Ursprungligen postat av Rikard Autostock
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Tack, Rikard! Här är en analys av avkastningen i transaktionsfilen i inlägg 2658.
Sammanfattning
Gearing 2x
CAGR 34,1%
Max Drawdown 20,4%
Drawdowns
Drawdowns > 10% 11 st.
Drawdowns > 20% 2 st.
Drawdowns > 30% -
Drawdowns > 40% -
Värsta Drawdown -20,4%
Näst värsta Drawdown -20,2%
Tredje värsta Drawdown -18,8%
Fjärde värsta Drawdown -18,3%
Femte värsta Drawdown -17,7%
Sjätte värsta Drawdown -17,0%
Sjunde värsta Drawdown -14,6%
Åttonde värsta Drawdown -12,2%
Nionde värsta Drawdown -11,8%
Tionde värsta Drawdown -11,1%
Duration Drawdowns (kalenderdagar)
Allra längsta 520 17,3 mån
Näst längsta 329 11 mån
Tredje längsta 290 9,7 mån
Fjärde längsta 252 8,4 mån
Femte längsta 203 6,8 mån
Sjätte längsta 170 5,7 mån
Sjunde längsta 133 4,4 mån
Åttonde längsta 130 4,3 mån
Nionde längsta 122 4,1 mån
Tionde längsta 122 4,1 mån
Känns tyvärr inte som en förbättring. Mycket längre (fördubblad!) Drawdown-duration. Samt fler, relativt stora Drawdowns. Jämför med inlägg 2225.Attached FilesLast edited by Christer; 2017-02-20, 22:52.
Comment
-
Rikard: Dessa ändringar ger återigen betydligt bättre avkastning men jag misstänker att en analys kommer att se liknande ut....
Gridlock-problemet kvarstår....
Short-skript
shrt3=and(and(shrt2,and(öppet,klimat)),gt(int(d),lasttrade(b,d)))
Long-skript
grid3=if(köp_senare_än_sälj,grid1,grid2)
exponering=div(mult(portfolio(v),c),account)
grid4=if(klimat,grid3,add(grid3,exponering))
long4=or(long3,and(ej_ras2,and(or(and(gt(c,ma10a),sälj_idag),gt(portfolio(v),0)),lt(c,grid4))))
Comment
-
Jag tror det är för farligt att täta till gridden, det ökar visserligen vinsten eftersom modellen blir mer trendföljande, men orsakar också att den blir "tjock" fortare. Själv försöker jag hitta vägar att minska DD och göra det mentalt enklare att köra den, typ skala ur positionen oftare. Men det betyder i princip lägre vinst per definition, så jag tror kanske vi har nått vägs ände (åtminstone för tillfället). Man ska inte optimera sönder en strategi.
Comment
-
Bara en fråga då, från en fortfarande nybörjare i NAT-kod... vad händer om man ökar atr för köp och minskar eller behåller atr för sälj? Tänker när vollan tilltar och marknadsfasen är nedåt, kanske minskar DD något. Eller är jag helt fel ute?
Edit: man minskar kanske vinsten för mycket då?Last edited by walle; 2017-02-21, 00:22.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggJag tror det är för farligt att täta till gridden, det ökar visserligen vinsten eftersom modellen blir mer trendföljande, men orsakar också att den blir "tjock" fortare. Själv försöker jag hitta vägar att minska DD och göra det mentalt enklare att köra den, typ skala ur positionen oftare. Men det betyder i princip lägre vinst per definition, så jag tror kanske vi har nått vägs ände (åtminstone för tillfället). Man ska inte optimera sönder en strategi.
Christer: Hur mycket handpåläggning är det för att göra den fantastiska analys som du gör på Rikards testkörningar? Min tanke var om det gick att automatisera genom att lägga upp en webbsida som tar en excel-fil som indata, processar den och presenterar resultatet på det sätt du sammanställer det här i forumet.
Comment
-
Ursprungligen postat av walle Visa inläggVilken inkassering! Good times :-) Hur många grids ligger ni inne med? Jag är av med alla mina grids och väntar på att vilddjuret ska hugga igen.
Comment
Comment