Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Var det fler som tog blankningpositioner i Raptor igår?

Comment

• Nope, valde att låta roboten löpa. Raptor ligger fortfarande fullinvesterad, dock så knockades ETPn nu på morgonen för min del.

Comment

• Ursprungligen postat av magnusb3 Visa inlägg
        Nope, valde att låta roboten löpa. Raptor ligger fortfarande fullinvesterad, dock så knockades ETPn nu på morgonen för min del.
        Man undrar ju vad som krävs för att Raptor skall gå kort. Det borde ju finnas nåt mer kriterie förutom en fyradagars high?

Comment

• Tror inte det finns något mer kriterie när den ligger fullinvesterad.

Comment

• Svårt med strategival när det gäller ETPer. Min låg också fullinvesterad och gick till knock imorse. Det är ju ett bra skydd i sig. Dock när det är sån här extrem volla så missar man ju en stor del av recoveryn.
            Syltade manuellt nu så den ligger inne med 2 grid lång...

Blev dyrt men inte lika farligt som om man hade haft index rakt av...

/Erik

Comment

• Är fullinvesterad sedan 1635, inte kul. Var några ticks från att bli knockad i morse. Har paus på automatisk orderläggning. Hukar mig i bänken och hoppas vi ska krypa uppåt. Har en rejäl post så det svider just nu.

Comment

• Ursprungligen postat av Erik_H Visa inlägg
                Svårt med strategival när det gäller ETPer. Min låg också fullinvesterad och gick till knock imorse. Det är ju ett bra skydd i sig. Dock när det är sån här extrem volla så missar man ju en stor del av recoveryn.
                Syltade manuellt nu så den ligger inne med 2 grid lång...

Blev dyrt men inte lika farligt som om man hade haft index rakt av...

/Erik
                Instämmer. Det blir ju såhär när indexet gör ordentliga magplask.
                Det här hamnar på utbildningskontot.
                Tänkte göra reset på Raptor ikväll.

Comment

• finns det ingen daytrading algoritm för autotrader för både aktier och index ???

finns ju för tradestation !

Comment

• Ursprungligen postat av magnusb3 Visa inlägg
                    Instämmer. Det blir ju såhär när indexet gör ordentliga magplask.
                    Det här hamnar på utbildningskontot.
                    Tänkte göra reset på Raptor ikväll.
                    Det känns ju lite segt att vara 120p från GAV på 1635. Är det bättre att reseta testkontot än att sälja och köpa tillbaka minisarna? Om man resetar kan det väl ta några dagar innan Raptor kommer igång igen? Eller så ligger man kvar, lite osäker på vad som är bäst.

Comment

• Ursprungligen postat av MartinS Visa inlägg
                      Det känns ju lite segt att vara 120p från GAV på 1635. Är det bättre att reseta testkontot än att sälja och köpa tillbaka minisarna? Om man resetar kan det väl ta några dagar innan Raptor kommer igång igen? Eller så ligger man kvar, lite osäker på vad som är bäst.
                      Reset innebär tillbaka till startkriterierna, ja.
                      Om det är bättre eller sämre än att ligga kvar kan bara framtiden utvisa.
                      Får se hur jag gör, just nu rör ju börsen sig ordentligt, så jag kanske avvaktar tills det lugnat ner sig.

Comment

• Min åsikt är att köra systematiskt i vått och torrt. Det innebär att jag tuggar i mig en hel del draw down löpande. Lyssnat på en del intervjuer med traders och alla säger att de kör hela tiden. Har strategin filter så beaktas det men inte andra saker som inte hör till strategin. Nyckeln är riskmanagement och att man hanterar INNAN man startar en strategi. När man startar så är det Greed som styr och när man panikstoppar så är det Fear. Om man ska stoppa och starta så ska det också ske med någon systematik som man kan testa på. Att bara stoppa, pausa och mixtra i största allmänhet är inte min grej. Kan medge att i morse så bet jag på naglarna men jag gjorde faktiskt inget.

Mitt eget största misstag vad gäller gridstrategier är att jag kör tre. Var konservativ vid allokering men det var inte tillräckligt. När man allokerar så ska man lägga sig under det som man känner är låg risk....

Comment

• Ursprungligen postat av onyx Visa inlägg
                          finns det ingen daytrading algoritm för autotrader för både aktier och index ???

finns ju för tradestation !
                          Inom NAS finns en algo och det kommer någon eller några till.

Jag kör ca 150-200 algos i en megastrategi personligen. Har haft kanske 30 stycken som rullat men har rampat upp det senaste tiden. Just DT blir inte så mycket i antal om man inte ser till att scanna flera edgar. Målet är ca 200 totalt. Alla kör samma konto men med egna entrys och exits. Har eb ganska avancerad modell som hanterar input från triggers.

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                            Min åsikt är att köra systematiskt i vått och torrt. Det innebär att jag tuggar i mig en hel del draw down löpande. Lyssnat på en del intervjuer med traders och alla säger att de kör hela tiden. Har strategin filter så beaktas det men inte andra saker som inte hör till strategin. Nyckeln är riskmanagement och att man hanterar INNAN man startar en strategi. När man startar så är det Greed som styr och när man panikstoppar så är det Fear. Om man ska stoppa och starta så ska det också ske med någon systematik som man kan testa på. Att bara stoppa, pausa och mixtra i största allmänhet är inte min grej. Kan medge att i morse så bet jag på naglarna men jag gjorde faktiskt inget.

Mitt eget största misstag vad gäller gridstrategier är att jag kör tre. Var konservativ vid allokering men det var inte tillräckligt. När man allokerar så ska man lägga sig under det som man känner är låg risk....
                            Tack för dina visdomsord, Henrik! Precis vad jag behövde höra. Hann få många "kreativa" idéer medan man är på jobbet. Har bestämt mig för att bara justera pref price så att jag får längre till stoppen. Ingen absolut garanti, men borde minska sannolikheten att den slår till.

Comment

• Vi kommer att försöka utveckla minst 1 pair trading-robot också där man i princip är hedgad mot marknadsrisken. Utveckling inom NAS men strategin kommer säljas publikt också. Dags att utöka utbudet med fler underliggande tillgångar för att sprida riskerna mer.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                                Vi kommer att försöka utveckla minst 1 pair trading-robot också där man i princip är hedgad mot marknadsrisken. Utveckling inom NAS men strategin kommer säljas publikt också. Dags att utöka utbudet med fler underliggande tillgångar för att sprida riskerna mer.
                                Låter riktigt bra!

Comment

Working...
                                X