Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Triggern löste nu i vilket fall som helst. Synd att vi hade problemet med "inpådagen" imorse, annars hade det blivit 4,5 punkter vinst då plus ca 5,5 nu.
    Absolut men det är åtgärdat och det kommer fler dagar . Jag är väldigt nöjd ändå. Denna typ av marknad verkar passa Raptor bra.

Comment

• Ja riktig position, jag bytte raden och bumms så sålde den:

13:28 ORDER "sl) OMX Raptor exit long OMXS302C" kurs 1106.50
      13:28 GSM larm sänt!
      13:28 ORDER "sl) OMX Raptor exit long OMXS302C" kurs 1105.75
      13:28 ORDER "xk) Delay order spärrar order för OMXS302C" kurs 1105.75
      13:28 GSM larm sänt!

=vinst +5,5 punkter
      Berra

Comment

• Fint, vi ligger kvar i vår blankade position men kör på de justerade scripten from nu.

Comment

• Får en massa Larmmail om signal men NAT gör ingen affär
          Det funkade första gången men sen icke fick ca 600 mail häromdagen

13:40 (3 minuter sedan)
          13:40 ANALYS "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1104.50$13:40 ORDER "sl) OM...
          Sälj spärrar order för OMXS302C" kurs 1104.25$
          13:40 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1104.50$13:40 ORDER "xk) Agera inte om senaste affär Sälj spärrar order för OMXS302C" kurs 1104.50$
          13:40 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1104.50$13:40 ORDER "xk) Agera inte om senaste affär Sälj spärrar order för OMXS302C" kurs 1104.50$
          13:41 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1104.50$13:41 ORDER "xk) Agera inte om senaste affär Sälj spärrar order för OMXS302C" kurs 1104.50$
          Håkan

Comment

• För upplysning om någon får samma problem.

Gick in i Manualen och kopierade Raptorskripten och skrev över de som låg i NAT och simsalabim fick jag signaler.

Vet inte varför det inte blev bra via Hjälp uppdatera, men skit happens.

Comment

• Ursprungligen postat av Håkan Visa inlägg
              Får en massa Larmmail om signal men NAT gör ingen affär
              Det funkade första gången men sen icke fick ca 600 mail häromdagen

13:40 (3 minuter sedan)
              13:40 ANALYS "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1104.50$13:40 ORDER "sl) OM...
              Sälj spärrar order för OMXS302C" kurs 1104.25$
              13:41 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1104.50$13:41 ORDER "xk) Agera inte om senaste affär Sälj spärrar order för OMXS302C" kurs 1104.50$

Har du lagt till ett extra kontrollscript i ordermodellen? Det är det som spärrar order hela tiden.

Comment

• Raptor hos Berra:
                27/2 +3pkt, 28/2 +0,25pkt, 29/2 utanför, 1/3 +5,5pkt inte så tokigt.
                Berra

Comment

• Raptor hos Berra:
                  27/2 +3pkt, 28/2 +0,25pkt, 29/2 utanför, 1/3 +5,5pkt inte så tokigt.
                  +4 punkter 29/2 när du låg utanför bör tilläggas

Comment

• Jag har försökt att få en version av Raptor att handla på samtliga signaler som genereras under dagen. Jag får det inte att fungera. Någon som har bättre koll scripspråket och kan hjälpa till?

Mvh Mikael

Comment

• Ligger kvar kort, men tusan vad nära det måste varit exit på slutet när MFI dök, kanske hann tidsspärren slå till

MVH
                      Rikard B
                      Last edited by BRB_67; 2012-03-01, 17:37.

Comment

• Ja, jag såg det. Har du ändrat medelvärdena också? Jag vill gärna se hur en "hängande" position hanteras så det är därför vi väntar ut den. Nu när de kända buggarna är rättade kan man ju se att det skulle blivit rejält bra resultat senaste dagarna.

Mikbob, vill du att den ska kunna byta riktning även om det innebär förlust, eller vill du bara ta bort spärren att handla flera gånger per dag och behålla det money management vi har nu?

Comment

• Hej Rikard,

Jag ville gärna behålla den MM den har och bara ta bort spärren så den kan handla fler än en gång per dag (om sådan situation uppstår). Tack.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                            Ja, jag såg det. Har du ändrat medelvärdena också? Jag vill gärna se hur en "hängande" position hanteras så det är därför vi väntar ut den. Nu när de kända buggarna är rättade kan man ju se att det skulle blivit rejält bra resultat senaste dagarna.
                            Japp, bytte script innan i dag "on the fly"

Comment

• Ursprungligen postat av mikbob Visa inlägg
                              Jag ville gärna behålla den MM den har och bara ta bort spärren så den kan handla fler än en gång per dag (om sådan situation uppstår). Tack.
                              Tjena!

Jag är intresserad av precis samma sak.
                              Isf tänkte jag köra 2 parallella depåer med en Raptor Std och en Raptor+ och se vilken som går bäst.

Man kan ju lugnt säga att Raptor blivit populär här i forumet

Mvh
                              Mikael

Comment

• För att koppla förbi spärren att göra fler affärer samma dag:

buy4=and(and(or(överexponerad_short,and(buy3,{ej_idag}1)),öppet),orderdelay_ok)

short4=and(and(or(överexponerad_long,and(short3,{ej_idag}1)),öppet),orderdelay_ok)

PS. Senaste scriptversionerna ligger ute på Uppdatera Standardmodeller nu.

Comment

Working...
                                X