Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av JTSuited Visa inlägg
    Hei Berra

Hvist du også bruker trend linjer så hadde jeg ikke gått ut nå.

Den butter i en linje på det ponktet du gikk ut på og mes sansynlig skal markedet opp derfra.Alt av henger av åpningen i USA nå.
    Positivt der så går det opp nå.

Kan ikke svare deg nå,skal ut men ser igjenom i kveld.

Lykke til.

Jan Terje
    Hej Jan
    Ja jag har lagt in long 1101 och Takeprofit 6pkt upp finns en chans att det ska gå vägen.
    Berra

Comment

• För att koppla förbi spärren att göra fler affärer samma dag:

buy4=and(and(or(överexponerad_short,and(buy3,{ej_idag}1)),öppet),orderdelay_ok)

short4=and(and(or(överexponerad_long,and(short3,{ej_idag}1)),öppet),orderdelay_ok)
      Rikard, jag gjorde denna förändring i en Raptor version. Efter en stoploss tidigare idag så triggas detta (ser det för att scriptet är anslutet till diagrammet),

14:13 ANALYS "sl) OMX Raptor long S/L OMXS302C" kurs 1100.50

Dock sänds ingen order till marknaden. Detta kan tyckas lite märkligt för jag har inte ändrat något annat i ordermodellen eller scriptet.

Comment

• 15:29 ORDER "sl) OMX Raptor exit long OMXS302C" kurs 1105.00

Dagens facit: 1106,50-1104,75 = -1,75 punkter.

Hygglig money management får man ändå säga efter en dålig entry i morse.
        Last edited by mikbob; 2012-03-02, 15:53.

Comment

• Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
          Hej Jan
          Ja jag har lagt in long 1101 och Takeprofit 6pkt upp finns en chans att det ska gå vägen.
          Skit oxå Raptor exit long knep uppgången 2,25 pkt före Takeprofit
          Aah jag får nöja mig fick i alla fall tillbaka hälften, men dock ett minus på 3,75pkt
          Skulle gjort som du mikbob men får hoppas på en bättre nästa vecka.
          Last edited by Berra; 2012-03-02, 15:39.
          Berra

Comment

• Ursprungligen postat av mikbob Visa inlägg
            Rikard, jag gjorde denna förändring i en Raptor version. Efter en stoploss tidigare idag så triggas detta (ser det för att scriptet är anslutet till diagrammet),

14:13 ANALYS "sl) OMX Raptor long S/L OMXS302C" kurs 1100.50

Dock sänds ingen order till marknaden. Detta kan tyckas lite märkligt för jag har inte ändrat något annat i ordermodellen eller scriptet.

Larmet säger "ANALYS" vilket bara är scriptlarm, annars skulle det stått ORDER.

Comment

• 15:30 ORDER "sl) OMX Raptor exit long OMXS302C" kurs 1105.00

Comment

• Larmet säger "ANALYS" vilket bara är scriptlarm, annars skulle det stått ORDER.
                Ja det är det som är problemet. Varför står det inte också

14:13 ORDER "sl) OMX Raptor long S/L OMXS302C" kurs 1100.50...

då allt annant är lika (antalsscript etc anknutet som tidigare)
                Last edited by mikbob; 2012-03-02, 16:16.

Comment

• Hm, svårt att säga men en gissning är att du gjort någon ändring i ordermodellen och inte kopplat loss den och återanslutit?

Comment

• Hm, svårt att säga men en gissning är att du gjort någon ändring i ordermodellen och inte kopplat loss den och återanslutit?
                    Nej det har jag inte gjort

Jag gör det så får vi se om det inte funkar bättre på måndag.

Trevlig helg

Comment

• Raptor hos Berra:
                      27/2 +3pkt, 28/2 +0,25pkt, 29/2 utanför, 1/3 +5,5pkt, 2/3 -3,75pkt=tot+5pkt för veckan 6 (14) punkter bättre än att vara nattgäst.
                      Det är väl så att terminen räknas av varje kväll så -4.75 är väl en sanning med modifikation det gick ca -3pkt 28/2 och ca 6pkt 1/3 plus de -4.75 2/2 eller?
                      Last edited by Berra; 2012-03-05, 09:32. Anledning: Punkt undran
                      Berra

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                        Förhoppningsvis under dagen.

Det borde absolut gå, det kan bli ganska små vinstaffärer ibland så man får tänka på att det bygga in "spread-skydd" så att man inte lägger order i sämsta tänkbara läge för ETFer.
                        Hej Rikard,

Vad behöver man göra/tänka på för att anpassa Raptor för ETF?
                        Har du något exempel på "spread-skydd"?

Önskar jag hade lite mer erfarenhet av skriptspråket samt kunde backtest/debugga.

Skulle verkligen uppskatta om det gick att få in lite skript-kommentarer.
                        För att snabbare kunna förstå syfte och vad grundraderna ämnar att göra.
                        /J

Comment

• Postar alla dagens avslut här, blir så många postningar i tråden annars tycker jag.

09:01 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1101.50
                          09:25 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302C" kurs 1097.25
                          + 4,25 punkter

Mvh Rikard B
                          Last edited by BRB_67; 2012-03-05, 09:28.

Comment

• Nice, då fungerade det precis som här. Dagens handel avslutad!

Angående att bygga Raptor för ETFer så skulle det vara möjligt på två sätt:

1. Kör scripten direkt på ETFen. Har inte provat att logga signalerna men det borde kunna fungera. Då kör man alltså bara Raptor Long och Long Exit på de ETFer man vill handla. Spreadskydd är enkelt att fixa i form av ett extra kontrollscript: (dividera säljkurs med köpkurs och få fram en faktor som ska vara mindre än angivet o "tillåtet" - i det här fallet 0,7%)

xk) Spreadskydd

tillåtet:=1.007
                            ok_att_handla:=lt(div(s,b),tillåtet)
                            ok_att_handla

2. Vi kan lägga till scriptkod som skickar signalerna från nuvarande terminsscript via globala celler till ordermodeller som handlar ETFer. Fungerar bra så länge man inte har Raptor-scripten kryssade för ritning i diagram (scripten körs vid diagramritningen och då sätts även cellernas värden vilket kan orsaka signal).

Kommentarer i scripten kan vi börja lägga till nu när strategin ser ut att fungera som vi tänkt.

Comment

• Så här var det väl inte tänkt, Vi borde väl långa nu va?

"Exit-short" köpordern spärrar ju en ev. lång position senare på dagen.

Mvh
                              Rikard B

Comment

• Jag var inte med i början men nu
                                11:28 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302C" kurs 1096.75
                                11:28 GSM larm sänt!
                                Berra

Comment

Working...
                                X