Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av bat Visa inlägg
    Lade upp ett nytt testkonto och tror mig kopplat rätt nu. Etplink id och pref price blir samma för alla kontona? Kan inte se att det går ha olika då OMXS30 parameterna verkar globala och inte unika för kontot.
    Du måste ha unika ETP-link IDn för varje konto annars kommer det att smattra på rejält när ETP-link skall korrigera för rätt antal. Så typ:
    Konto 1 har ID 100
    Konto 2 har ID 101

Det går att ha, som Rikard skriver, kontospecifika IDn. Då kan du köra samma minis på olika skarpa konton.

Comment

• Har ändrat nu så att jag har olika ETP ID för konto1 och konto2. Kopplade om så att jag har olika minis dock. "ETP Link ID" i "Indata Script" för minisarna kan jag inte se att de är kopplade till respektive konto. Ändrar jag värdet så slår det igenom även om jag byter konto och kollar?
      Lite småstressat undersökande då jag strax är på resande fot - "skulle bara.." lägga upp detta tänkte jag, så missar nog något uppenbart. Hoppas jag inte kladda till något för konto1 handeln nu bara.

Comment

• Fortfarande 7 grids lång här, borde inte raptor sålt nu när vi nu gapade upp på morgonen? Eller är det något annat villkor som bromsar sälj nu?

Comment

• Ursprungligen postat av Spoofer Visa inlägg
          Fortfarande 7 grids lång här, borde inte raptor sålt nu när vi nu gapade upp på morgonen? Eller är det något annat villkor som bromsar sälj nu?
          Min Raptor har sålt och köpt en del idag.

Comment

• Min har också både ut och in igen med några grids idag. Men stämmer nog med 7 kvar.

Comment

• Min Raptor har köpt och sålt en hel del idag.
              Har nu 5 grids på ett konto och 6 grids på ett annat konto

Comment

• Jo den har köpt och sålt för mig också. Sålt en grid för att köpa tillbaka samma 2 min senare 50 öre billigare. Har för mig Rickard förklarade varför detta kunde hända ibland några inlägg sedan, där Raptor köper en grid under dagens high eller liknande. Dock så tycker jag den i princip alltid köper till nästan exakt samma pris som den precis sålde för. Vet att gridsen bygger på ATR och är dynamiska, så tycker att det är lite konstigt att den köper så tätt inpå att den sålt av en grid. Skulle vara intressant att höra logiken bakom varför Raptor är kodad att göra så

Comment

• Ursprungligen postat av Spoofer Visa inlägg
                  Sålt en grid för att köpa tillbaka samma 2 min senare 50 öre billigare.
                  Lite tjatigt men har du senaste ETP-link?
                  Så där att den handlat inom några minuter har det inte inträffat för mig sen senaste uppdateringen.
                  T.ex. idag: sålt 9.09 och 11.52, köpt 12.41.

Comment

• Min köper bara idag, inga sälj. Förstår inte riktigt. Har inte tillgång till VPSen men det känns som något inte stämmer. Ska kolla sedan men någon annan som tycker den agerar märkligt idag?

Comment

• Ursprungligen postat av mikola Visa inlägg
                      Lite tjatigt men har du senaste ETP-link?
                      Så där att den handlat inom några minuter har det inte inträffat för mig sen senaste uppdateringen.
                      T.ex. idag: sålt 9.09 och 11.52, köpt 12.41.
                      Jo det har jag. Ser att den blockat köp och sälj under samma minut idag kl 09:07 så den verkar funka.

Comment

• Ursprungligen postat av suddaren Visa inlägg
                        Min köper bara idag, inga sälj. Förstår inte riktigt. Har inte tillgång till VPSen men det känns som något inte stämmer. Ska kolla sedan men någon annan som tycker den agerar märkligt idag?
                        Kollade VPSen nu. ETP link har blockat köp och sälj under samma minut 09:07. Trasaktioner som gått igenom är köpt en grid 09:37, sålt en 10:43 och köpt en 10:45. Totalt 9 grids lång nu. Håller med om att det känns märkligt.. Visst Raptor tjänar pengar som det är nu, men känns lite märkligt att den inte bokar hem någon vinst..

Comment

• Du är inte den första som frågar samma sak. Du kan kolla olika diskussioner i tidigare inlägg. Raptors beteende är lite trendföljande med köp på dippar.

Jag har provat olika saker som att sälja av fler grids vid styrka eller att inte köpa mer vid styrka. Alla försök resulterar i sämre resultat. Dessutom ingen förbättring av draw down. Jag tror även Rikard har försökt med olika metoder.

Mentalt skulle det kännas bättre att lätta på positionerna och inkassera upparbetad vinst.
                          Har du förslag på vinsthemtagning?

Comment

• Intressant! Tack för klargörandet Jag hade fått bilden av att raptor var mer av en mean reversion strategi, men uppenbarligen mer sofistikerad än jag trodde. Jag har lite svårt att tyda exakt hur alla villkor samspelar genom att kika på koden till ordermodellerna, därav min fråga. Sorry om jag upprepar gamla frågor, många sidor att scrolla igenom och läsa här på raptortråden

Comment

• Om du har tråkigt en regnig dag...ha ha....
                              Grundentry och ökning av positioner är mean-reversion och delvis försäljningar(long). Sedan beror det på vad man menar med mean-reversion och vilken time-frame. Eftersom att den köper en grid under dagens högsta kommer den ofta att köpa tillbaka på en liten dipp eller att dagens högsta har flyttats upp.

Comment

• Halloj!
                                Har prexis (hoppas jag!) satt upp Raptor och ETP link autoselect... Men nu väntar jag otåligt på att den ska göra nåt, har ju läst/hört att det kan ta några dagar.. Men finns det nåt sätt jag kan lixom verifiera att den är uppe o snurrar på nåt vis?
                                Typ verifiera att jag har satt upp alla kopplingar rätt eller nåt sånt.. Och/eller se om scripten körs ö.h.?
                                Tacksam för svar! (och sorry om detta har besvarats tidigare, det var mååånga sidor i denna tråd!)

Comment

Working...
                                X