Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• 11:03 ORDER "sl) Stoploss Mini kort OMXS302D" kurs 1058.50
    11:03 GSM larm sänt!
    Ni som kör utan TP / Stop-loss får gärna berätta hur det går. Ville inte riskera mer förlust idag så jag hade Stop-loss på 2p.

Comment

• Skit oxå jag skulle ändra stoppen två pkt och skrev en tvåa istf en åtta och vipps så var jag ur men sex pluspunkter är inte att förakta det heller men det var inte menat så
      Berra

Comment

• Där kom exit short på 1060,50. Nu är frågan om panelen tycker vi ska släppa lös modellen, i princip är ju simuleringen gjord med fritt antal trades. Antalet blev dessutom betydligt lägre när vi lade till MACD och villkor att både förra och innevarande stapel ska ha MFI-lutning i samma riktning.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
          Där kom exit short på 1060,50.
          Skönt att den lästa dagens marknad rätt. En liten tanke. Skulle det fungera att ha en stop-loss som blir tajtare ju närmare TP Raptor kommer. Ingen aning hur det skulle fungera i längden, men tex idag var maxvinsten för mig 10p, men det slutade på +4p (för de som körde utan Stop-Loss) för att den inväntade att villkoren för Exit/TP-signal skulle uppnås. På så sätt kanske det hade gått att få ut Raptor på +8p istället för +4p.

Kan naturligtvis vara en miss i vissa fall då det blir en uppgång följt av en kraftigare nedgång, men ni som kan det här bättre än mig kanske kan se om det är möjligt, samt hur det skulle fungera i backtestning?

Comment

• Det är en av nackdelarna med att vänta till MFI vänder, ibland missar man den maximala vinsten, men andra dagar kommer man ligga kvar längre och kunna få hem mer vinst. I backtesterna (väldigt förenklade i det här skedet) blir det betydligt bättre på det här viset, men man skulle ju också kunna tänka sig en hybrid där man tex säljer halva positionen så fort MFI når golv/tak, och den andra hälften när riktningen ändras.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
              Det är en av nackdelarna med att vänta till MFI vänder, ibland missar man den maximala vinsten, men andra dagar kommer man ligga kvar längre och kunna få hem mer vinst. I backtesterna (väldigt förenklade i det här skedet) blir det betydligt bättre på det här viset, men man skulle ju också kunna tänka sig en hybrid där man tex säljer halva positionen så fort MFI når golv/tak, och den andra hälften när riktningen ändras.
              Intressant idé att minska exponeringen. Kan dock tänka mig att det är svårt att backtesta med alla dessa villkor. Vad jag förstått jobbar ni med en ny backtesting-simulator som troligtvis är klar innan semestern. Då kanske man kan pröva Raptor mer utförligt. Hade du möjlighet att läga ut de backtestade resultaten för A, B och C terminen dag för dag, eller iaf förra veckan. Skulle vara intressant att jämföra gamla mot nya.

Comment

• I bland får man vara glad att man fepplar till det mitt fel med stoppen gav 2 extra punkter. Jag håller på en affär och sedan stängt, jag har tappat allt plus på att gå in igen har legat på många pkt plus och sedan suddats bort antingen pga att inte gå ur eller ligga kvar och tappa plus till minus. Men huu det är svårt att veta, men tag hem den vinst du kan få och sitta nöjd för dagen, om det inte går att få till något som är "idiotsäkert".
                Berra

Comment

• Nu ville Raptor gå Long igen om man låter den löpa fritt.

Comment

• och nu gick den ur... -3pkt ca.

Comment

• Hur ser de "officiella" avsluten ut sammanfattat ifrån den tråkiga långningen igår tills nu? det finns så mycket olika nu på forumet.

Jag har varit otrogen och manuelltrejdat tillbaks det som gick fel igår, jag kan inte bara sitta still och kolla på om det blivit snett, det är ju iallafall pengar vi håller på med.
                      Last edited by BRB_67; 2012-03-22, 20:08. Anledning: stavning

Comment

• De officiella avsluten ligger alltid på produktsidan.

Comment

• Jag tänkte mer på när den handlat och vid vilka nivåer

Comment

• Varifrån kommer "lasttrade" ? kommer det från feeden eller internt i Nat?

Jag har tydligen tekniska problem med depån och mina lasttrade spärrar scripten fastän inga avslut gjorts idag.

Comment

• LastTrade() kommer från NAT internt. Har du inga lagrade transaktioner i Starta > Loggade lokala ordertransaktioner (sortera på tidpunkt).

Comment

• Häpp !! massvis där ju....
                                Nat har skickat ordrar som inte gått igenom hos NN pga att de inte löst avräkningarna från i går och säkerhetsvärdet inte dög innan detta var gjort.

Comment

Working...
                                X