Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Sådär, då tror jag vi har en Long-setup idag.

Comment

• Min short (en grid av tio) såldes nu och det var p.g.a. att den kommer gå lång idag då eller? När går den lång?

Comment

• Nice, få fungerar det som tänkt. Den ska gå Long strax innan stängning.

Comment

• Nu är jag inte med

Haft några shrt affärer senaste dagarna? Vad jag inte förstår är storleken på positionerna. Mitt testkonto innehåller 500 000 kr.

Scriptet har standardinställningar
          datum1:=6
          datum2:=29
          maxgrids:=10
          grid_atr:=0.2
          hävstång:=1

Borde väl handla större positioner? Den simulerar även på det skarpa kontot, endast 1 sim på testkontot.
          Attached Files
          Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
          Alf Johansson, alias
          Börsapan

Comment

• Den hann bara ta 1 Short-del innan datumvillkoret för shrt satte stopp. Positionen ska vara stängd nu idag när Low hamnade under 3 föregående dagarnas Low.

Comment

• Hej Rikard. Kan du kika på mitt förra inlägg. Den gick shrt idag, och positionsstorlekarna förstår jag inte alls.

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
              Den hann bara ta 1 Short-del innan datumvillkoret för shrt satte stopp. Positionen ska vara stängd nu idag när Low hamnade under 3 föregående dagarnas Low.

Alf Johansson, alias
              Börsapan

Comment

• OJ, det ser felkopplat ut. Har du möjligen kopplat Long-modellen till Short-minin?

Vilka larm har du i Starta > Meddelanden och larm?

Comment

• Nej, det är rätt kopplat till ETP Minilong köp och sälj, samt samma på shrt.

Larmmodul

09:02 ORDER "sl) ETP Link Minishrt buy B SHRTOMX ND CBK(35)" kurs 86.26
                  09:02 GSM larm sänt!
                  09:38 ORDER "sl) Raptor Supermarket Cover OMXS30" kurs 1545.50
                  09:38 GSM larm sänt!
                  09:38 ORDER "sl) ETP Link Minishrt sell B SHRTOMX ND CBK(35)" kurs 83.97
                  09:38 GSM larm sänt!

OJ, det ser felkopplat ut. Har du möjligen kopplat Long-modellen till Short-minin?

Vilka larm har du i Starta > Meddelanden och larm?
                  Alf Johansson, alias
                  Börsapan

Comment

• OK, då gissar jag att ETP Link Trigger är kopplad på flera konton eller liknande. Det är alltså inte Raptor som blankat idag?

Comment

• Triggern är inte kopplad till något annat konto. Det är väl enklast att se det om man går in på orderläggning/anpassa orderläggning och skiftar konton för att se om villkoret blir en 1 på ETP Link Trigger. Det blir det endast på mitt testkonto för Raptor. Sen har den handlat commerze minisar, och de finns bara kopplade till Raptor.
                      Alf Johansson, alias
                      Börsapan

Comment

• Scriptet kan fortfarande vara anslutet någonstans, men det intressanta är om det skett några transar idag på OMXS30 på testkontot?

Comment

• Maila telefonnummer så ringer jag upp, behöver nog kolla via TeamViewer.

Comment

• Den har gjort en sim på konto 2, som är mitt Raptor testkonto. Bifogar bild
                            Attached Files
                            Alf Johansson, alias
                            Börsapan

Comment

• Mailadress ?? Skickat via formulär på hemsidan

Maila telefonnummer så ringer jag upp, behöver nog kolla via TeamViewer.
                              Last edited by xdaytrader; 2017-02-08, 15:35.
                              Alf Johansson, alias
                              Börsapan

Comment

• Några som fått sin första Long nu ikväll?

Comment

Working...
                                X