Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Är stop-lossen ändrad? Jag hade över 5p vinst, men den låg kvar. På Dator 1 tog dessutom raptor EXIT nyss med bara 2,25p vinst medan den håller SHORT på dator 2

Finns det risk att det är min dator eller scripten som spökar? Bör jag gå på EXIT manuellt?

Har ni andra fått EXIT?
    Last edited by JMillard81; 2012-03-07, 09:31.

Comment

• På min dator har den gjort 3 affärer på köpsidan så nu ligger jag minus.
      Skulle den inte vara spärrad så den bara kunde göra en affär åt varje håll
      Håkan

Comment

• Ursprungligen postat av JMillard81 Visa inlägg
        Är stop-lossen ändrad? Jag hade över 5p vinst, men den låg kvar. På Dator 1 tog dessutom raptor EXIT nyss med bara 2,25p vinst medan den håller SHORT på dator 2

Finns det risk att det är min dator eller scripten som spökar? Bör jag gå på EXIT manuellt?

Har ni andra fått EXIT?
        Tror den sköt ut sig på en snabb dipp i MFI, TP nivå för korta var 1049 här

Comment

• Ursprungligen postat av BRB_67 Visa inlägg
          Tror den sköt ut sig på en snabb dipp i MFI, TP nivå för korta var 1049 här
          Konstigt att inte alla som kör Raptor fick samma signal. Vad tror ni nu? Är det fortfarande klokt att ligga kvar short?

Comment

• Handeln idag verkar minst sagt märklig...

Comment

• JMillard81 :
              Jag kör med 2 varianter av Raptor.
              Den som är "handelsbefriad" gjorde samma trade som BRB 67 med 2,5p vinst men orginalraptor ligger kvar i short.
              TP ska ju va lite dynamisk så det är inte alltid 4-4,5 p vinst.

Comment

• Ursprungligen postat av mikola Visa inlägg
                JMillard81 :
                Jag kör med 2 varianter av Raptor.
                Den som är "handelsbefriad" gjorde samma trade som BRB 67 med 2,5p vinst men orginalraptor ligger kvar i short.
                TP ska ju va lite dynamisk så det är inte alltid 4-4,5 p vinst.
                Det konstiga är att båda mina datorer kör Raptor i orginal. Nu sålde jag ut mig manuellt på den andra datorn med 4,5p vinst. Tyvärr ett misstag ser jag nu, men 4,5p är alltid 4,5p

Comment

• Kanske skillnader i kursdatat ? prova att uppdatera de sista dagarna var morgon (jag brukar köra de 5 sista var morgon) så du vet att de är lika. Stopp i internetanslutning eller stoppad NAT ger olika kursdata och volym, MFI räknar ju på volym.

Dippen ner under MFI 0 i dag måste varit på "vippen" för jag såg den inte ens, lite olika indata kan då göra skillnaden mellan sant inte inte i scriptet.

Bara en teori detta......

Comment

Kanske skillnader i kursdatat ? prova att uppdatera de sista dagarna var morgon (jag brukar köra de 5 sista var morgon) så du vet att de är lika. Stopp i internetanslutning eller stoppad NAT ger olika kursdata och volym, MFI räknar ju på volym.

Dippen ner under MFI 0 i dag måste varit på "vippen" för jag såg den inte ens, lite olika indata kan då göra skillnaden mellan sant inte inte i scriptet.

Ska testa detta så får vi se hur det går i morgon.

Comment

• Ursprungligen postat av JMillard81 Visa inlägg
                      Det konstiga är att båda mina datorer kör Raptor i orginal. Nu sålde jag ut mig manuellt på den andra datorn med 4,5p vinst. Tyvärr ett misstag ser jag nu, men 4,5p är alltid 4,5p
                      09:06 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1064.00
                      09:06 GSM larm sänt!
                      09:56 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302C" kurs 1061.75

mvh Berra
                      Berra

Comment

• 09:06 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302C" kurs 1063.25
                        09:19 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302C" kurs 1061.00

+2,25 pkt

Comment

• Så de flesta har fått ca +2,25 punkter idag? Skillnaderna kan i princip bara bero på skillnader i datat och jag kan tänka mig att det kan bli rejält känsligt när vi både mäter pris och volym.

Comment

• +2,25..?

Jag har minus 11 punkter...
                            Last edited by mikbob; 2012-03-07, 14:29.

Comment

Kanske skillnader i kursdatat ? prova att uppdatera de sista dagarna var morgon (jag brukar köra de 5 sista var morgon) så du vet att de är lika. Stopp i internetanslutning eller stoppad NAT ger olika kursdata och volym, MFI räknar ju på volym.

Jag ska nog börja göra på detta sätt. Konsekvenserna kan ju bli rätt tuffa om det skiljer något tick här eller där som jag fick erfara idag

Comment

• Ursprungligen postat av mikbob Visa inlägg
                                +2,25..?

Jag har minus 11 punkter...
                                Mikbob jag har kört originalet sedan 27/2 men ej övernattning:
                                +3, +0,25, +2,75, 29/2 ej inne, -3,75 här körde jag in stoppen hade blivit mycket bättre utan stopp, +0,5, +4,75, +2,0 endast en minusdag på 8 dagar
                                Berra

Comment

Working...
                                X