Här är en körning med X4 inkl ABB för att mäta orealiserad DD. OBS! Mät endast på köptransar för ABB, så får man ett kontovärde per dag.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Hej! Detta är en analys av Raptor och den transaktionsfil som Rikard lagt ut i inlägg 4861. OBS, jag beaktar ej orealiserade vinster/förluster.
Sammanfattning
Gearing 4x
CAGR 71,7%
Max Drawdown 32,2%
Std.avvikelse, årsavkastn. 49%
Period för simulering 14,8 år
Drawdowns
Drawdowns > 10% 14 st.
Drawdowns > 20% 5 st.
Drawdowns > 30% 3 st.
Drawdowns > 40% -
Värsta Drawdown -32,2%
Näst värsta Drawdown -31,5%
Tredje värsta Drawdown -30,8%
Fjärde värsta Drawdown -28,2%
Femte värsta Drawdown -25,6%
Sjätte värsta Drawdown -17,0%
Sjunde värsta Drawdown -15,7%
Åttonde värsta Drawdown -12,3%
Nionde värsta Drawdown -11,6%
Tionde värsta Drawdown -11,5%
Duration Drawdowns (kalenderdagar)
Allra längsta 498 (16,6 mån)
Näst längsta 233 (7,8 mån)
Tredje längsta 214 (7,1 mån)
Fjärde längsta 196 (6,5 mån)
Femte längsta 179 (6 mån)
Sjätte längsta 175 (5,8 mån)
Sjunde längsta 170 (5,7 mån)
Åttonde längsta 169 (5,6 mån)
Nionde längsta 117 (3,9 mån)
Tionde längsta 107 (3,6 mån)Attached Files
Comment
-
Hej! Detta är en analys av Raptor och den transaktionsfil som Rikard lagt ut i inlägg 4861. OBS, jag beaktar orealiserade vinster/förluster i denna analys (jag har tittat uteslutande på köp i ABB).
Sammanfattning
Gearing 4x
CAGR 72,1%
Max Drawdown 48,4%
Std.avvikelse, årsavkastn. 49%
Period för simulering 14,8 år
Drawdowns
Drawdowns > 10% 48 st.
Drawdowns > 20% 24 st.
Drawdowns > 30% 12 st.
Drawdowns > 40% 6 st.
Värsta Drawdown -48,4%
Näst värsta Drawdown -48,1%
Tredje värsta Drawdown -46,1%
Fjärde värsta Drawdown -43,6%
Femte värsta Drawdown -43,6%
Sjätte värsta Drawdown -43,1%
Sjunde värsta Drawdown -38,4%
Åttonde värsta Drawdown -37,9%
Nionde värsta Drawdown -35,4%
Tionde värsta Drawdown -33,1%
Duration Drawdowns (kalenderdagar)
Allra längsta 526 (17,5 mån)
Näst längsta 298 (9,9 mån)
Tredje längsta 253 (8,4 mån)
Fjärde längsta 250 (8,3 mån)
Femte längsta 206 (6,9 mån)
Sjätte längsta 183 (6,1 mån)
Sjunde längsta 176 (5,9 mån)
Åttonde längsta 146 (4,9 mån)
Nionde längsta 146 (4,9 mån)
Tionde längsta 117 (3,9 mån)Attached FilesLast edited by Christer; 2017-10-17, 17:42.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggStrålande, vore intressant att se vad det blir om man mäter endast på köptransar för ABB.
Last edited by Christer; 2017-10-17, 17:44.
Comment
-
Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inläggDet är ett sätt att få fram värdet på OMX. Man gör ett köp/sälj varje dag och tar fram värdet på OMX
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggAhh, nice! X2 vore väldigt intressant också, då ser vi ännu en mätning av orealiserad DD på den.
Jag körde x4 med den modifierade och den som ligger ute för nedladdning. Orealiserad största draw down blir faktiskt marginellt större med den modifierade. Kanske så att några grids av en slump hamnar på rätt sida av staketet och realiserad dd blir lägre. Antal affärer minska med 22st, vilket bara motsvarar 1% av totala antalet affärer. Detta är bara simulering. Framtida dd kan bli mindre och större, men det kanske man inte vet förrän om 10år. Det ökar komplexiteten och mer risk för curve-fitting. Har ingen åsikt och det implementeras eller ej.
Såg en annan sak då jag jämförde x2 och x4. Med x4 dubblas den längst tiden i dd till 18 månader.
Comment
-
Det är bara min analys.
Ja, den är svår att vässa. Jag har också provat att öka och minska gridstorleken utan att hitta något som förbättrar. Från 2012 in-sample har jag hittat förbättringar som alltid har blivit sämre out-sample. Det kanske finns någon där ute som kommer på något.
Historisk DD är låg för en strategi som håller position lite längre och över natten.
Oavsett vad gör kommer och hur korten blandas kommer det alltid att komma situationer då man ligger fel.Last edited by Henric; 2017-10-18, 10:37.
Comment
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggDet är bara min analys.
Ja, den är svår att vässa. Jag har också provat att öka och minska gridstorleken utan att hitta något som förbättrar. Från 2012 in-sample har jag hittat förbättringar som alltid har blivit sämre out-sample. Det kanske finns någon där ute som kommer på något.
Historisk DD är låg för en strategi som håller position lite längre och över natten.
Oavsett vad gör kommer och hur korten blandas kommer det alltid att komma situationer då man ligger fel.
Raptor har 10 av 10 grids lång.
Dagen kommer då Raptor kommer att sälja alla sina grids i någon form av reset/SL.
Är Close högre än föregående close (ja) -> skit i att sälja alla grids.
Nästa dag kommer -> är close högre än föregående close (ja) -> skit i att sälja alla grids.
Nästa dag kommer -> är close högre än föregående close (nej) -> sälj rubbet.
Borde inte det öka vinsten något samt reducera den realiserade DD? Bara en tanke, men jag kanske är helt ute och svävar på molnen. :-)
Comment
Comment