Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Lite av en blandning av gammal och ny Raptor med en egen liten twist

Primärt kan man säga att jag offrar de potentiella större vinsterna för en snävare TP/riskkontroll.

Edit: tex så använder jag det gamla exit MFI villkoret.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
      Det ser ut att kunna stämma med kurvorna. Exit idag på 992,25 kl 10:30?
      Här är mina trades för dagen som alltså ej hade någon övernattining tills idag.

09:05 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302E" price 995.00
      10:30 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302E" price 991.25

Gårdagens trade med villkoret ej övernattning/inga affärer efter 17.00
      09:05 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302E" price 1009.10
      10:15 ORDER "sl) OMX Raptor exit long OMXS302E" price 1012.70

12:23 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302E" price 1014.25
      14:57 ORDER "sl) OMX Raptor exit long OMXS302E" price 1006.95

15:27 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302E" price 1000.00
      16:04 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302E" price 999.50
      Last edited by JMillard81; 2012-05-16, 14:05.

Comment

• Ursprungligen postat av JMillard81 Visa inlägg
        Här är mina trades för dagen som alltså ej hade någon övernattining tills idag.

09:05 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302E" price 995.00
        10:30 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302E" price 991.25

Gårdagens trade med villkoret ej övernattning/inga affärer efter 17.00
        09:05 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302E" price 1009.10
        10:15 ORDER "sl) OMX Raptor exit long OMXS302E" price 1012.70

12:23 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302E" price 1014.25
        14:57 ORDER "sl) OMX Raptor exit long OMXS302E" price 1006.95

15:27 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302E" price 1000.00
        16:04 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302E" price 999.50

Jag hade i och för sig denna analys-signal för original Raptor från igår också.

12:30 ANALYS "sl) OMX Raptor long OMXS302E" kurs 993.50

Comment

• Ursprungligen postat av mikbob Visa inlägg
          Jag hade i och för sig denna analys-signal för original Raptor från igår också.

12:30 ANALYS "sl) OMX Raptor long OMXS302E" kurs 993.50
          Kan säkert stämma. Jag har ställt in den att inte ta position 30 minuter före stängning och eftersom börsen stängde 13 (tror jag?) igår misstänker jag att den signalen blockades.

Comment

Kan säkert stämma. Jag har ställt in den att inte ta position 30 minuter före stängning och eftersom börsen stängde 13 (tror jag?) igår misstänker jag att den signalen blockades.
            Ja så måste det vara.

Comment

• Risken overnight måste vara på någon slags rekordnivå.

Comment

• Jag kan inte se att det blev någon Long-signal i förrgår innan stnängning? MACD låg klart i säljläge. Däremot gjordes ju säkert 25 punkter vinst overnight den här veckan.

Comment

Jag kan inte se att det blev någon Long-signal i förrgår innan stnängning? MACD låg klart i säljläge. Däremot gjordes ju säkert 25 punkter vinst overnight den här veckan.

Ju absolut innebär "risk" i det här fallet att det även kan bli vinst. Jag menar just att volatiliteten är skyhög för närvarande.

När jag tittar i dagrammet håller jag med om att det inte borde blivit någon long signal @ 993,50 men ALLA mina Raptor versioner fick signal så...

Här är en skillnad så tydlig som någon mellan backtesting å ena sidan verklig handel å andra sidan (ja Rankor du SKA känna dig träffad)

Comment

• Möjligt att vi ska ändra Raptor så att den aldrig ligger över natten, även om man troligen missar en del vinst på det. Risken blir ju lägre. De flesta verkar föredra att sova gott, eller?

Comment

Möjligt att vi ska ändra Raptor så att den aldrig ligger över natten, även om man troligen missar en del vinst på det. Risken blir ju lägre. De flesta verkar föredra att sova gott, eller?

Ja även om det är upplevd risk vi pratar om. Det spelar egentligen ingen roll - bara det får folk att må bra med sin handel. Exit overnight villkoret kan du ju i och för sig lägga sist så man enkelt kan koppla bort det om någon nu inte känner för det?

ex. exit long script:

...
                      sell3=and(sell2,lt(l,aref(l,1)))
                      sell4=and(gt(Portfolio(v),0),stängning)
                      mult(sell4,10)

Men det kanske inte blir så bra med i30 upplösning?

Vad tycker övriga panelen?

Comment

Möjligt att vi ska ändra Raptor så att den aldrig ligger över natten, även om man troligen missar en del vinst på det. Risken blir ju lägre. De flesta verkar föredra att sova gott, eller?

Håller med. Det verkar vara ett fifty-fifty spel. Ca 50% av övernattningarna har gett vinst med en total förlust på ca 40punkter vid exit nästa dag. Då nästa dags signaler påverkas vet man inte vad signalerna annars skulle ha gett. Nu har det i och för sig körts olika varianter och endast ca 10 övernattningar.

Comment

Tycker det är en bra ide att ändra så att Raptor aldrig övernattar. Det kan mycket väl vara så att man i längden missar en del punkter på detta, men ibland kanske man bör fråga sig hur många punkter ens nattsömn är värd =)

En annan sak som jag gärna skulle vilja se är en implementering av en stop-loss som blir bättre på att låsa in vinsterna som det talats om lite tidigare här i tråden. Om jag tex fått 10p vinst per kontrakt på en bra trade är det aldrig roligt att se hur hela vinsten äts upp. Bättre då att låsa in 8 av dessa, och sedan ta ny position igen. Tror du att något sådant skulle kunna läggas till i orginalraptor?

Comment

Tycker det är en bra ide att ändra så att Raptor aldrig övernattar. Det kan mycket väl vara så att man i längden missar en del punkter på detta, men ibland kanske man bör fråga sig hur många punkter ens nattsömn är värd =)

En annan sak som jag gärna skulle vilja se är en implementering av en stop-loss som blir bättre på att låsa in vinsterna som det talats om lite tidigare här i tråden. Om jag tex fått 10p vinst per kontrakt på en bra trade är det aldrig roligt att se hur hela vinsten äts upp. Bättre då att låsa in 8 av dessa, och sedan ta ny position igen. Tror du att något sådant skulle kunna läggas till i orginalraptor?
                            Bra ide. Kanske får bättre nattsömn och att det känns bra att låsa in en vinst. Det man ska tänka på är att både stopp och övernattning kommer att påverkar mycket. Till det bättre eller sämre?

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                              Bra ide. Kanske får bättre nattsömn och att det känns bra att låsa in en vinst. Det man ska tänka på är att både stopp och övernattning kommer att påverkar mycket. Till det bättre eller sämre?
                              Sannolikt lite sämre rent teoretiskt över tid. Men i praktiken tror jag det skulle vara vara positivt, både ekonomiskt och kanske ännu viktigare mentalt.

Comment

• Ursprungligen postat av mikbob Visa inlägg
                                Sannolikt lite sämre rent teoretiskt över tid. Men i praktiken tror jag det skulle vara vara positivt, både ekonomiskt och kanske ännu viktigare mentalt.
                                Absolut. Det är därför man i så fall ska göra ändringarna. Skulle det fungera är det ett stor plus. Det jag menade är att vi vet inte om modellen kommer att ge helt andra resultat?

Comment

Working...
                                X