Och där släppte Raptor den (enda) långa gridden och jag är utanför marknaden. Samma för er andra?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inläggOch där släppte Raptor den (enda) långa gridden och jag är utanför marknaden. Samma för er andra?
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggDen säljer normalt 1 grid i taget, men om det gått för lång tid sedan senaste köp kan den även sälja hela positionen. Eller om en Shrt-setup inträffar på rätt datum i månaden.
Nu känns det som att den snabbt fyller upp alla grids och sen har svårt att släppa dom och ju högre upp grid-fönstret pressas desto svårare att realisera vinsten sen när det vänder så ligger den fullt investerad och tar med sig allt i stoplossen.
Comment
-
Ursprungligen postat av Cikoria Visa inläggSamma här. Det krävs en längre utförslöpa för att Raptor ska skala in i en större position som jag förstår. När det svänger som det gjorde mellan igår och i morse doppar han (hon?) bara tån i vattnet.
Sören
Comment
-
Ursprungligen postat av Sobel Visa inläggMin första position igår såldes 09:07. Sedan dess har Raptor tagit tre nya positioner: 09:40, 09:49 och 09:55.
Sören
Comment
-
Köp görs som vanligt när kursen fallit en grid men sälj av flera grids kan göras om kursen gappar upp över flera grids. Om man tänker sig att strategin följer kursen så att man strävar efter att hela tiden ligga investerad men ändå ha lediga grids att fylla när kursen dippar, d.v.s att kursen håller sig någonstans på mitten av det "fönster" av grids som strategin använder. Det ska ju inte påverka hur strategin arbetar upp vinsten en grid i taget, däremot kanske man kan undvika att gå på en stoploss med alla grids investerade när short-sidan stänger.
Comment
-
Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inläggMenar du 10:55 på sista affären så har jag samma.
Comment
-
Samma här. Det stämmer även för simulering med längre historik. Dvs januari kommer in med rätt position så att vald starttidpunkt inte påverkar. Jag är en fegis och kör ännu bara på testkonto.
Testade en variant som tar 3 grids vid en initial long och lite djupare dipp och ändå positivt klimat. Första försäljningen därefter säljer en 1/3 av lasttrade(b,v). Ingen djupare analys, men samma drawdown och lite högre resultat.Last edited by Henric; 2017-02-09, 11:28.
Comment
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggTestade en variant som tar 3 grids vid en initial long och lite djupare dipp och ändå positivt klimat. Första försäljningen därefter säljer en 1/3 av lasttrade(b,v). Ingen djupare analys, men samma drawdown och lite högre resultat.
Comment
-
Det kluriga är att totalt 0,6 punkter tas i courtage även om en position vänds direkt och inte skulle ha handlats på livekonto. Det ger i och för sig lite extra buffert. För en rättvis jämförelse mellan alternativ behöver nog detta korrigeras. Har även några andra idéer. Åtkommer om något intressant.
Comment
-
Sälj och köp inom 7 sekunder
Fick två order inom 7 sekunder, men det blev inga exekveringar på den skarpa kontot. Är ju logiskt, men är det en medveten funktion i Raptor?
OMXS30 2017-02-09 12:13:25 S 4 32 Köp 1*550,00 0,00000
OMXS30 2017-02-09 12:13:18 S 4 32 Sälj 1*550,00 0,00000
Comment
Comment