Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
    Bra, det kolliderar om du kör samma minis för båda strategierna. Det finns ju hur många som helst att välja så inga problem att hitta unika per strategi istället.

Nä det var ju ren lathet :-)

Comment

• Hej, ny här på forumet ☺.

Vad blir konsekvensen i Raptor av att den valda unlimited turbon blir utstoppad?
      Försöker Raptor åter ta samma köp eller sälj position (med vilket instrument då?) eller väntar den till en ny signal ges? Vet den då att det tidigare instrumentet är ogiltigt?

Mvh

Tim

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      75 punkter tror jag räcker, finns ju ingen anledning att handla för mer egna pengar än nödvändigt. Det enda som händer om den strikar är att man inte kan köpa, och att den blir billigare och billigare strax innan.

Dessutom emitterar Commerzbank nytt hela tiden på BEST. Vore ganska coolt att låta AT välja BEST själv, typ den som ligger närmast "börvärdet" i pris osv. Då skulle man slippa det mesta av risken att bli utstoppad, och Raptor väljer helt enkelt en ny BEST när den tidigare blir för billig. Ev innehav säljs automatiskt ju.

Comment

Vi byter till Minifutures BEST med högre häv för att kunna öka marknadspositionen utan att det dras mer pengar från skarpa kontot.

Det fina är att man kan handla relativt nära stoplossnivån med BEST utan problem. Det blir ändå alltid rätt position i marknaden.
        Hur gör du bytet Rikard? Säljer av befintligt innehav manuellt och kopplar sedan om?

Comment

• Om man är orolig för utstoppning mm använd mitt ETP-verktyg som finns under under ordermoduler.

Hittade denna bild. Lite rolig Kanske något för dig Walle att tapetsera upp i barnens rum
          Attached Files

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
            Om man är orolig för utstoppning mm använd mitt ETP-verktyg som finns under under ordermoduler.

Hittade denna bild. Lite rolig Kanske något för dig Walle att tapetsera upp i barnens rum
            Riktigt najs :-) Det roliga är ju att våran yngsta dotter (3år) är helt frälst i Dinosaurier. Det kan ju hända att den kommer upp på väggen en lördagskväll ;-) Vet dock inte vad frun tycker.... fast hon brukar lägga sig tidigare än jag mohaha :-)

Vart hittade du den någonstans?
            Last edited by walle; 2017-02-04, 09:38.

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
              Om man är orolig för utstoppning mm använd mitt ETP-verktyg som finns under under ordermoduler.

Henrik, vilket är verktyget? Sen tycker jag att när NAT får strategin som är "The holy grail" så ska den heta T-Rex
              Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
              Alf Johansson, alias
              Börsapan

Comment

• Ursprungligen postat av magnusb3 Visa inlägg
                Hur gör du bytet Rikard? Säljer av befintligt innehav manuellt och kopplar sedan om?
                Japp, kopplar loss modellerna först, säljer manuellt, köper nytt manuellt och sist kopplar på modellerna igen.

Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg

Bra ide, ännu enklare är att lägga två larmade nivåer direkt i OMXS30-diagrammet en bit från stoplossnivåerna. Beskriver det lite lätt i videoklippet om Raptor: https://www.youtube.com/watch?v=dxFWXRqD_G4&t=5s

Ursprungligen postat av torkelab Visa inlägg
                Hej, ny här på forumet ☺.

Vad blir konsekvensen i Raptor av att den valda unlimited turbon blir utstoppad?
                Försöker Raptor åter ta samma köp eller sälj position (med vilket instrument då?) eller väntar den till en ny signal ges? Vet den då att det tidigare instrumentet är ogiltigt?

Mvh

Tim
                ETP Link köper inte "döda" minis. Ett bra sätt att hålla reda på att allt funkar är att aktivera larm via appen från Autotrader plus SMS vid avslut från Nordnet. Då ser man direkt om en order inte går igenom.

Comment

• Funkar push-notiserna genom appen nu? Jag har löst det så att jag får mail, sen har jag lagt web@autostock.se i VIP. Då får jag notiser när det kommer mail.

Comment

• Ny app nu som funkar.

Comment

Ny app nu som funkar.
                      Vad heter den appen? Är det Autostock Messenger som finns i Appstore?

Comment

• Precis, ladda ner på nytt och ta fram device ID - mata in i Autotrader.

Comment

• Ok najs! Ska testa det :-) Går det på något sett att skicka ett testmeddelande för att verifiera?

Comment

• Allt som larmas i Larm och meddelande kommer även till telefonen, tex om du kör en simulering så får du larm när den är klar.

Comment

• Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inlägg
                              Henrik, vilket är verktyget? Sen tycker jag att när NAT får strategin som är "The holy grail" så ska den heta T-Rex
                              Det är excelmodellen som jag la upp.

Comment

• Hittar inte appen på Google play.

Comment

Working...
                                X