Nja, programkostnad etc får man dra av personligen även om man handlar i en KF.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Redovisning av strategier
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inläggNja, programkostnad etc får man dra av personligen även om man handlar i en KF.
Det skulle vara schablonskatten på försäkringarna då i så fall.
Comment
-
Hej,
Jag använder ett excel ark för att kunna jämföra och utvärdera strategier. Egna och köpta.
Det är inte helt enkelt att göra en sådan utvärdering, så jag vill dela den här på forumet. Med tanke på dem som kör lightversionen som inte har möjlighet att lägga in egen stopp eller take profit så är det viktigt att kunna göra en bra utvärdering.
Om det är något som behöver uppdateras eller läggas till så vill jag gärna ha feedback. Eller om det dyker upp frågor...
Mvh
PeterAttached FilesLast edited by petersi; 2013-06-17, 11:34. Anledning: Uppdaterat excel dokumentet med Autostocks, Kommando, Opus strategier
Comment
-
-
Ursprungligen postat av petersi Visa inläggJag har ett ark med alla strategier inlagda ifall någon tycker att det skulle underlätta...
Jag ska bara uppdatera med de ändringar som jag gjorde igår för att göra det lite mer användarvänligt.
/Peter
Det vore mycket uppskattat!
Jimmy
Comment
-
Ursprungligen postat av petersi Visa inläggHej
Ni som har kollat mitt excelark, får ni ut något av det eller är det helt oförståeligt?
Sitter själv och tänker lite på att byta SymphonyL mot SymphonyMF som verkar vara ett bättre val.
En sak som jag tänkte på, de olika strategierna använder lite olika hävstångar osv. Att justera utvärderingen så att alla utvärderas mot omräkning, x1 i hävstång vore nåt i att ta kalkylen ett steg vidare.
Comment
-
Ursprungligen postat av petersi Visa inläggHej,
Jag använder ett excel ark för att kunna jämföra och utvärdera strategier. Egna och köpta.
Det är inte helt enkelt att göra en sådan utvärdering, så jag vill dela den här på forumet. Med tanke på dem som kör lightversionen som inte har möjlighet att lägga in egen stopp eller take profit så är det viktigt att kunna göra en bra utvärdering.
Om det är något som behöver uppdateras eller läggas till så vill jag gärna ha feedback. Eller om det dyker upp frågor...
Mvh
Peter
Vi behöver ett verktyg för att kunna värdera de olika strategiernas prestanda mot personliga preferenser för risk, avkastning mm och med den feedback jag hittills fått så är detta ett steg i rätt riktning.
Mvh
Peter
Comment
-
Det går att göra en avhandling på detta, men generellt tycker jag att den riskfria ränta inte behövs i detta fall. Sharp ratio används främst för jämförelse och som du beskriver i ett tidigare inlägg är det svårt att räkna om alla strategier till samma hävstång/instrument. Den riskfria räntan reducerar avkastningen, vilket leder till underskattning av strategier med lägre hävstång. Dessa går ju att köra med högre hävstång.
Comment
-
Ursprungligen postat av Henric Visa inläggDet går att göra en avhandling på detta, men generellt tycker jag att den riskfria ränta inte behövs i detta fall. Sharp ratio används främst för jämförelse och som du beskriver i ett tidigare inlägg är det svårt att räkna om alla strategier till samma hävstång/instrument. Den riskfria räntan reducerar avkastningen, vilket leder till underskattning av strategier med lägre hävstång. Dessa går ju att köra med högre hävstång.
Comment
Comment