Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ingen fara walle, har en ganska vältränad bias efter många år på börsen. Som du säger, nu väntar vi på att monstret ska käka grids
    Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
    Alf Johansson, alias
    Börsapan

Comment

• Gött ere :-) Yes bara att vänta på rätt tillfälle sen kommer det att smattra på bara. Riktigt kul att följa också.

Comment

• Villkoret är att dagens Low ska vara lägre än de tre föregående dagarnas Low, så ingen signal idag. Men det var nära igår kväll.

Comment

• Min Raptor ackumulerar upp lite efter en försäljning direkt på morgonen. Har ganska många grids. Ändrade storlek på kontot så jag vet inte exakt hur många grids. Men jag ligger 90% investerad av kontot.

Comment

• Samma här, det som kan få den att snabbt stänga rubbet är en blanksignal, men då krävs högsta High på tre dagar.

Comment

• Jag ökade också på storleken på två testkonton och då tog ETP Link positioner direkt kl. 09.00 på alla tre skarpa konton som jag har kopplade utan signal från Raptor. Dessa såldes av nån minut senare precis som tidigare när jag ändrade storlek på testkonton. Verkar som transaktionerna är kopplade till att man ändrar testkontots storlek innan börsens öppning.

Comment

• Vi som är ute sedan den 25 skall inte ha fått någon köpsignal sedan dess förmodar jag. Eller? Raptor-delen av hjärnan behöver lite aktion!

Comment

• Ursprungligen postat av Freddan Visa inlägg
                  Jag ökade också på storleken på två testkonton och då tog ETP Link positioner direkt kl. 09.00 på alla tre skarpa konton som jag har kopplade utan signal från Raptor. Dessa såldes av nån minut senare precis som tidigare när jag ändrade storlek på testkonton. Verkar som transaktionerna är kopplade till att man ändrar testkontots storlek innan börsens öppning.
                  Uppdatera ETP Link så får du senaste version, vi har blockerat orderläggning första minuten så att konton etc hinner synkas innan.

Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
                  Vi som är ute sedan den 25 skall inte ha fått någon köpsignal sedan dess förmodar jag. Eller? Raptor-delen av hjärnan behöver lite aktion!
                  Stämmer, närmast till hands är nog snarare en blanksignal, om dagens High når över föregående tre dagars High och datumet är mellan 30:e och 5:e.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                    Uppdatera ETP Link så får du senaste version, vi har blockerat orderläggning första minuten så att konton etc hinner synkas innan.

Stämmer, närmast till hands är nog snarare en blanksignal, om dagens High når över föregående tre dagars High och datumet är mellan 30:e och 5:e.

Alltså borde Raptor blanka då om vi tar ut dagshögsta idag (1553,8 enligt HK, som också är high från den 27e)?

Comment

• Intressant med månadseffekten som handlats sönder och blivit omvänd. Och jag förmodar att Fusion då ligger närmare till hands att gå kort också.

Comment

• Månadseffekten finns kvar, men vi har precis upplevt den. Den ligger minst 1 vecka tidigare nu än "förr"

Jo, det kan bli blanksignal ikväll om 1553,79 tas ut.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                          Alltså borde Raptor blanka då om vi tar ut dagshögsta idag (1553,8 enligt HK, som också är high från den 27e)?
                          Kör ännu ej Raptor, men en annan modell som kollar högsta. Jag har passerat med 3 öre.

Comment

• Ah, jo det stämmer, ser det nu här också. Blir nog blankning ikväll då.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                              Ah, jo det stämmer, ser det nu här också. Blir nog blankning ikväll då.

Hur skiljer sig avkastning och drawdown om man agerar på blanksignalen direkt när 3-dagars high tas ut kontra att man väntar till innan stängning?
                              D.v.s är det mer/mindre eller lika vanligt att kursen faller tillbaka jämfört med att den fortsätter upp i dessa fall?
                              Last edited by Freddan; 2017-02-01, 12:12.

Comment

• Har inte testat just det, men är enkelt att simulera. Ändra följande rad i Raptor Shrt-scriptet:

stängning=le(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),8)

till tex

stängning=le(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),548)

så är signalen tillåten from ca kl 09:20

Comment

Working...
                                X