Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Det påverkar på två sätt. Nu är minska 0. Borde åtminstone vara 1. Om cellerna används utanför modellen kan det också påverka.

Comment

• Jo men "minska" används inte senare i scriptet.

Comment

• Näst sista raden i antalscriptet.

Comment

• Är ny på AutoTrader och skulle behöva hjälp med att sätta upp Raptor i Analysbänken. Hur ska jag konfigga "Analys styrs av"?

Instrument bör jag sätta till "OMXS30" snarare än eventuella futures eller liknande?

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
            Ok, variablerna ska vara noll?

Frågar för jag har använt dessa värden och använder man link id så kan det bli konstigt.
            Jag körde några tester. Du kan sätta "variablerna" till 0 och 1 eller ta bort villkoret för sälja_mer. Det blir samma resultat som om inga extra försäljningar görs. Används 0 och 0 blir antalet noll i vissa situationer. Det har dock ingen påverkan på resultat och största dd. Slutsatsen är att extraförsäljningar minskar resultatet med samma största dd. Jag har inte kört alla kombinationer, men är förmodligen så. Du får köra en simulering med alla kombinationer för att vara säker.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
              Näst sista raden i antalscriptet.
              Stämmer, den missade jag, fixar bort den vid nästa uppdatering.

Ursprungligen postat av bat Visa inlägg
              Är ny på AutoTrader och skulle behöva hjälp med att sätta upp Raptor i Analysbänken. Hur ska jag konfigga "Analys styrs av"?

Instrument bör jag sätta till "OMXS30" snarare än eventuella futures eller liknande?
              Välj Flera singelsekvens ordermodeller och välj andra fliken på Köp resp Sälj-sidan. Där lägger man in Raptor Long, Cover på köpsidan och Shrt och Sell på säljsidan.

Alternativet Strategi - välj Styrs helt av ordermodeller.

OMXS30 är instrumentet, där har vi minutupplöst data eller bättre från 2003. Vi brukar simulera Raptor med 5 sek animering påslaget för bästa precision.

Comment

• Tack! Fick det att funka nu. Av någon anledning tog inte förändringar av konfigurationen först men skapade ett nytt projekt och sedan började signaler skapas.

Comment

• Det verkar funka med rätt priser nu på Nordnets minisar?

Finns det några rekommendationer vilka man ska ansluta?
                  MINI L OMX NORDNET 1-14 (long)
                  MINI S OMX NORDNET 1-14 (shrt)
                  Är det bra att ligga runt 70kr strecket fortfarande?
                  //M

Comment

• Høyere gearing=høyere tap over tid. Men det frigjør kapital. Jeg kjører mini#4.

Comment

• Det är alltid en avvägning, lägre pris = lägre egen insats och därmed lögre egen risk på kort sikt, men samtidigt högre räntekostnad.

Comment

• Enig, men risken bestemmes av innsats, inte type minifutures.

Comment

• Minilong 13 och 14 hos nordnet är borttagna, vad har hänt där?

Comment

• Ursprungligen postat av Henning2 Visa inlägg
                            Minilong 13 och 14 hos nordnet är borttagna, vad har hänt där?
                            Dom har blivit knockade ;-)

Comment

• Min ETP-link sålde av alla minisar som har med Raptor att göra, men jag har fortfarande indexpositioner på de fiktiva kontona. Jävla Windows 10 som startar om sig själv. Jag ska inte skjuta på det hela tiden. Hur som helst så hände det efter att Windows hade startat om sig imorse. Någon idé Rikard? Min ETP-link gick bananas imorse.

Edit: jag försökte att köpa ETPn manuellt på ett konto, men den plockade ETP-link bort direkt.
                              Last edited by walle; 2017-07-25, 09:34.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                                Dom har blivit knockade ;-)
                                Så de kommer inte tillbaks mer då?
                                Var ute o flög i fredags o när jag landade så hade börsen stängt. När jag slog på datorn så var mina minilong 14 borta på autotrader, mina omx på fiktiva var kvar och minlongerna är kvar på nordnet.
                                Last edited by Henning2; 2017-07-25, 09:59.

Comment

Working...
                                X