Kan jeg endre kontostørrelse på raptor når jeg har posisjoner i marknaden?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Palgrave Visa inläggKan jeg endre kontostørrelse på raptor når jeg har posisjoner i marknaden?
Comment
-
Behöver man ett Testkonto för varje enskilt instrument man handlar med Raptor? Ser inte hur man ska kunna begränsa summan som handlas för respektive instrument annars?
I standardmodellerna finns ju variabler för det men dessa används väl inte för Raptor?
Comment
-
Dynamisk storlek på testkontot
Eftersom Raptor handlar för det belopp som är angivet i testkontot så blir det ingen återinvestering. Kan man på något sätt styra testkontots storlek så att det följer värdeutvecklingen?
Comment
-
Har du satt hävstången i scriptet som körs på testkontot? Vill du tex köra häv 3 skarpt så sätter du även testkontots häv till 3. Sedan kommer det att skilja över tid. Då kan man ändra testkontots storlek. Vill du följa värdet på det skarpa kontot slaviskt får man bygga en special där det skarpa kontots värde sparas i en cell som sedan används av testkontot.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggVilka minifutures kör du? Och det viktigaste, har du uppdaterat ETP Link nyligen?
Ja, uppdaterade för några dagar sedan då ni lade ut en uppdaterad variant.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggHm, står ETP ID och Pref Price kvar i Indata?
Comment
-
Ursprungligen postat av Shela Visa inläggEftersom Raptor handlar för det belopp som är angivet i testkontot så blir det ingen återinvestering. Kan man på något sätt styra testkontots storlek så att det följer värdeutvecklingen?
Comment
-
Ursprungligen postat av torkelab Visa inläggSkulle oxå vara intresserad av att Raptor återinvesterade. Speciellt just nu..
Comment
-
Ursprungligen postat av KarlA Visa inläggTrodde jag förstått raptor någorlunda... men jag börjar tvivla för trots stigande börs så ligger jag på 9 grids nu. 3 sälj och 4 köp idag. Har ni andra har liknande beteende i era raptorer?
Däremot det slutgiltiga take profit villkoret har jag inte riktigt lyckats luska ut helt och hållet, men som jag förstår det så säljer inte raptor ut sig helt i första taget i en trendande marknad.
I vilket fall så beter sig Raptor vad vissa skulle kalla för "konstigt" även i backtest, men producerar väldigt fina resultat. beror nog som Henric sade på vårt mänskliga bias att vilja plocka hem vinster för snabbt (du kan läsa mer om prospect theory om man är intresserad av detta).
Comment
Comment