Kan man koppla några av de andra strategierna till Raptor, tänkte på någon av stop-loss modellerna. I så fall skulle man kunna skydda sig om man ligger tjock och Raptor håller positionerna vid en marknadsvändning. BEST minisarna har ju stop-loss o finansieringsnivå på samma värde. Det optimala sen vore ju att Raptor tog position i någon ny svalare minis och fortsatte racet. Alla parametrar för att fånga dessa värden som skulle kunna styra processen finns väl i systemet. Eller hanterar Raptor ett sådant scenario idag, alltså att gå ur en tjock position vid vändning med risk för knockout. I så fall är det bara att lägga sig vid poolen och ha det bra :-)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Sobel Visa inläggSer ut som det blev rätt till slut, men det var 4 order
Två sälj och två köp, de exekverades i anan ordning då säljorerna gick igenom först och sedan kom löpen därefter.
Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inläggKan man koppla några av de andra strategierna till Raptor, tänkte på någon av stop-loss modellerna. I så fall skulle man kunna skydda sig om man ligger tjock och Raptor håller positionerna vid en marknadsvändning. BEST minisarna har ju stop-loss o finansieringsnivå på samma värde. Det optimala sen vore ju att Raptor tog position i någon ny svalare minis och fortsatte racet. Alla parametrar för att fånga dessa värden som skulle kunna styra processen finns väl i systemet. Eller hanterar Raptor ett sådant scenario idag, alltså att gå ur en tjock position vid vändning med risk för knockout. I så fall är det bara att lägga sig vid poolen och ha det bra :-)
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggFick du två skarpa avslut inom 7 sek också? I så fall tror jag inte du kör senaste ETP Link?
Det finns ju en del exit-villkor etc, men ingen regelrätt stoploss. Det fungerar nästan aldrig med en sådan här strategi utan kommer kosta mer pengar än den sparar. Däremot att vidareutveckla ETP Link så att den kan hoppa på den minifuture som ligger närmast i hävstång ser ut att bli verklighet inom kort.
Det sista du nämner om ETP-link låter ju helt kanon
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggSer att Minilong OMX A43 är slutsåld nu, ingen säljkurs, så lika bra att byta till en ny istället innan nästa köporder.
Snabbguide för byte, please!
/h
Comment
-
Lagret av A43 är slutsålt, så nu går det endast att sälja den, inte köpa fler.
För att byta:
1. Leta upp nya minis (vi har själva valt högre hävstång med Minifuture BEST för att slippa ha så mycket egen risk i marknaden. I princip alla som kostar under 100 kr är ok som vi själva resonerar.
2. Koppla loss ETP Link-modellerna från de gamla minifuturerna
3. Sälj de gamla minisarna manuellt
4. Ange ETP ID för nya minifuturerna, de flesta verkar ha valt samma som vi tog som exempel i videoklippet, 799.
5. Anslut ETP Link till nya minisarna så köps dessa direkt automatiskt.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggDärmed är den egna risken lägre, vilket kan vara en fördel i händelse av en rejäl gap-öppning åt fel håll. Emittenten tar alltså risken, mot merkostnaden av något högre kostnad för spread.
Med vänlig hälsning,
Fegisen
Comment
-
Två korta:
1: Transaktioner märkta "T" i "In- och utgående ordertransaktioner" - är det skarpa affärer ackade av NordNet? Jag undrar eftersom jag inte ser några affärer för idag bland "Transaktioner och notor" på NNs websida, trots att Raptorn handlat? Saldot verkar dock stämma med de avslut som jag ser lokalt...
2: Kan man öka saldot "on the fly" på det fiktiva kontot som är anslutet till Raptorn, dvs det kontot som styr insatsen och som se replikeras av ETP link på det skarpa kontot, trots att man har grids i marknaden? Eller måste man starta om Raptorn?
Comment
-
Ursprungligen postat av AndersBack Visa inläggFördel vid rejäl gap-öppning med 20x... Ökar inte risken för knockout? Det har ju hänt ett antal gånger i historien att börsen rasat uppemot 5% vid öppning. Borde det inte bli game over då med 20x samtidigt som man förvisso går ner 15k men fortfarande är kvar i marknaden och då direkt kan utnyttja en eventuell återhämtning i samma läge med 3x? Eller tänker jag fel?
Med vänlig hälsning,
Fegisen
Exempel 1: 500 000 kr är önskad positionsstorlek i marknaden. Vi kan tex välja att köpa den med X5 minis och därmed betala 100 000 kr. Då ligger vi långt från knock, och börsen måste i princip falla 1/5 för att vi ska åka ur. Vår risk är 100 000 kr, det är vad vi kan förlora på minifuturepositionen.
Exempel 2: Samma 500 000 kr i marknaden kan istället köpas med X20-minis, och vi behöver då bara 25 000 kr eget kapital. Resten lånas av emittenten, som också har en större del av risken medan vi själva bara kan förlora 25000 kr som vi köpt för. Det räcker då med ett gap på 1/20, alltså 5% för att vi ska knockas. Men, skulle Trump anfalla Kina kanske börsen gappar ner med 10 procent, och då skulle vi förlorat 50000 kr i Exempel 1 medan vi blir utknockade i Exempel 2 med 25 k förlust. Därefter bara att välja nya minis.
Nackdelen med hög häv är att man får byta minis oftare. Annars bl a dessa fördelar:
a. Minskad risk
b. Frigör kapital för annat
Man betalar också en högre ränta ju högre häv man väljer, men räntan ligger ju väldigt långt just nu så den kostnaden tycker i alla fall inte jag motiverar att ta onödigt hög risk. Men viktigt att alla gör sin egen analys och handlar som man känner sig bekväm.
Ursprungligen postat av Cikoria Visa inläggTvå korta:
1: Transaktioner märkta "T" i "In- och utgående ordertransaktioner" - är det skarpa affärer ackade av NordNet? Jag undrar eftersom jag inte ser några affärer för idag bland "Transaktioner och notor" på NNs websida, trots att Raptorn handlat? Saldot verkar dock stämma med de avslut som jag ser lokalt...
2: Kan man öka saldot "on the fly" på det fiktiva kontot som är anslutet till Raptorn, dvs det kontot som styr insatsen och som se replikeras av ETP link på det skarpa kontot, trots att man har grids i marknaden? Eller måste man starta om Raptorn?
2. Det går fint, nästa köp blir enligt det större saldot. Befintliga positioner ses bara som investerat kapital. Raptor fortsätter handla grids som den vill upp till kontots max-storlek.
Last edited by Rikard Autostock; 2017-02-09, 19:47.
Comment
Comment