Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• 27% enligt bänken.

Comment

• Hmm, min raptor försökte gå lång idag och lyckades på testkontot. Däremot blev det inte något försök på det skarpa kontot trots att jag kopplat ordermodellerna på long resp. short sidan till var sin minifuture (och satt link ID till 799) på skarpa lintot. På testkontot däremot har jag bara kopplat ETP Link Trigger (tja förutom då raptor-modellerna såklart).

Är det att jag inte lagt in ID 799 på den "triggande" sidan som gör att jag inte får något skarpt köp eller är det troligen något annat jag missat? Lite svårt kanske att felsöka på distans, men någon teori mottages tacksamt :-)

Comment

• Hej,

EDIT 2: Nu har jag testat både long short ihop. Long & Sell ordermodellarna är beroende av att short & cover också är kopplade, annars fastnar man i de stora nedgångarna och strategin börjar inte handla igen förän man tar ut senast "high" ser det ut som.
        EDIT 1: Tillägger att jag bara testat Long Sell delen hittills, ifall Long, sell har beroende på short och cover för att fungera. Har under tiden testat även från 2011, då sker handel några månader, varpå pausar positionen till 2013. Börjar tro att Long delen har beroende på short delen.

Inledning:
        jag har kört simuleringar med olika startdatum t.ex. 2012-01-01 till 2017-01-17.
        Dock slutar handeln/simuleringen 2015-04-28, dvs sistta grid köpet.

Mitt antagande är att har man inte hunnit köra strategin tillräckligt länge och byggt upp en vinst så kanske man smäller kontot, eller kan det bero på något annat?
        Last edited by jimmy; 2017-01-17, 20:52.

Comment

• Ursprungligen postat av KarlA Visa inlägg
          Hmm, min raptor försökte gå lång idag och lyckades på testkontot. Däremot blev det inte något försök på det skarpa kontot trots att jag kopplat ordermodellerna på long resp. short sidan till var sin minifuture (och satt link ID till 799) på skarpa lintot. På testkontot däremot har jag bara kopplat ETP Link Trigger (tja förutom då raptor-modellerna såklart).

Är det att jag inte lagt in ID 799 på den "triggande" sidan som gör att jag inte får något skarpt köp eller är det troligen något annat jag missat? Lite svårt kanske att felsöka på distans, men någon teori mottages tacksamt :-)
          Det ska stå samma ID även på OMXS30-index på testkontot. Annars skickas inte signalen till den cellen så att ETP Link kan läsa av den.

Ursprungligen postat av jimmy Visa inlägg
          Hej,

EDIT 2: Nu har jag testat både long short ihop. Long & Sell ordermodellarna är beroende av att short & cover också är kopplade, annars fastnar man i de stora nedgångarna och strategin börjar inte handla igen förän man tar ut senast "high" ser det ut som.
          EDIT 1: Tillägger att jag bara testat Long Sell delen hittills, ifall Long, sell har beroende på short och cover för att fungera. Har under tiden testat även från 2011, då sker handel några månader, varpå pausar positionen till 2013. Börjar tro att Long delen har beroende på short delen.

Inledning:
          jag har kört simuleringar med olika startdatum t.ex. 2012-01-01 till 2017-01-17.
          Dock slutar handeln/simuleringen 2015-04-28, dvs sistta grid köpet.

Mitt antagande är att har man inte hunnit köra strategin tillräckligt länge och byggt upp en vinst så kanske man smäller kontot, eller kan det bero på något annat?
          Jo alla fyra strategierna behöver vara anslutna eftersom de interagerar, dvs Shrt-sidan stänger ofta en Long-position osv. Vilket datum startade du körningen om den slutar 2015-04-28? Får du aldrig signaler hela vägen till idag?

Comment

• Jag har också tittat på 1500 dagar på 4 K skärm, lade på bollinger.
            Det ser ut som största delen av affärerna sker mellan Bollinger mittenband ( MA20) och det övre bandet. Detta är intressant att labba med, t.ex. ser ut med blåtta ögat att gå att använda i egen-optimering, med "extra" entry och exit.

Jag ser flera gånger att en trolig stop (blå prick) löser ut på botten-nivåer (rekyler) och på så vis realiseras "större" förluster bara dagar innan priset vänder upp igen, så jag instämmer med tidigare förespråkare i denna tråd att SL kan vara skadliga. Jag hade inte själv tänkt mig en sådan stop. Ska försöka labba med lämplig exit/MM när jag får tid för att jämna ut profit kurvan, troligen mycket svårt men kul.
            Last edited by jimmy; 2017-01-17, 21:07.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
              Vilket datum startade du körningen om den slutar 2015-04-28? Får du aldrig signaler hela vägen till idag?
              jo i EDIT 2, skrev ja att short delen behövs annars fastnar man..

Comment

• Fortfarande inga affärer in min Raptor.

Comment

Det ska stå samma ID även på OMXS30-index på testkontot. Annars skickas inte signalen till den cellen så att ETP Link kan läsa av den.

Jo alla fyra strategierna behöver vara anslutna eftersom de interagerar, dvs Shrt-sidan stänger ofta en Long-position osv. Vilket datum startade du körningen om den slutar 2015-04-28? Får du aldrig signaler hela vägen till idag?

Ok det känns ju exakt som mitt problem. Var för jag in 799 på testkontot? Är det i ETP Link trigger?

Comment

• Välj testkontot i menyraden, klicka ENTER på OMXS30 och välj Indata. Mata in 799 i fältet ETP Link ID.

Kolla att ETP Link Trigger-modellen är ansluten via fliken längst till höger.

Comment

Välj testkontot i menyraden, klicka ENTER på OMXS30 och välj Indata. Mata in 799 i fältet ETP Link ID.

Kolla att ETP Link Trigger-modellen är ansluten via fliken längst till höger.

Grymt, tack!
                      Då får vi se om den synkar upp sig mot testkontot imorrn då :-)

Comment

• Idag var det sprutt på Raptor.

Comment

• Har fortfarande inte fått någon position i Raptor som kopplades in i fredags. Rikard, kan det stämma?

Comment

• Hm, inget på testkontot heller?

Comment

• Vad för size på testkontot bör man ha för att komma över 1000 kr (vilket är kravet per position för att slippa courtage)? Testade nämligen att sätta igång den med liten size om 30k, då tog den bara en mini åt gången vilket gjorde att jag fick betala courtage på det.

Comment

• Mina gridköp är 39 st. Jag köper minis som kostar ca 80 kr. Då har jag satt det fiktiva kontot till 600 K.

Comment

Working...
                                X