Ursprungligen postat av magnusb3
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inläggVad ska vi göra med de andra DayTrading strategierna då?
Comment
-
Ursprungligen postat av Tordnado Visa inläggVad händer om man inte har checkat in några minis som Raptor kan ändra till och den går långt ifrån önskad price. Den säljer inte av den befintliga minisen utan den behåller tills den knockas antar jag!?
Comment
-
Det är omöjligt för programmet att veta att en ETP hamnar för långt från preferred price, det måste man hålla koll på själv. Däremot går det att lägga en larmad nivå i underliggande tillgångs diagram, dvs när man ansluter en ETP så vet man ungefär hur långt den har till "knock". Då kan man lägga en larmnivå i diagrammet för tex OMX eller DAX osv som larmar strax innan.
Comment
-
Ingeting är "omöjligt" som Gunde säger! Varför går det inte att sätta ett preffered price på tex 80 och ett larm eller sälj på tex -30, dvs 50? Då kan roboten hoppa mellan minis enligt preferred price men den dagen man har missat att lägga till en ny så får man larm eller så säljer den enligt inställning?
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggJo man kan ju bygga en extra modell som larmar om närmaste kandidat ligger för långt från preferred price. Det blir en extra modell som man får ansluta i så fall.
går det att skriva om en algoritm som är skriven i easy language till AT ?
det finns ingen open range breakout algoritm för AT ?
Comment
-
Jag har precis startat upp Raptor med lite pengar, dock väldigt försiktigt till en början. Idag har roboten legat och växlat mellan minisar i Nordnet 24 & 25 mest hela dagen, varje affär på några hundra kronor. Hur bör jag gå tillväga för att inte courtaget skall äta upp kapitalet? Skall jag avaktivera en minifuture så att spannet mellan blir större eller skall jag pausa orderläggningen?
Comment
Comment