Det påverkar på två sätt. Nu är minska 0. Borde åtminstone vara 1. Om cellerna används utanför modellen kan det också påverka.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inläggOk, variablerna ska vara noll?
Frågar för jag har använt dessa värden och använder man link id så kan det bli konstigt.
Comment
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggNäst sista raden i antalscriptet.
Ursprungligen postat av bat Visa inläggÄr ny på AutoTrader och skulle behöva hjälp med att sätta upp Raptor i Analysbänken. Hur ska jag konfigga "Analys styrs av"?
Instrument bör jag sätta till "OMXS30" snarare än eventuella futures eller liknande?
Alternativet Strategi - välj Styrs helt av ordermodeller.
OMXS30 är instrumentet, där har vi minutupplöst data eller bättre från 2003. Vi brukar simulera Raptor med 5 sek animering påslaget för bästa precision.
Comment
-
Ursprungligen postat av Henning2 Visa inläggMinilong 13 och 14 hos nordnet är borttagna, vad har hänt där?
Comment
-
Min ETP-link sålde av alla minisar som har med Raptor att göra, men jag har fortfarande indexpositioner på de fiktiva kontona. Jävla Windows 10 som startar om sig själv. Jag ska inte skjuta på det hela tiden. Hur som helst så hände det efter att Windows hade startat om sig imorse. Någon idé Rikard? Min ETP-link gick bananas imorse.
Edit: jag försökte att köpa ETPn manuellt på ett konto, men den plockade ETP-link bort direkt.Last edited by walle; 2017-07-25, 09:34.
Comment
-
Ursprungligen postat av walle Visa inläggDom har blivit knockade ;-)
Var ute o flög i fredags o när jag landade så hade börsen stängt. När jag slog på datorn så var mina minilong 14 borta på autotrader, mina omx på fiktiva var kvar och minlongerna är kvar på nordnet.Last edited by Henning2; 2017-07-25, 09:59.
Comment
Comment