16:00 ANALYS "sl) OMX Raptor long OMXS302D" kurs 1042.25
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av ali Visa inlägg16:00 ANALYS "sl) OMX Raptor long OMXS302D" kurs 1042.25
Comment
-
Ursprungligen postat av JMillard81 Visa inläggEn fundering. Eftersom det vart rätt stor dykning idag innebär det väl risk att TP blir rätt stor i morgon, samtidigt som det finns mindre tid att uppnå den då det bara är halvdag?
Comment
-
En speciell och lärorik dag, eftersom macd i princip är en oscillator som mäter skillnader blir funktionen av densamma helt lamslagen och oduglig i det fall man har en rak linjär rörelse i grafen (som idag)
MFI har legat under 10 sedan ca. kl 13 och blockerat mera short.
Får nog skissa på ett "fritt fall" eller "rally" villkor som överstyr allt annat
Comment
-
Ursprungligen postat av mikbob Visa inläggMärkligt. Gremlins igen?
Comment
-
Har en känsla att det är macd som styr hos mig.
Signal kl 09:05 short från gårdagen.
Signal kl 16:01 macd ormar sig, syns ej i diagrammet kort signal.
Signal kl 17:01 samma som 16:01Attached Files
Comment
-
Mina avslut idag:
09:02 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302D" kurs 1067.50
13:02 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302D" kurs 1050.75
14:29 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302D" kurs 1046.50 (1046,75)
Genom att införa en Dynamisk TakeProfit så hade jag kunnat få ytterligare tre punkter.
Med Dynamisk TakeProfit menar jag att man istället för att sälja som idag på 1046,75 aktiverar man en typ stoploss mini på -1 punkt. Detta skulle göra att exit istället skulle ha hamnat runt 1042,75. Jag vet dock inte hur detta skulle slå övriga dagar. Nån som tycker detta låter som en bra idé?
Anders
Comment
-
Ursprungligen postat av BRB_67 Visa inläggVelociraptorn
09:05 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302D" kurs 1065.25
12:13 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302D" kurs 1054.50
+10,75
Anders
Comment
-
Ursprungligen postat av Tradern Visa inläggFick du några fler signaler idag med Velociraptorn?
Anders
Kolla på macd längs ner hur den ligger kvar i köp pga att bägge medelvärdena antar samma värde pga att kursen faller i princip helt linjärt.
Spelar ingen roll vilken upplösning som används, det blir samma.
Detta är ju ett extremfall som nästan aldrig händer, men intressant.
Bilden visar med TP aktiv förresten, jag körde utan TP idagLast edited by BRB_67; 2018-10-22, 14:38.
Comment
-
Ursprungligen postat av Tradern Visa inläggMina avslut idag:
09:02 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302D" kurs 1067.50
13:02 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302D" kurs 1050.75
14:29 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302D" kurs 1046.50 (1046,75)
Genom att införa en Dynamisk TakeProfit så hade jag kunnat få ytterligare tre punkter.
Med Dynamisk TakeProfit menar jag att man istället för att sälja som idag på 1046,75 aktiverar man en typ stoploss mini på -1 punkt. Detta skulle göra att exit istället skulle ha hamnat runt 1042,75. Jag vet dock inte hur detta skulle slå övriga dagar. Nån som tycker detta låter som en bra idé?
Anders
Funderar på att hänga på en flytstopp som sekvens 2 i exitmodellerna, trigg av exitscripten aktiverar flytstoppen som sedan löper med till det smäller.
Ev. tappar man för mycket i det långa loppet på det (på småtrejdsen), men vid några ytterligare tillfällen tidigare hade det varit bra.
Comment
-
Ursprungligen postat av BRB_67 Visa inläggEn intressant ide tycker jag, exit via flytstopp.
Funderar på att hänga på en flytstopp som sekvens 2 i exitmodellerna, trigg av exitscripten aktiverar flytstoppen som sedan löper med till det smäller.
Ev. tappar man för mycket i det långa loppet på det (på småtrejdsen), men vid några ytterligare tillfällen tidigare hade det varit bra.
Anders
Comment
-
Ursprungligen postat av Tradern Visa inläggVad är det bästa sättet att få sekvens 01 (exit) att inte genomföra orden utan vid trigger endast stega till nästa sekvens? Man skulle kunna sätta simulera på första sekvensen men det känns inte riktigt korrekt...
Comment
-
Det går att skicka en order med pris 0. Då makuleras ordern automatiskt. Det går även att lägga ett pris tex 5% från close. Ett annat sätt är att bara ansluta scriptet till diagrammet och sätta en global cell som stopp-lossen sedan använder. Jag är inte mäster själv, men gör ett försök.
Comment
Comment