Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
    Senaste scriptversionerna ligger nu klara via Hjälp > Uppdatera standardmodeller tillsammans med några nya (andra) standardmodeller för att rigga upp olika situationer i dagsstapelperspektiv.

De nya Raptor-scripten tar alltså inte en förlust så länge MACD ligger åt rätt håll, och dessutom testas inte heller längre mot förra stapeln. Har man vinst och MFI korsar "fel" triggkurva stängs positionen direkt.

Såg att timelock stod på 30. Ska det vara så?

Comment

• Ja, det tycker jag i alla fall, så slipper man fler signaler samma stapel om man gått ur. Kanske inte bästa kompromissen, men det ser ju till att få bort entry direkt efter exit.

Comment

Senaste scriptversionerna ligger nu klara via Hjälp > Uppdatera standardmodeller tillsammans med några nya (andra) standardmodeller för att rigga upp olika situationer i dagsstapelperspektiv.

De nya Raptor-scripten tar alltså inte en förlust så länge MACD ligger åt rätt håll, och dessutom testas inte heller längre mot förra stapeln. Har man vinst och MFI korsar "fel" triggkurva stängs positionen direkt.

Finns det inte risk för att det blir stora draw backs med detta? Har du gjort någon backtestning av det?

Anders

Comment

Ja, det tycker jag i alla fall, så slipper man fler signaler samma stapel om man gått ur. Kanske inte bästa kompromissen, men det ser ju till att få bort entry direkt efter exit.

Fick precis lite panik, men ni kanske kan förklara. Eftersom Raptor ligger kvar i långposition nu under helgen, hur blir det då, eftersom den den nya terminen gäller from i morgon? Går det ens att sälja D-terminen???
          Last edited by JMillard81; 2012-04-22, 20:13.

Comment

• Ursprungligen postat av Tradern Visa inlägg
            Finns det inte risk för att det blir stora draw backs med detta? Har du gjort någon backtestning av det?

Anders
            Ingen supervetenskaplig backtestning, men det ser ut som att man kommer att slippa många onödiga småförluster. Någon enstaka gång blir det större förlust men det ser bättre ut i längden.

Ursprungligen postat av JMillard81 Visa inlägg
            Fick precis lite panik, men ni kanske kan förklara. Eftersom Raptor ligger kvar i långposition nu under helgen, hur blir det då, eftersom den den nya terminen gäller from i morgon?
            Hur menar du? Om du handlade gamla terminen i fredags stängdes den positionen och du får troligen en ny imorgon. Då stämmer inte vinstvillkoret, så det kan skilja lite på första traden.

Comment

Ingen supervetenskaplig backtestning, men det ser ut som att man kommer att slippa många onödiga småförluster. Någon enstaka gång blir det större förlust men det ser bättre ut i längden.

Hur menar du? Om du handlade gamla terminen i fredags stängdes den positionen och du får troligen en ny imorgon. Då stämmer inte vinstvillkoret, så det kan skilja lite på första traden.
              Jag hade raptor kopplat till OMXS302D. Vad jag förstår löpte den ut i fredags. Raptor hos mig gjorde sin sista trade klockan 16.12 då den gick in i long-posotion. Den gick aldrig på exit.

När jag kollar mitt konto hos nordnet ligger teminen kvar under innehavet.

Edit: Såg nu att den inte låg kvar. Är som sagt inget proffs på detta

Comment

• Ursprungligen postat av JMillard81 Visa inlägg
                Jag hade raptor kopplat till OMXS302D. Vad jag förstår löpte den ut i fredags. Raptor hos mig gjorde sin sista trade klockan 16.12 då den gick in i long-posotion. Den gick aldrig på exit.

När jag kollar mitt konto hos nordnet ligger teminen kvar under innehavet.

Edit: Såg nu att den inte låg kvar. Är som sagt inget proffs på detta
                var glad för detta, för nu bär det nog av söderut efter denna lösen........
                öppnar nästan 10 pkt ner

Comment

• 09:01 ORDER "sl) OMX Raptor exit long 120419 OMXS302E" kurs 1028.00

Comment

• Ok lite stökigt här men denna version hade inget innehav från i fredags...

09:05 ORDER "sl) OMX Raptor short 120326 OMXS302E" kurs 1024.25

Comment

• Ursprungligen postat av mikbob Visa inlägg
                      Ok lite stökigt här men denna version hade inget innehav från i fredags...

09:05 ORDER "sl) OMX Raptor short 120326 OMXS302E" kurs 1024.25
                      Samma för mig. Jag ser dock inget TP-linje. Har du något sådan?

Comment

• I senaste versionen är väl TP bortplockad?

Edit: I version med TP kvar så ligger den på drygt 1016.

Edit 2: TP skulle sannolikt slagit till redan om jag inte tog hem vinsten manuellt på 1018 i 120326 versionen
                        Last edited by mikbob; 2012-04-23, 09:54.

Comment

• Ursprungligen postat av mikbob Visa inlägg
                          I senaste versionen är väl TP bortplockad?

Edit: I version med TP kvar så ligger den på drygt 1016.

Edit 2: TP skulle sannolikt slagit till redan om jag inte tog hem vinsten manuellt på 1018 i 120326 versionen
                          okej, innebär det att den håller kvar till MFI eller vilken kurva det nu är som gäller vänder?

Comment

• Ursprungligen postat av JMillard81 Visa inlägg
                            okej, innebär det att den håller kvar till MFI eller vilken kurva det nu är som gäller vänder?
                            Lite småkomplicerat men så här har Rikard skrivit i scriptet:

{ koppla ihop villkor - MFI = stigande och H högre än föregående H}
                            { alternativt MACD åt fel håll och MFI < 1 }

cover1=or(and(mcd_signal,condition1),and(gt(mval,mmv),or(vinst,mcd_signal)))

Edit: Denna version är korrigerad för just att följa med rörelsen en dag som denna antar jag.

Comment

• Rikard - har funderat på om det inte vore en bra idé att utnyttja de anomalier som finns dels vid månadsskiften, dels vid optionslösen.

Som ex. följs ofta en stigande rörelse över optionslösen av omedelbara nedgångar följande måndag (idag är naturligtvis inte helt jämförbar av andra skäl). Detta innebär att jag personligen aldrig skulle ligga lång över helgen som Raptor gjorde i fredags. För dålig risk/reward helt enkelt.

Vad tycker ni andra?

Comment

• Jo, det är ju tex vad Coda bygger på - måndagsanomalin. Enkelt fixat att se till så att Raptor aldrig ligger Long över en helg osv. Man kan leka med tanken att alltid ligga Long från måndag till tisdag också.....

Comment

Working...
                                X