Ser helt ok ut men frågan är om den egentligen skulle legat kvar Long över helgen, någon som fått en "riktig" exit?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inläggSer helt ok ut men frågan är om den egentligen skulle legat kvar Long över helgen, någon som fått en "riktig" exit?
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inläggSer helt ok ut men frågan är om den egentligen skulle legat kvar Long över helgen, någon som fått en "riktig" exit?
13:43 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302E" kurs 1030.75
14:38 ORDER "sl) OMX Raptor exit long OMXS302E" kurs 1034.75
Comment
-
Någon som försökt sig på att backtesta den senaste versionen?Last edited by JMillard81; 2012-04-28, 22:14.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inläggGår inte att backtesta fullt ut ännu. Vi behöver Pro-versionen till det.
Comment
-
Jag har sedan katastrofdagen förra veckan satt en SL på 5p. Jag vet att den ska vara elastisk, men det kan ju knappast handla om flera punkter?
Varför reagerar inte NATs stopp-loss? Går det att sätta en absolut SL - slippage?
BILD: http://cl.ly/161t0r3B2V3k1M3k3y0T
Comment
-
Missade att börsen stände tidigt idag. Känns aldrig bra att ligga i position över natten med tanke på att allt känns som ett stort lotteri. Den "elastiska" SL har således gjort att jag nu ligger i position över helgen vilket inte känns speciellt betryggande. Hur ser ni som utvecklar raptor på detta? Jag tänker främst på att mycket fundamenta kan komma under kvällar, nätter och helger som gör den TA raptor använder sig av överflödig. Naturligtvis kan det komma nyheter även under börsens öppetider som påverkar men då finns alltid en möjlighet att ha SL (under förutsättning att SL reagerar).
Comment
-
Ursprungligen postat av JMillard81 Visa inläggJag har sedan katastrofdagen förra veckan satt en SL på 5p. Jag vet att den ska vara elastisk, men det kan ju knappast handla om flera punkter?
Varför reagerar inte NATs stopp-loss? Går det att sätta en absolut SL - slippage?
BILD: http://cl.ly/161t0r3B2V3k1M3k3y0T
{ Stoploss Mini Long }
{ 120209 }
elastisk:=0 { 1=JA 0=NEJ } ändra till 0 ist f 1
Sedan att vara kavar över natt eller helg NEJ det är för riskabelt! är min åsikt.Berra
Comment
-
Ursprungligen postat av Berra Visa inläggDu kan gå in i scriptet och ändra så att SL slår till direkt det har jag gjort funkar perfekt...
{ Stoploss Mini Long }
{ 120209 }
elastisk:=0 { 1=JA 0=NEJ } ändra till 0 ist f 1
Sedan att vara kavar över natt eller helg NEJ det är för riskabelt! är min åsikt.
Comment
-
Det fungerar inte att kombinera Stopploss Mini med Raptor. Raptor ligger på med sin signal ända till dess att Raptor själv slår om. Det innebär att om man stoppas ut, tar Raptor efter 30min ny position åt fel håll om inte Rapor själv slagit om innan dess.
Comment
-
Ursprungligen postat av LillWicke Visa inläggDet fungerar inte att kombinera Stopploss Mini med Raptor. Raptor ligger på med sin signal ända till dess att Raptor själv slår om. Det innebär att om man stoppas ut, tar Raptor efter 30min ny position åt fel håll om inte Rapor själv slagit om innan dess.
Comment
-
Ursprungligen postat av JMillard81 Visa inläggKänns ju onödigt riskabelt. Går det att lösa på något sätt? Tex så att Raptor inte går in igen åt samma håll om SL slagit till?
Här är tråden: http://www.autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=2779
Comment
Comment