Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Adagio

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Glitch med SMS och email idag. Allt bokförs naturligtvis med skarpa avslut ändå.

Comment

Skarpt avslut 53,28

Comment

Är det någon mer än jag som idag fått e-mail Bull Kl 10:15, sen Bear 15:01 utan signal till NAT och inget Exit mail på Bull positionen?

Comment

Samma här men vet ej hur det blivit i NAT då jag inte har den igång.
          Man blev ju förvånad över Bear-signalen som måste varit den första sen Adagio släpptes till kund?

Edit:
          Nu 17.24 kom en exitsignal på sms/mail.
          Bullsignalen kom på ca 1028 och om den då gjorde exit vid 15-tiden så blev det på 1015, ca -13 pkt.
          Bearsignalen på 1015 till 1020, ca -5 pkt (räknat på terminen).
          Last edited by mikola; 2012-07-23, 17:33.

Comment

Ja ingen bra dag, själv var jag med på bull traden, men som tur var inte bear.

Comment

Visst blev det lite minus i dag, men det är sådant som alltid kommer att hända.
              Tror du har rätt mikola, det är nog första bear singnalen sen adagio släpptes till kund.
              Jag gick som vanligt in manuelt på sms singnalerna, problemet med sms är när NAT får singnalen 17.24 så kommer inte sms singnalen förrän 17.25.
              Som det var i dag så hadde jag på känn att adagio skulle ta exit på bear positionen så jag bevakade den stenhårt strax innan stängning men även om det inte tog mer än 15 sekunder att lägga ordern så var börsen stängd, vilket gör att jag så snällt får vänta till i morgon med försäljningen. Samma problem hadde jag förra veckan på en bull position. Då blev det ca -1% skillnad vid försäljningen på morgonen dagen efter.
              Jag måste helt enkelt få singnalen tidigare annars är det omöjligt att få ett avslut innan stängning.
              Rikard har du någon bra lösning på problemet? Jag har pratat lite med henric om det och han nämnde något om att skicka ut en försingnal.

Comment

Modellen är byggd för flera short än signaler som skickats till kund. Vi har lagt in lite hårdare krav för short. I längden blir dock resultatet bättre om modellen släpps fri, men problemet som med alla long/short är att det lätt kan bli förlust på både long och short. Vi får se var vi lägger oss. Ett alternativ är att släppa modellen fri med flera short och de som vill köra lite mer försiktigt kan koppla bort bear och endast köra bull/exit bull. Vi skulle även kunna logga resultaten från livesignalerna separat för analys. Det går också bra att minska insatsen och därmed hävstången.

Jag ska kolla om det går att ändra senaste möjliga tid för trade. Det är ju lättare för modeller som tar exit vid stängning. Vid simulering blev det bättre resultat genom att köra ända in kaklet. Någon ändring kommer inte att göras just nu. Vi återkommer om/när signaleringen ändras.

Comment

Då det har varigt lite strul med mail singnaler lite då och då, så undrar jag bara om adagio fortfarande är bull. Det har ju rört sig lite dom senast dagarna, vill inte missa en exit

Comment

Ja, den ligger bull.
                    Det har bara varit ett strul med riktiga signaler sedan start. Däremot har
                    kanske mailen dröjt vid något tillfälle, vilket dock påverkar de som handlar
                    manuellt. Der ligger förnärvarande en exit nivå på ca 1053. Den beror även på andra villkor och kan ändras på resans gång.

Comment

Får du inte både email och SMS vid signal? Båda borde inte strula samtidigt i alla fall.

Comment

Jo, det är nog bara en gång som sms singnalen och mailet inte har kommigt vid rätt tid, men när jag ser att någon strategi gör exit (i går) så blir jag lite orolig för att missa singnalen, framför allt när det går brant utför.

Comment

Skillnad mini future och certifikat?

Hej,

Adagio använder i instruktion certifikat från öhman
                          Symphony Light mini future.

Finns det någon lämplighetsskillnad mellan mini futures och certifikat beroende på strategi och orsak till skillnaden i Adagio och SL?

Comment

Öhmans minifutures ca x2 fanns inte när Adagio lanserades. Bägge är mycket bra då Öhman hela tiden håller likviditet på första ordernivån.

Comment

Cert har en viktig aspekt, och det är den fasta utväxlingen vilket gör dem lättare att handskas med i längden. Minifutures har variabel utväxling och en stoplossnivå där man blir av med i princip hela innehavet. Viktigt att veta hur instrumenten man handlar fungerar.

Lite utbildning finns här:

http://www.ohman.se/templates/PageWide____16337.aspx

och motsvarande från RBS:

http://markets.rbsbank.se/SV/MediaLi...w_V2_FINAL.pdf

Comment

Första köpet från adagio i går var vid 17.24.30.
                                30sec innan börsen stängde. Jag fick smset 17.25.18
                                18sec efter börsen stängde.
                                Det är alltså inte bara svårt att hinna med ett avslut det är omöjligt för alla som inte använder automatisk handel, det är ett problem som måste åtgärdas då jag vid alla tillfällen har fått ett sämre resultat än adagio.
                                Spelar 2 minuter innan stängning så stor roll?

Comment

Working...
                                X