nu sålde raptor hela innehavet
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Spreadar - Autoselect
Är det någon som har uppskattat "spread-kostnaden" på årsbasis för att använda Autoselect till Raptor?
Några vilda antaganden:
3 byten i veckan
1/3 av depån är minisar vid 10grids
I snitt är det 5 grids
Varje byte kostar då 52*3*1/3*1/2*0,3%=8% per år.
Osäker om det är riktigt räknat. Verkar det rimligt?
Comment
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggOm du inte använder det frigjorda kapitalet för att "geara" upp depån finns det ingen anledning, tycker jag, att köra alltför hög hävstång och många byten. I stället välja en mini som ligger långt i från knocken. Som sagt en smak sak.
Ett annat alternativ jag tänkte på är att köra med autoselect med en mini med högt häv, säg runt 80kr med pref price på 80kr och i tillägg ha en mini på 250kr som enbart blir vald om den billiga skulle knockas.
Kanske en bra kombo av låg övernatten-risk, få byten men utan risk att stå utan mini vid knock?
Comment
-
Ursprungligen postat av Tordnado Visa inläggFortfarande long på raptor?
Comment
-
Har kört Raptor sedan 2017-03-02 dvs 1 år nu.
Har kört ca 4 i häv och inte kört Autoselect och inte heller Nordnet minisar.
Resultat hittills:
-18% på ursprungligt kapital
-61% sedan toppnotering
Men trading är ett ''Big Numbers Game'' som sagt!
Comment
-
Jag nollställde beloppen hos mina testkonton på Raptor och la in nytt saldo med motsvarande belopp att handla för. Misstänker att det kan ta ett tag för Raptor att synkronisera de nya inställningarna innan den får signaler och börjar handla. Är det något som jag bör tänka på för att den skall komma in i rätt synk och inte börjar köra sitt eget race? Kommer den att skala in positionerna?
Comment
-
Ursprungligen postat av Purra Visa inläggHar kört Raptor sedan 2017-03-02 dvs 1 år nu.
Har kört ca 4 i häv och inte kört Autoselect och inte heller Nordnet minisar.
Resultat hittills:
-18% på ursprungligt kapital
-61% sedan toppnotering
Men trading är ett ''Big Numbers Game'' som sagt!
Comment
-
Flyttade inlägg om diversifiering till en en egen tråd så håller vi Raptor-tråden lite städad.
http://autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=4830
Comment
Comment