Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Jag kan inte längre se min orderhistorik på fiktiva Raptorkontot. Bara den senaste transaktionen från idag är synlig. Några uppslag...?

Comment

• Sitter fullinvesterad och Raptor sålde 63 på fiktiva kontot kl 09,08 men det blev ingen affär på de skarpa sen kl09,15 ,10,08, 15,34 gjorde den nya försök att handla. Lite konstigt att den första affären gick igenom på de skarpa för det har funkat tidigare, är det någon som har nån ide

Comment

• Ursprungligen postat av Cikoria Visa inlägg
        Jag kan inte längre se min orderhistorik på fiktiva Raptorkontot. Bara den senaste transaktionen från idag är synlig. Några uppslag...?
        Oj, provat att starta om programmet? Finns inte historiken via Starta > Loggade lokala ordertransaktioner?

Ursprungligen postat av rolbe Visa inlägg
        Sitter fullinvesterad och Raptor sålde 63 på fiktiva kontot kl 09,08 men det blev ingen affär på de skarpa sen kl09,15 ,10,08, 15,34 gjorde den nya försök att handla. Lite konstigt att den första affären gick igenom på de skarpa för det har funkat tidigare, är det någon som har nån ide
        commerzbank hade lite strul vid ett par tillfällen, men det rättar sig automatiskt så fort de är online igen. Stämmer inte antalet nu alltså?

Comment

• Jag har provat at starta om men ingen skillnad. Jag ser ordrar för Raptorkontot i orderhistoriken (F9) men bara för de senaste två dagarna.
          Det skapades hysteiskt många ordrar under gårdagen, först p.g.a spread alert, sen p.g.a tt det saknades täckning på ett av de skarpa kontona. Har 2001 rader i orderhistoriken, kanske det finns ett max antal rader allokerade i gridwidgeten?

Comment

• Hm, det finns ett maxantal över vad som visas i transhistoriken så det kanske blir så att den blockerar tidigare ordrar om du har extremt många order senaste dagarna. Men om det loggas nya order nu så fungerar det ju åtminstone. Man kan ju ta bort transaktionsfilen men då försvinner alla transar på alla konton.

Comment

• ...raderade 1800 ordrar på fiktiva Raptorkontot och startade om. Nu syns historiken igen och de gula/blå markeringarna är tillbaka i OMX chartet. Verkar som att det finns en gräns på 2000 ordrar?

Comment

• Btw, är det någon som försökt implementera en integrerad hedge-strategi i någon modell? Sänker sannolikt avkastningen, men korrekt implementerad skulle den kunna sänka DD i än större utsträckning ( i relativa termer)...

Comment

Btw, är det någon som försökt implementera en integrerad hedge-strategi i någon modell? Sänker sannolikt avkastningen, men korrekt implementerad skulle den kunna sänka DD i än större utsträckning ( i relativa termer)...
                  Nej, jag har inte försökt. Intressant idé men i simulatorn blir ju en hedge bara att man går från ex 100 Long till något lägre. Jag har i Predator i princip en hedge genom att försäljningen delas upp i två delar. Sälj 1 samma dag och sälj 2 efter 3 dagar.

Comment

Btw, är det någon som försökt implementera en integrerad hedge-strategi i någon modell? Sänker sannolikt avkastningen, men korrekt implementerad skulle den kunna sänka DD i än större utsträckning ( i relativa termer)...
                    Helt oberoende?

Comment

• Jag tänkte mer i termer av att köpa en index put på botten av en Raptor köpsvit, dvs under lägsta/sista möjliga grid om det går utför. Köper man deep out of the money kanske det skulle gå ihop sig kostnadsmässigt...

Comment

• ok, nog svårt att simulera.

Du kom in på ett intressant ämne. Kanske även ha en covered call på en del av nuvarande exponering för lite extra avkastning och finansiering av put.

Comment

• Så långt har jag inte tänkt men det låter ju som en idé värd att testa. Skulle man inte kunna simulera trading och hedge var för sig och merga resultatet i Excel

Comment

• I simulering måste instrumenten tas med på förhand. Tror inte det finns historik på optioner och att det blir krångligt med så många byten. Det skulle kanske gå att bygga en syntetisk position med uppskattning av premie. Ett annat sätt skulle vara att köpa en minishrt med högre häv än den långa och ta risken att det stoppas ur värdelös.

Comment

• Försöker ansluta B LONGOMX YH CBK(36) till RTP Link Minilong köp o sälj då frågar den om jag vill ansluta till min valda konto o då säger den:

"Modellens trigger redan SANN. Vill du ansluta modellen ändå?"

Vill jag det?

Fråga 2:
                              Hur mycket riktigt kapital kommer raptor att dra om jag har satt enligt Rikard exempel på 500k ungefär?
                              //M

Comment

• Ni får ursäkta, men jag är lite osäker på vart jag ska ställa frågan här på forumet. Rikard, har ni möjligtvis haft störningar i eran SMTP-server? Mailen har inte riktigt kommit fram direkt, utan det har tagit några minuter till några timmar. Något du känner till? Jag har för övrigt inte haft bekymmer med min mail från andra idag.

Comment

Working...
                                X