Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Adagio

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Hej!

Adagio ligger Exit just nu sedan några dagar tillbaka. Den behöver alltså inte nödvändigtvis alltid vara i marknaden.

Comment

Som det är nu så ligger Adagio utanför marknaden och väntar på en singnal.... Svar på båda frågorna.
      Det är svårt för Adagio att hänga med när börsen svänger kraftigt... Blir lätt minus... Henric kan säkert svara på vilket som är ett bättre klimat att använda adagio i.
      Men jag köper och säljer fortfarande på singnalerna men med en lite mindre del av portföljen, tills marknade är lite mer stabil.

Comment

Minus 1,5% med x2 den senaste tiden är inget att skämmas för. Det är nog inget speciellt klimat som är bättre än ett annat. Riktig tvära kast och jojo-marknad kan göra att modellen kommer in lite sent. Det går att öka avkastningen vid större rörelserer genom att gå emot modellen eller ta exit på kort sikt. Särskilt i bear market. Detta är dock svårt att genomföra systematiskt och antalet trades skulle öka en del. Inget fel att minska insatsen och du kommer närmare x1.

Comment

Senaste månaden har den bara gjort Bull-trades och det när vi är i bearmarket.
          Kommer den att göra tvärtom sedan när det blir uppgångar?
          Att den alltid försöker hitta rekylerna och gå mot trenden och kör bara en sort, Bull eller Bear, i perioder?

Comment

Nja, i bland. Den byter dock oftast mellan long/short.

Comment

Hur har Adagio gått på sistone? Köpte ett kvartal idag, ska testa den.

Comment

Datum Position x1-Termin x2 Bull x2 Bear
                2012-05-11 Exit 1018,75 52,88 -
                2012-05-11 Long 1028,25 53,98 -
                2012-05-14 Exit 1022,00 53,19 -
                2012-05-23 Long 989,75 49,72 -
                2012-05-30 Exit 993,25 50,08 -
                Last edited by seadragon; 2012-05-31, 20:14.

Comment

Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
                  Hur har Adagio gått på sistone? Köpte ett kvartal idag, ska testa den.
                  Dom har bra redovisning på Kommandos hemsida.

Comment

Ursäkta, men hur kan adagio få 2% vinst när den gick long på 49,72 och exit på 50,08. Och om jag har förstått det hela rätt så är inte curtaget med räknat i dom siffrorna.

Comment

Det beror på att att avstämnngskursen förra veckan var 49,06. Annars skulle vinster/förluster för en position kunna ingå i flera efterbörser. Efterbörsen är en veckoredovisning och inte den samma som den löpande statistiken.

Ett alternativ skulle kunna vara att endast redovisa realiserade positioner och en parantes för hur nuvarande position ligger till. Dock en fråga för Autostock.
                      Last edited by Henric; 2012-06-02, 19:09.

Comment

Ja, det va samma fenomen som jag tog upp i Coda-tråden, se inlägg nr 15 + 16 där.
                        Kanske ett förtydligande enl Henric´s förslag vore bra för strategierna som inte handlar så ofta.

Comment

Insåg efter lite grubblande att det var på det viset. Och att det är pga dom få affärerna, som det blir lite missvisande. Kan jag hitta öhmans stängnings kurser, för som det är nu blir det bara dagens avslut som jag ser efter stängning. Det kan vara ett bra alternativ att redovisa det på det viset.... Bara det inte är mycket mer jobb med det för er. Därimot får du gärna förklara en gång till när curtaget redovisas, var det så att det bara är medräknat vid månads av Stämningen.

Comment

Courtaget är medräknat både på Efterbörsen och övriga ställen.

I Orderdjupet hos Nordnet och i NAT ser du kurserna.

Comment

Ja, jag ser dom i orderdjupen, men det är bara så länge som börsen är öppen. När den har stängt ser jag inga kurser, jag har avanza som mäklare så det kanske skiljer sig åt.

Comment

Idag fick NAT signal på Bull kl 11:02 med index på 1017.
                                SMS och mail kom kl 16:25 med index på 1010, ca 0,7% "bättre".

Comment

Working...
                                X