Det blir ungefär samma sak. Däremot får du effekten av återinvestering med alternativ ett. Detta är i teorin. I verkligheten får man justera testkontots storlek oavsett metod.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggDet blir ungefär samma sak. Däremot får du effekten av återinvestering med alternativ ett. Detta är i teorin. I verkligheten får man justera testkontots storlek oavsett metod.
Har gjort några tester i analysbänken där jag testat med saldo=1, häv=3 och de varianter som finns där imellan till saldo=3, häv=1 och det skiljer en hel del resultatmässigt. Bäst resultat får jag med lågt saldo o högre häv. Låter detta rimligt henric o rikard?
Comment
-
Återinvestering.
Egentligen borde man sätta vald hävstång i modellen och saldo = skarpt konto.
Sedan läsa in det skarpa kontots värde och använda det för beräkning av antal. Om det skiljer ha en justeringsfaktor på hävstången(inte för stor) +/- så att synkning sker dynamiskt.
Edit:= Om man i simulering ökar saldot och kör hävstång x1 får man samma hävstång i början. Sedan avtar hävstången efter hand som det egna kapitalet ökar. Lite generellt och översiktligt blir alternativet med större saldo en minifuture på portföljnivå och den andra metoden en bull-bear.
Om man live justerar saldot löpande blir effekten den samma oavsett metod.Last edited by Henric; 2017-08-10, 10:20.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggEn shrt-grid stängd nu.
10:14 ORDER "sl) Raptor Supermarket Cover OMXS30" kurs 1562.75
10:14 GSM larm sänt!
Comment
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggFörst tänkte jag röra till det. Det går även att sätta testkontot ungefär lika med det skarp och sätta önskad hävstång i Raptormodellen på testkontot. På kort sikt blir det samma sak. Men på längre sikt tas hänsyn till återinvestering på testkontot om hävstången väljs i modellen (lite överkurs).
Bara testkontots storlek och eventuellt vald hävstång i raptormodellen på testkontot påverkar exponeringen mot marknaden. Val av minifuture påverkar i sig inte exponeringen. Det måste finnas beskrivet på instruktionssidorna.
Däremot finns det för- och nackdelar med val av hävstång på minifuture. Det har diskuterats en hel del i tidigare inlägg.
1. Vad är default häv i Raptormodellen?
2. Om häv är 1 i modellen, testkonto häv 1, nog borde utfallet ändras i Raptor om man använder minifuture x 2 kontra x 20?
Du får ju fyllt på positionen med fler minifutures då de är 10x billigare.
x2 ca 750 kr, x20 ca 75 kr, därav hävstången
Comment
-
Får detta medelande hela tiden.
Vad skall jag göra ?
11:03 ORDER "sl) Raptor Supermarket Cover OMXS30" kurs 1559.08
11:03 GSM larm sänt!
11:03 ORDER "sl) ETP Link Minishrt sell MINI S OMX NORDNET 14" kurs 187.01
11:03 ORDER "xk) Spread Alert spärrar order för MINI S OMX NORDNET 14" kurs 187.01
11:03 GSM larm sänt!
Comment
-
Raptor sålde av short-positionerna på båda mina konton men gick bara LONG 17:20 på det ena. Har varken minifuture eller position på det andra virtuella kontot??
Samtliga ordermodeller är anslutna för båda kontona och ETP Link korrekt ansluten för båda. Handlar samma minifutures fast med olika belopp på de olika kontona. Minilong idag är samma som såldes av när Raptor gick short för ett tag sedan och alla kopplingar ser rätt ut och har i alla fall fungerat fram tills för ett par dagar sedan.
Raptor har gett en köpsignal på det ena men inte det andra virtuella kontot.
Någon som kan förklara varför?
Köper nu en grid manuellt på det virtuella kontot så får ETP Link köpa minifuturen imorgon vid öppning, låter det rätt?
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggÄr Raptor Long verkligen ansluten på alla virtuella kontona?
Comment
Comment