Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Reflektion, Raptor är faktiskt inte så mycket daytrading utan mer trendföljare med viss justering upp och ner. De stora vinsterna torde göras när man är inne i fat tail.

Comment

• Yes är med på det, var mer ett skämt då han skapat flera köp och sälj under samma dag en period nu, riktigt trevliga affärer faktiskt
      Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
      Alf Johansson, alias
      Börsapan

Comment

• Det stämmer, åtminstone delvis. Det är i princip en trendföljande intradagsstrategi. Om man simulerar med hälften så många grids och dubbla avståndet blir insatsen per grid dubbelt så stor. Hade modellen varit enbart trendföljande skulle vinsten blivit åtminstone i närheten av nuvarande, men det faller ganska rejält vilket betyder att grid-handeln ändå har avgörande betydelse.

Comment

• 10 longa grids idag. Börjar bli mentalt tufft att låta robotarna handla efter så lång uppgång och alla 3 ligger long (Raptor, Coda och Fusion). Men hade jag själv fått bestämma så hade början på året inte gått lika bra

Comment

• Finns rätt mycket vinst att ta utav kan man säga ;-) iaf för min del. Raptor + Fusion har levererat drömsiffror senaste tiden. Jag ligger också inne med 10 grids, och ett gav på 1587-ish. Såg lite mörkt ut runt botten i OMX idag. Jag har även för skojs skull dragit igång Raptor mot DAX på ett testkonto. So far so good, men jag har tyvärr inte livekurser på DAXen från Nordnet, men det spelar ingen roll eftersom det bara är testkonto.

Comment

• Inte live på DAX? Det ska absolut vara live. Ser du något konstigt med just DAX?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                Inte live på DAX? Det ska absolut vara live. Ser du något konstigt med just DAX?
                Jag trodde det var delay på DAXen? Kollade i prislistan på Nordnet, men jag kanske fattade fel. Jag har Wintrade (inte pro) hos Nordnet. Ingår live på DAX där?

Comment

• Live på DAX ska alltid ingå i Autotrader-feeden. Index kan starta några minuter sent på morgonen, men det beror på hur DAX beräknas - SIX kräver avslut i alla ingående aktier innan indexkursen beräknas, men det finns en deadline kl 09:06 då det börjar feedas oavsett om alla aktierna fått avslut eller ej.

Comment

• Satt och funderade på DAX jag oxå samt USA, det vore trevligt att kunna låta pengarna jobba dygnet runt

Comment

• Dow Jones feedar i realtid medan Nasdaq är fördröjt. ËSPFUT-t (Sp500-terminen) går att få i realtid om man aktiverar USA-feeden som ger aktier, ETFer live.

Comment

• Bättre att jobba med lite olika strategier tror jag. Min Ranger i Swing har jobbat in 4-5% utan hävstång sedan 10 januari. 3 Long och 1 blankning. Alla träff. Statistisk edge är dryga 70%.

DAX är svår att få att funka med OMX modeller. OMX beter sig inte som DAX som har större respekt för motstånd mm. DAX är mer volatilt.

Comment

• Alla ETPer i Supermarket stänger väl 17:25 oavsett underliggande (alla ligger väl på NDX?)? Kan man handla S&P på annat vis via Nordnet? Är det någon som har testat Raptor mot S&P och/eller DJI?

Tack Rikard, då vet jag att DAXen är realtid. Bra att veta :-)

Comment

• S&P-Future är öppen under stockholms handelstider, men ibland seg innan handeln i USA kommer igång. Kanske inte optimalt för etp. Vill man handla s&P under handelstiderna i USA finns SPY med en enorm likviditet och obefintlig spread.

Comment

• SP500-futuren går att lägga på kalendern "09-22" så får man kurser hela dagen ända till USA stänger, men som sagt - den är lite seg utanför USAs handelstider, men det är möjligt att det skulle funka. Däremot att handla svensk-emitterade minifuture fungerar bara fram till kl 17:25. Efter det kan man endast handla direkt på USA-marknaden, det finns en uppsjö med ETFer där, tex SPY som följer SP500 rakt av. Tror det är världens kanske mest handlade instrument faktiskt.

Comment

• Grymt! Tack så mycket :-) Hade ingen aning om den fakiskt, den lägger jag på minnet. Kan läsa om den på nätet, men passar på att fråga... är det en ETF som ska replikera S&P?

Edit: tack för svaret Rikard :-) Gött man man skriver samtidigt.

Comment

Working...
                                X