Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
    Jag fick sälj av en grid i appen men inget hände på min Nordnetdepå. Var det Raptor som inte tog affären eller är det något fel. Fick någon sälj av en grid vid kl. 9.46?
    Samma här men det var ett köp omedebart på det fiktiva kontot. Detta blockerades av ETP-link som det ska göra.Kolla ditt fiktiva konto.

Comment

• Etter at jeg byttet til nordnet igår fikk jeg ikke handel idag selv om Raptor gav signal. Sitter med 10 grids long:

09:46 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1638.86
      09:46 GSM larm sänt!
      09:46 ORDER "sl) Raptor Supermarket long OMXS30" kurs 1638.78

EDIT: på det fiktive konto står det 2 handler. Hvorfor ble det blokkert på skarpt konto?

Comment

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
        Etter at jeg byttet til nordnet igår fikk jeg ikke handel idag selv om Raptor gav signal. Sitter med 10 grids long:

09:46 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1638.86
        09:46 GSM larm sänt!
        09:46 ORDER "sl) Raptor Supermarket long OMXS30" kurs 1638.78

EDIT: på det fiktive konto står det 2 handler. Hvorfor ble det blokkert på skarpt konto?
        Det är ETP-link som blockerar de snabba köp och sälj.

Comment

• Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
          Samma här men det var ett köp omedebart på det fiktiva kontot. Detta blockerades av ETP-link som det ska göra.Kolla ditt fiktiva konto.
          Jag misstänkte det. Tack Sobel!

Comment

• Här är en simulering inkl den lilla modden på raden sell7= osv i Sell-scriptet i inlägg #3803. Har kört med hävstång 2.

Attached Files

Comment

• Nu sålde Raptor alla 10 grids på 1636.90 men GAV är 1644. I vilket/vilka läge säljer den med förlust?

Comment

• Ursprungligen postat av Cikoria Visa inlägg
                Nu sålde Raptor alla 10 grids på 1636.90 men GAV är 1644. I vilket/vilka läge säljer den med förlust?
                Autoselect i ETP link kanske?

Comment

• Använder inte den.

Comment

• Inte selg her.

Comment

• Är fiktiva position såld alltså?

Comment

• Ingen affär alls...

Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
                        Det har inte hänt något på mitt konto sedan 22/5 då det såldes av LongOMX YY

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                          Här är en simulering inkl den lilla modden på raden sell7= osv i Sell-scriptet i inlägg #3803. Har kört med hävstång 2.

Mycket marginell påverkan. Något sämre CAGR.

Comment

• Ok? Fick aningen bättre totalt men det är möjligt att det var nåt enstaka tillfälle som fick efterverkningar pga ränta-på-ränta osv.

Comment

• Filtret är tight och de flesta försäljningar kommer nog att ske ändå(inte kollat). Det kan tex vara situationer då kursen stiger nära stängning och ingen liten bull-back.

Comment

• Min Raptor är fullköpt nu ,vad för kriterier ska uppfyllas för att den ska börja sälja ??

Comment

Working...
                                X