Det är ett vanligt missförstånd. Villkoret är om dagens lägsta är lägre en de tre föregående dagarnas lägsta. Dvs 4 dagars lägsta.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggGrundvillkoren för Shrt är 4-dagars högsta samt datum mellan 29:e och 5:e i månaden.
Nu till min fråga. Slängde ett snabbt öga på koden till raptor, men blev inte riktigt klar över:
Är detta and() eller or() villkor? Dvs. play på antingen 4 dagars högsta eller mean-reversion av TOM effect? Eller måste båda villkoren uppfyllas för att raptor ska gå short?
Utöver detta så undrar jag vad som är logiken med att kunna gå kort redan den 29e om man bettar på nedgång efter månadskifteseffekten? Är det inte risk att man får kraftiga uppgångsdagar emot sig då mellan den 30e-5e?
Comment
-
Raptor har en intressant skew då positionsallokeringen varierar över tid. Jag räknar på ändringen av depåvärde mellan två punkter när en eller flera "griddar"/delpositioner realiseras. Alternativ mäta från det att en grundsignal tas till full exit.
Hur mäter du?
Comment
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggDet är ett vanligt missförstånd. Villkoret är om dagens lägsta är lägre en de tre föregående dagarnas lägsta. Dvs 4 dagars lägsta.
Comment
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggRaptor har en intressant skew då positionsallokeringen varierar över tid. Jag räknar på ändringen av depåvärde mellan två punkter när en eller flera "griddar"/delpositioner realiseras. Alternativ mäta från det att en grundsignal tas till full exit.
Hur mäter du?
Comment
-
I lokala ordertransaktioner finns det cellkolumner. Kan man på något sätt göra så att man för varje realiserad minlong försäljning kan se om det är vinst eller förlust och storlek på vinsten eller förlusten? Alla celler är tomma som det är nu.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggDet går att skriva dit värden vid order. vilka vill du få dit?
Hur räknas vinsten ut, mot GAV? För det är ju inte så att när en minilong säljs så räknas den av mot först köpta?
Comment
-
Ursprungligen postat av WOK Visa inläggÄr det troligt att Raptor tar position idag mot kriteriet 4 dagas lägsta?
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggOk det är alltså för minis du vill ha värdena? Då ör det i ETP Link-modellen det läggs. Enklast är att räkna mot GAV.
Hur gör jag detta. Går in i etp link o ändrar, var går jag in?
Comment
Comment