Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Adagio

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Den första är punkter och den andra är procent.

Signal bull: sälj bear om innehav finns, köp bull
    Signal bear: sälj bull om innehav finns, köp bear
    Exit: sälj bull om innehav, sälj bear om innehav

aha, statistiken i textfilen avser omx-terminen. Vinstkurvan i diagrammet är för
    statistiken i text filen, medan kurvan är omxs30 index. Detta för att få en snyggare
    kurva än terminen som har en del högsta/lägsta som avviker en del. Terminen handlas
    ibland med rabatt och då avviker terminskursen mot index.

Jag trodde du vill ha samma statistik som Rikard lade ut för Coda, vilket är simulerade resultat. Dessa används som en bedömning och inte avstämning. Att det avviker kan bero på en del saker. Det finns en exit i modellen som inte går att simulera varav några signaler avviker, signalen du missade i april är med i statistiken, samt att sms inte ger exakt samma kurs som realtidshandel. Dessutom inkluderar efterbörsen även orealiserade resultat, medan statistiken endast realiserade.

Vi kanske kommer att redovisa daglig statistik av transaktion, men vill helst undvika att sitta med detta varje dag.
    Last edited by Henric; 2012-05-11, 09:57.

Comment

Jag trodde också att det var samma statestik jag ville ha, och att det var någon form av samanställning av dom utskickade singnalerna.
      Men nu är jag med på att det är simulerade singnaler.

2012-04-27 09:02:00 OMXS302E K 1017,50 9,50 0,87 33:59:00
      2012-05-03 16:20:00 OMXS302E S 1038,25 20,75 1,98 28:18:00
      2012-05-08 13:23:00 OMXS302E K 1025,50 12,75 1,17 22:33:00
      är den feta texten procenten? och punkterna i kolumnen innan?

2012-05-03 16:20 - 2012-05-09 00:00 OMXS302E 3,15% 28:18:00 22:33:00 50:51:00 04:09:00 51,45 41,00 92,45 7,55
      Vad visar denna statestiken då? och varför är där bara en köp och sälj order/månad?

Sen spelar det inte så stor roll om jag förstår allt, det jag var ute efter var att kunna se om adagio har en tendens till att få massa små förluster
      vid en konsoliderande börs som vi har nu.
      Och det hadde jag kunnat se om du har statestik på några riktiga avslut.
      Nu vet jag att jag inte har gjort fel vid Exit singnal. Tack tack

du han klämma in en mening till medan jag skrev. Ni ska självklart inte behöva sitta med varje dag. Men kan du/ni inte ha någon form av summering av varje trejd?
      Typ som
      2012-05-03 16:20 - 2012-05-09 00:00 Öhmans Bull x2 54,10 - 55,4 2,2%

Att det aviker pga min manuella orderlägning förstår jag och blir det stor skillnad kopplar jag upp mig mot nordnet.

Comment

Ja, den tar ibland en rad småförluster vid en konsoliderad marknad. Är rörelserna mindre så hamnar kursen inom triggerintervallen och den sitter still ibåten.

Eftersom att modellen inte handlar så ofta så vi kommer f.o.m. nu att läggaa ut varje signal. Det hehöver dock inte ske direkt, utan ibland någon dag efter.

Comment

Det låter jättebra, kan du få med alla singnalerna för 2012? Nar statestiken presenteras trejd för trejd så får man en mycket bra överblick. Tack henric

Comment

Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
            Eftersom att modellen inte handlar så ofta så vi kommer f.o.m. nu att läggaa ut varje signal. Det hehöver dock inte ske direkt, utan ibland någon dag efter.
            Ja, såsom Rikard redovisar OMX Tracker är en bra modell

Comment

En fråga från en nybörjare. Fungerar Adagio både för handel med OMXS30-terminer och Öhman OMXS30-certifikat (t.ex X2 eller X3)?

Comment

Adagio fungerar på alla Öhman och omx-terminen. Jag tror att terminen ännu inte är uppsatt på cloudservern och beställningssidan. Tillsvidare går det att beställa terminen genom att först skicka ett email.

Comment

Varför gick det ut en Exit singnal vid 15:18? Innformationen i mailet var för exit singnalen i går.

Comment

Mailserverproblemen vi haft ett par dagar löstes vid den tidpunkten idag och då skickades alla köade mail samtidigt. SMS ska dock ha fungerat helt normalt hela tiden, så signal gick ut som den skulle igår.

Comment

Då förstår jag.
                      Sms singnalen fungerade som den skulle.
                      Tack tack

Comment

Är courtaget för Adagio totalt 0,06% eller är det för varje köp och sälj tillfälle?
                        Lägger ni på det i eftehand? eller är det inräknat i köp och sälj kurserna som redovisas på kommandos hemsida?

Får bara ihop avkastning för Adagio på efterbörsens om det totala courtaget är 0,06% Är det Nordnet som har så lågt courtage?

Comment

aha, handel med annat courtage. Vi får då -1,58% istället för -1,5%.
                          Efterbörsen påverkar inte den löpande statistiken. Bra att du är uppmärksam.
                          Vi kommer att ändra courtaget till 0.055% enligt Nordnets prislista. Tidigare
                          statistik påverkas inte.

Comment

Alltid lika snabb med att svara
                            Annat courtage?? Vad räknar ni med för courtage på efterbörsen då?
                            Vad menar du med: Efterbörsen påverkar inte den löpande statestiken?

Comment

Veckans efterbörs inkluderar realiserade och orealiserade resultat. Statistiken består endast av realiserade resultat. Vid denna efterbörs tittade vi på depån och courtaget avvek marginellt och avrundningtill en decimal. Statistiken görs däremot med inbyggt courtage.

Comment

Jag funderar på börja abonnera på Adagio. En fråga, hur ligger Adagio just nu (måndag 21/5, mitt på dagen)?

En till fråga, stämmer det att Adagio alltid ligger lång eller kort?

Comment

Working...
                                X