Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Här kommer dagens trade:

09:01 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302E" price 1055.00
    09:01 GSM Alert sent!
    09:47 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302E" price 1045.50
    09:48 GSM Alert sent!
    11:29 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302E" price 1042.00
    11:29 GSM Alert sent!
    12:52 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302E" price 1038.25
    12:52 GSM Alert sent!
    14:15 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302E" price 1036.75
    14:15 GSM Alert sent!

Är jag den enda som fortfarande kör? Var rätt mycket liv här förut =)

Comment

• Hej,

jag tror alla väntar på Nat Pro så vi kan back testa och "tuna" en "edge" i de olika varianterna

Jag tycker risk/reward verkar varit så där och legat utanför en tid.

Håller samtidigt på att försöka lära mig och förstå skriptsrpåket mera så jag kan bidra på sikt.

Mitt "handikap" med NAT är att omsätta en strategi-idé till prototyp och validera den med backtest snabbt.

Comment

• Någon som körde skarpt idag? Enligt loggen borde det blivit tre trades:

+4,5
        +2,5
        +1,0

ingen position till imorgon.

Comment

• Nja de siffrorna har inte jag.

09:05 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302E" kurs 1043.00
          10:46 ORDER "sl) OMX Raptor exit long OMXS302E" kurs 1044.50
          12:03 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302E" kurs 1049.00
          13:45 ORDER "sl) OMX Raptor exit long OMXS302E" kurs 1050.75
          15:33 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302E" kurs 1045.50
          16:02 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302E" kurs 1044.25

Vilket gav + 3,75 punkter totalt i verklig handel.

Comment

• Skarp handel idag

09:05 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302E" price 1042.75
            10:46 ORDER "sl) OMX Raptor exit long OMXS302E" price 1044.25
            +1,5p

12:03 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302E" price 1049.00
            13:45 ORDER "sl) OMX Raptor exit long OMXS302E" price 1051.00
            +2p

15:33 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302E" price 1045.50
            16:02 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302E" price 1043.75
            +1,75

Teoretiskt resultat: +5,25p
            Verkligt resultat: +4p
            Last edited by JMillard81; 2012-05-04, 09:00.

Comment

• Ok, tackar. Lurigt med vinster och bara loggning. Funderar på att återgå till 1 trade om dagen men med de nya villkoren så att man kan åka med i en längre trend om den inträffar direkt på morgonen.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                Ok, tackar. Lurigt med vinster och bara loggning. Funderar på att återgå till 1 trade om dagen men med de nya villkoren så att man kan åka med i en längre trend om den inträffar direkt på morgonen.

Det är toppen att ni putsar på modellen, och i ärlighetens namn gillade jag grundtanken med Raptor, dvs en (gärna) snabb trade på morgonen och sedan klart. Samtidigt känns det som att det gjorts väldigt många ändringar sedan starten vilket jag upplever som lite rörigt.

Har ju även hänt att det blivit en del buggar som följt med i uppdateringar som inneburit relativt stora förluster. Har naturligtvis inget emot att ni fortsätter att tweaka modellen, men jag tänker nog fortsätta att köra just denna åtminstone ett tag till och så att jag ser att en eventuell uppdatering fungerar problemfritt =)

Comment

• Buggarna bör vara bortrensade nu, men jag gillade också grundtanken mer att "ta pengarna och spring". Det finns ju andr trendföljande strategier om man vill ligga länge i marknaden. Terminator har tex gått riktigt hyggligt sedan börsen började svänga igen.

Comment

• Ursprungligen postat av mikbob Visa inlägg
                    Nja de siffrorna har inte jag.

09:05 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302E" kurs 1043.00
                    10:46 ORDER "sl) OMX Raptor exit long OMXS302E" kurs 1044.50
                    12:03 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302E" kurs 1049.00
                    13:45 ORDER "sl) OMX Raptor exit long OMXS302E" kurs 1050.75
                    15:33 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302E" kurs 1045.50
                    16:02 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302E" kurs 1044.25

Vilket gav + 3,75 punkter totalt i verklig handel.
                    Avslut:
                    09:25:59 Köpt 1046,25
                    11:03:15 Sålt 1046,75
                    0,5 pkt

12:03:36 Köpt 1049
                    13:45:25 Sålt 1051
                    2 pkt

15:33:05 Sålt 1045
                    16:02:15 Köpt 1044
                    1 pkt

Totalt 3,5 pkt.

Comment

Buggarna bör vara bortrensade nu, men jag gillade också grundtanken mer att "ta pengarna och spring". Det finns ju andr trendföljande strategier om man vill ligga länge i marknaden. Terminator har tex gått riktigt hyggligt sedan börsen började svänga igen.

Hur tänker ni kring det här med att tillåta öppen position över natten/helgen. Den senaste tiden har ju inte gynnats speciellt bra av detta.

Comment

• Var och en kan ju göra som dom vill med övernattningar och jag har kopplat in "Stäng före stängning" och tar nya tag dagen efter.
                        Så sover man lugnare om natten

Comment

• Ursprungligen postat av mikola Visa inlägg
                          Var och en kan ju göra som dom vill med övernattningar och jag har kopplat in "Stäng före stängning" och tar nya tag dagen efter.
                          Håller fullständigt med. Man har ju ingen aning om vad jänkarna hittar på på kvällskvisten.

Varianten med 1 snabb trade är inte alls dum. Kan man få hyfsad träffsäkerhet på den, så tror jag det är en vinnare i längden. Behöver inte alltid ha de stora uppgångarna, även om de gör gott för statistiken många gånger.

Ligger dock utanför Raptor helt tills vidare. Pro är efterlängtad!

Comment

Buggarna bör vara bortrensade nu, men jag gillade också grundtanken mer att "ta pengarna och spring". Det finns ju andr trendföljande strategier om man vill ligga länge i marknaden. Terminator har tex gått riktigt hyggligt sedan börsen började svänga igen.

Hear hear. Jag har sagt det förut och säger det igen - det ursprungliga hit & run strategin är tilltalande.

Comment

Äntligen...det var det jag gillade med Raptor "ta pengarna och spring", ändringarna har gjort den liknande alla andra och som du säger de finns ju redan på både gott och ont.
                              Berra

Comment

• Ursprungligen postat av mikola Visa inlägg
                                Var och en kan ju göra som dom vill med övernattningar och jag har kopplat in "Stäng före stängning" och tar nya tag dagen efter.
                                Kopplade in dessa under "Configure automatics order".

Stäng blankning före stängning
                                Stänk köp före stängning

Är det något mer jag behöver göra för att få det att fungera. Vill gärna inte ligga i position nu över helgen.

Comment

Working...
                                X