Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Terminator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • closeyday=Find(eqv(frac(d),0.71875),35,c,1)
    sopentoday=Find(eqv(frac(d),0.375),35,o,1)

    blir bara sant i någon sekund och hinner troligen inte generera något. Man får nog mäta i ett "tidsfönster" så att man testar med både le() och ge() för att få något användbart.

    Comment


    • Är det verkligen så, för det verkar ju funka.

      Mitt script går i 15min upplösning. Här kommer mina tankar kring kodraderna.

      Gårdagens close:
      closeyday=Find(eqv(frac(d),0.71875),35,c,1)
      Ta fram c för en stapel med viss tidsstämpel, dvs igår vid stänging. Lär ju finnas kvar hela dagen.

      Dagens öppning:
      sopentoday=Find(eqv(frac(d),0.375),35,o,1)
      Ta fram oen för dagens första stapel. Lär ju också finnas kvar hela dagen.

      Ta reda på om low-formationen är idag: sislowtoday=eqv(int(Find(sstoppsets,35,Aref(D,2),1)),int(date()))

      Om low-formationen inte hittas idag, då kompenserar vi med open-close, men endast idag:
      Draw(add(if(and(not(sislowtoday),sdatum_ok),sub(sopentoday,scloseyday),0),sstoplevels1),2,bqb)

      Tar en stund att bemästra detta scriptspråk, och jag har bevisligen mycket att lära...

      Comment


      • Tycker det ser ut som om scriptet/tanken funkar. Blå kurva är gapkomenserad.

        Mvh
        Attached Files

        Comment


        • Versioner av Terminatorn

          Hej, jag har just läst genom tråden och funderar på att byta över till Terminatorn istället för OMX Trackern som jag kör just nu. Om man tittar på statistiken för Jan/Feb, verkar Terminatorn prestera bättre. Nu till min fråga:

          Läser man tråden verkar ni diskutera om två olika produkter, dels Autostock approved varianten XACT Terminator Bull/Bear samt den som kommer förinstallerad med NAT.

          Har under kvällen installerat XACT varianten och jämför skripten, vilka inte alls är lika? Är det så att den varianten triggar long/short skripten på något sätt? Är

          Hur har ni i tråden satt upp Terminatorn, vilka terminer/warranter etc använder ni?

          Comment


          • Terminator går lite bättre än Tracker just nu, men det ändras hela tiden med börsklimatet. En annan månad kan Tracker dra in 50-100 punkter på några få trades.

            Den tidigare versionen av Terminator som handlade Bull och Bear togs bort eftersom vi inte tyckte det fungerade tillräckligt bra att handla XACT med vad som egentligen är en terminsstrategi. Men om man vill kan man självklart bygga upp den igen, alla script ligger på forumet. De vanliga terminatorscripten skickar signal via globala celler till mottagarscripten för XACT som i sin tur lägger ordrarna. Lite komplext kanske.

            Jag tror nog du får bäst resultat med terminer om du ska köra Terminator.

            Comment


            • Vi skulle behöva verifiera dagens resultat med någon som kört Terminator, vi hade lite labb-övningar med script idag på den maskinen och är inte 100% säkra på att vi loggat korrekt.

              Comment


              • Rikard,

                Jag hade +5,5 punkter men jag använder profittakning i min version

                Comment


                • Ah, grattis! Vilka signaler "hade du fått annars"?

                  Comment


                  • Svårt att säga eftersom jag också "fipplade" en hel del under dagen. Uppskattningsvis runt +-0. Mer exakt än så kan jag inte säga tyvärr.

                    Mvh Mikael

                    Comment

                    Working...
                    X