.

              Comment


              • #82
                Det ligger en lite uppdaterad Terminator-version i manualen nu, vi kör den skarpt imorgon och testar lite.

                Comment


                • #83
                  Vilka är ändringarna ?

                  Mvh
                  Rikard B

                  Comment


                  • #84
                    I princip är det bara att vi satt som villkor att ytterligare en stapel tidigare ska ha fallande high för att få flytta ner nivån för köp. Det gjorde i sin tur att vi kunde plocka bort villkoret med staplar helt utanför breaknivåerna. Resultatet blir färre signaler och bättre vinst i backtest.

                    Comment


                    • #85
                      Går över till Terminator nu tills Skywalkern strul med stora backdrowns blir åtgärdat. Har dock några frågar (som vanligt )

                      Jag har installerat enligt de anvisningar som finns i användarmanualen (http://www.autostock.se/NATmanual/index.html?Terminator). När jag kom till steget där jag skulle klistra in den nya versionen av terminatorscripten gjorde jag detta genom att markera diagramet för terminen och klicka på script-knappen. Sökte sedan på Terminator Long, Short, Exit Long och Exit Short och klistrade in de nyaste versionerna av scripten som fanns i användarmanualen. Sparade dessa på plats 1-4. Är detta korrekt? Ska jag även lägga in Terminator köp- och blankningsavtal på plats 5 och 6, eller räcker det med att jag fyllt i Terminator köp- och blankantal i grunddata ===>> Indata script?

                      Står inget alls om detta i manualen (eller så är det bara jag som är förvirrad:confused, men har för mig att man var tvungen att göra så när jag installerade Skywalker.

                      Vill passa på att tacka för en utsökt produkt

                      Comment


                      • #86
                        Du har gjort helt rätt! Antal kontrakt som ska handlas anges i Indata script (det står i manualen på samma sida som scripten ligger, en bit upp ), antalscripten behöver dock inte anslutas. Det räcker med ordermodellerna via Anpassa automatisk orderläggning. Kör med 1 enda kontrakt först så att du ser att allt fungerar någon dag i alla fall.

                        Comment


                        • #87
                          Ny version av Terminator-scripten. Vi kör nu med 60-minutersstaplar och har förenklat villkoren en aning.

                          De nya scripten ligger dels i manualen:

                          http://www.autostock.se/NATmanual/Terminator.html


                          och dels tillgängliga via Hjälp > Uppdatera standardmodeller


                          Comment


                          • #88
                            Jag gjorde en uppdatering via Hjälp> Uppdatera standardmodeller och då försvann mina egna modeller.
                            Kanske sånt som bara drabbar mig.

                            Comment


                            • #89
                              Ursprungligen postat av ali Visa inlägg
                              Jag gjorde en uppdatering via Hjälp> Uppdatera standardmodeller och då försvann mina egna modeller.
                              Kanske sånt som bara drabbar mig.
                              Nej, det drabbade mig också häromdagen.

                              Varning för att uppdatera standard-modellerna om du gjort egna script/ordermodeller, då skrivs de över och är sedan borta.

                              Jag påtalade problemet för Autostock i måndags.

                              I mitt fall var det extra olyckligt då en restore från backup ej fungerade då jag uppdaterat NAT till ny programversion i helgen efter backupen körts och windows registret innehöll nya gjorda uppdateringar. Enda sättet att komma igång var att avinstallera NAT, nyinstallation, kopiera ordr, scrip filerna från backupen och bygga om chart för omxs302a, ladda från kundservice, anslutat ordermodeller, script till omxs302a...

                              Last edited by jorgeng; 2012-01-05, 11:44.

                              Comment


                              • #90
                                Ali, har du kört med gamla SCRIP.DBF och DBT från AT8? En NAT-installation har sina grundscript och modeller endast på de IDn som berörs av uppdateringarna. Egna script och modeller ligger utanför detta område och påverkas inte, såvida de inte kommer från gamla AT8-filer och kan råka ha samma ID som grundscripten i NAT.

                                Jörgen, gjorde du som jag tipsade om att skapa nya script i NAT och kopiera in textinnehållet från backupen? Då får de egna unika IDn och framtida uppdateringar fungerar.

                                Comment

                                Working...
                                X