If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Säkert? Är detta en gremlinsignal? Ingen annan som fick signal? Beror det i så fall på att jag lade upp E terminen igår och inte har tillräckliga data?
Edit: Samtidigt fick jag ju den här signalen i och för sig
09:05 ANALYS "sl) OMX Raptor short 120326 OMXS302D" kurs 1039.00
Säkert? Är detta en gremlinsignal? Ingen annan som fick signal? Beror det i så fall på att jag lade upp E terminen igår och inte har tillräckliga data?
Jag fick samma signal och har hämtat data på E-terminen sedan skiftet till D.
Edit: Samtidigt fick jag ju den här signalen i och för sig
09:05 ANALYS "sl) OMX Raptor short 120326 OMXS302D" kurs 1039.00
09:05 ANALYS "sl) OMX Raptor short 120326 OMXS302E" kurs 1021.50
09:05 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302E" kurs 1021.50
Det inget skumt med den signalen, det var en negativ öppning bara. Känns som det är väldigt osäkert i så tidig handel.
Jag bytte till E nu på morgonen men hann inte koppla in scripten "tack o lov".
Det finns inte data för mer än 7 dagar bakåt i kunddatabasen varför? Det blir ingen bra grund för teknisk analys?
Jag avvaktar dagen har även bytt till 120419, förstod inte tidsspärr:=30 var ändra det?
Det finns ju någon form av trend i dessa långa staplar trots allt, kanske snickra på en strategi som fiskar efter h & l i staplarna via fiskeorder, både köp och sälj skickas samtidigt och sen tar man 1 pkt i var stapel hela dagen
Jag bytte till E nu på morgonen men hann inte koppla in scripten "tack o lov".
Det finns inte data för mer än 7 dagar bakåt i kunddatabasen varför? Det blir ingen bra grund för teknisk analys?
Jag avvaktar dagen har även bytt till 120419, förstod inte tidsspärr:=30 var ändra det?
Tidsspärr=30 ligger i scriptet OMX Raptor Long 120326 och OMX Raptor Short 120326.
Det finns ju någon form av trend i dessa långa staplar trots allt, kanske snickra på en strategi som fiskar efter h & l i staplarna via fiskeorder, både köp och sälj skickas samtidigt och sen tar man 1 pkt i var stapel hela dagen
Hej jag håller med! Satt och tänkte på det igår också. Det är fin oscilator marknad nu.
Upplösning 1. min (eller 5 min), skriptet måste dock jobba realtid.
Köp när Stocastic korsar
Sätt stop loss 0,5 punkt under/över
Lägg sälj/köp-order x-y punkter över/under (kanske kan köra något dynmisk med range sista staplarna).
Kanske även en tidsexit om ingen vinst/Sl utlöst inom t.ex. 5 minuter, gör exit och invänta nästa entry. kanske med delay på 5 minuter. Ser ibland att kurvan kan ligga still utan att röra sig några punkter under flera minuter.
När Stocastic bryter nästa gång ny entry osv.
Lägger man några kontrakt så ser det ut att ge en fin konstant vinst med några minuter mellanrum
Comment