If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Håller på med en körning på en helt Clean installation, verkar som det blir skillnad mot den master jag kört från hittills. Undrar vad det kan vara, scripten är identiska. Verkar som att det är något med priserna i avsluten, kanske något med slippage-scripten. Ska se om jag kan isolera. Annars kul med moddningen!
Har till slut hittat vad som skiljer, och de är slippage-delen som inte fungerat på min ena dator. Av någon anledning lästes inte de prisscripten in vid refresh, men nu har jag lagt in det och verifierat på en annan dator. Lagt in ändringarna från Henric och får följande transaktionslista. Hade du fler ändringar Henric?
Avkastning 5155841.85 kr 0.61% på 2118 affärer under 23943:13:47 tim
Av dessa blankat 176 st med avkastning 263085.06 kr 0.56%
Innehav 1728 st med vinst 6856590.10 kr 1.13%
Innehav 214 st med förlust -1963833.15 kr -1.05%
Blankning 129 st med vinst 430053.41 kr 1.30%
Blankning 47 st med förlust -166968.34 kr -1.21%
Jag har labbat lite med andra mindre ändringar( idag lite för mycket). Det ökar vinsten, men vet ej om de är värda att ta in. I eftermiddag/kväll städar jag i scripten och lägger upp ändringarna.
För att minska några återköp har jag använt intradag som extraobjekt. Det fungerar i simulering. Är det är rätt syntaxmässigt på dagsstaplar?
En annan idé som jag labbade med tidigare var att sälja halva innehavet om rsi slår i taket. Det blev lite bättre. Har dock inte kvar de scripten. De får bli senare.
Edit: Jag har lagt till öppet i slutvillkoret för cover. Villkoret mult...0.7 i wait (kryptiskt) är bara tagit i luften. Går kanske att optimera.
Spännande! Jo, det fungerar med extra objekt i intradayupplösning även i script som arbetar i dagsupplösning. Brukar själv använda det i Kalkylforskaren tex, där extra objekt är enda möjligheten att göra saker intradayupplöst.
Har också labbat lite med att sälja av 3 av 10 grids under olika omständigheter, har dock inte hittat någon "golden nugget"...ännu.
Hehe, äntligen! Har för första gången hittat något som ökar vinsten och även kan sälja av fler grids i en enda order under vissa omständigheter. Återstår lite mer tester, men här är transaktionsfilen (numera inkl slippage). Obs, Henrics "wait"-logik också inlagd i den här körningen.
Ursprungligen postat av Rikard AutostockVisa inlägg
Hehe, äntligen! Har för första gången hittat något som ökar vinsten och även kan sälja av fler grids i en enda order under vissa omständigheter. Återstår lite mer tester, men här är transaktionsfilen (numera inkl slippage).
Grymt! Bra jobbat :-) Återstår bara Christers Excel-magi.
Comment