Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Raptor kommer att gå long ikväll som det ser ut

Comment

• Stämmer min gick lång

Comment

• Min oxå

Comment

• Raptor handlar på, har skalat in sig med 4 grids här nu.

Comment

• Vad beror det på att man inte ser något resultat för Februari, Mars och April när man tittar på Raptor under strategier?
            Jag funderar på att testa Raptor när jag fått ordning på installationen. Men det vore intressant att veta hur den gått senaste tiden.

Comment

• Hej! Den har legat i samma position hela tiden, men nu i maj realiserades den och nya positioner har börjat tas. Det blir uppdatering vid månadsskiftet.

Comment

• Ok. Då förstår jag. Hade uppfattningen att Raptor var en ganska snabb strategi som gjorde affärer betydligt oftare. Jag ska simulera lite för att få bättre förståelse innan jag provar skarpt.

Comment

• Det går i perioder, vissa dagar kan den signalera flera gånger, annars ligga still i veckor ibland.

Comment

• Om man läser i Raptortråden så var ju den ursprungliga Raptorn närmast en daytradingstrategi som inte har så många likheter alls med nuvarande Raptorn.

mvh
                    Bertil

Comment

• Stämmer, den har bytt skepnad helt.

Comment

• Kommer Raptor att gå kort i eftermiddag (fyra dagars high) eller hindras den av något vinstkrav?

Comment

• Min gick 1 grid kort idag

Comment

• Jag har just gått ut en hedge-position för Raptor medan den legat lång en längre tid. Köpte 2 feb. Kursen på OMXS30 har gått ned 1% under tiden. NORDNET Mini short NN05 har minskat i värde med 22%! Häv ca 6 när jag köpte och nu 8. Räntan äter en del och resten Terminsrullningar??? I alla fall en dyrköpt läxa att använda dessa produkter under längre tid. Dumt av mig att ligga kvar så länge - javisst. Skall man ligga inne en längre tid med en hedge - vad skall man då använda? Terminen kanske? Nåväl, ta det försiktigt med minisarna.

Comment

• Två saker måste separeras. Värdeminskning pga av kostnader och ränta i själva produkten. Dels att du jämför äpplen och päron, dvs utan och med utdelningar. En mini-lång skulle tjäna på utdelningar. Det är bättre att jämföra med omxs30 inklusive utdelningar. Finns på NasdaqOmxNordic. Som andra alternativ skulle jag använda XACT-Omxs30 som handlar de ingående aktierna. Dock belastad med liten förvaltningsavgift. Diffen blir då förmodligen mycket mindre.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                                Två saker måste separeras. Värdeminskning pga av kostnader och ränta i själva produkten. Dels att du jämför äpplen och päron, dvs utan och med utdelningar. En mini-lång skulle tjäna på utdelningar. Det är bättre att jämföra med omxs30 inklusive utdelningar. Finns på NasdaqOmxNordic. Som andra alternativ skulle jag använda XACT-Omxs30 som handlar de ingående aktierna. Dock belastad med liten förvaltningsavgift. Diffen blir då förmodligen mycket mindre.
                                Henric: Om du läser Lasse P:s inlägg så har han ju hedgat Raptor som legat lång i en minifuture med en short minifuture. Det intressanta är ju att jämföra värdeförändringen på den långa Raptor minisen med den korta hedgade minin med hänsyn till hävstången. Det är ju inte aktier han hedgat, för i så fall är ju ditt resonemang korrekt.
                                mvh
                                Bertil

Comment

Working...
                                X