Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • För min egen del tycker jag det är svårast att formulera hur "the big picture" ser ut, dvs hur den långsiktiga trenden och hur de närmaste stöd/motstånd på tex en daily chart ska scriptas. Generellt gillar jag när det finns mycket luft som tex vid ATH/ATL men att bara handla sådana lägen skulle såklart resultera i för få affärer. Att scripta intradags-setups tycker jag är lättare, kanske för att man kan titta på hela populationen av data vs den långsiktiga trenden där man måste begränsa dataomfånget.

    Rickard - satt faktiskt och tittade just på exitvilkor igår, jag skulle vilja önska att ATR fick valbar upplösning. Idag är den väl begränsad till den upplösningen man kör i scriptet? Om jag tex vill veta daglig ATR i mitt script i 5min-upplösning måste jag scripta den själv via cmpref(vilket ifs inte va så svårt). Hade varit smidigt att tex kunna välja ATR(20,daily) eller liknande.

    Mvh Calle

    Comment


    • re

      Det bör du kunna lösa genom att använda Extra Objekt.

      Comment


      • IB null, Ackumulerat + 76,25 punkter (2014 YTD)

        11:02 ORDER "sl) Tracker Enhanced short OMXS304F" kurs 1375.50 (100%)

        Tog ett brejk på ett par veckor då jag varit bortrest. Nu tillbaka och tar vid där jag slutade.

        Comment


        • 12:04 ORDER "sl) Mitt AMA DAX1 köp vänd OMXS304F" kurs 1376.25 +4.10
          12:11 ORDER "sl) Egen DAX TP lång index OMXS304F" kurs 1376.25 +-0

          12:22 ORDER "sl) Mitt AMA DAX1 köp OMXS304F" kurs 1377.50

          Ackumulerad vinst F-terminen +15.45 punkter

          mvh
          Bertil

          Comment


          • Nytt diskussionsämne? Riskpremium för overnight-positioner? Verkar som man fått mera betalt på senaste tiden. Någon som undersökt mer ingående?

            http://www.zerohedge.com/sites/defau...15_trading.png
            Attached Files
            Last edited by Holfve22; 2014-05-19, 18:17.

            Comment


            • Tror absolut att du kan få betalt för att risk över natt. Ett problem är vinst/trade som är ca kvarts punkt på index. Spread och courtage kommer att äta upp en stor del av kakan. 2013 var ett bra år. Har inte undersökt, men kan det bero på den låga volatiliteten jämfört med många andra år i körningen och/eller hur trenden sett ut?

              Comment


              • Undrar om index ligger på maxplatån för den här gången? Sell in May and go away. Vad säger ni som är duktiga på motståndsnivåer?
                Mina ordermodeller ligger fortfarande långa, men jag skulle inte bli förvånad om det kommer säljsignal inom några timmar.
                Där kom signalen.
                10:47 ORDER "sl) Mitt AMA DAX1 sälj vänd OMXS304F" kurs 1382.00 +4.50

                Nu skall vi tydligen upp lite till.
                13:32 ORDER "sl) Mitt BENA2 köp vänd OMXS304F" kurs 1385.25 -3.25



                Ackumulerad vinst F-terminen +16.70 punkter

                mvh
                Bertil
                Last edited by Bertil; 2014-05-20, 13:35.

                Comment


                • 09:05 ORDER "sl) Berra long macd med tid OMXS304F" kurs 1382.50 (bara tillåten första 30 min) höll inte
                  10:13 ORDER "sl) Stoploss Mini lång OMXS304F" kurs 1383.00 +0,50
                  Nu väntas på breakout upp/ned
                  Nej det blev inte mer

                  Ackumulerad vinst F-terminen +0.25
                  Last edited by Berra; 2014-05-20, 16:19. Anledning: inte mer
                  Berra

                  Comment


                  • Precis Henric, svårt att tjäna ngt på effekten när den är så liten. Intressant dock att utan förändringen över natten står index i princip stilla(sista året), tufft klimat för intradags handel.

                    Bertil, jag är en evig björn så skulle gärna se att vi får en dipp. Sell in may-effekten verkar vara rätt stark historiskt så varför inte. Trenden är ju dock fortfarande upp så innan vi får bekräftelse i grafen håller jag mig neutral.

                    Mvh Calle

                    Comment


                    • Det intressanta är dock riskpremien. Den går nog att utveckla.

                      Sell in May stämmer enligt statistiken. Det behöver inte innebära att toppen är nådd i april. Många gånger kan nog toppen vara i juni-juli.

                      Comment


                      • 09:02 ORDER "sl) Mitt Tidig sälj vänd OMXS304F" kurs 1378.75 -6.50
                        09:20 ORDER "sl) Egen DAX TP kort index OMXS304F" kurs 1377.50 +1.25

                        Lite osäkert läge. DAX tycker att vi skall upp lite till. Men är det rätt?
                        11:14 ORDER "sl) Mitt AMA DAX1 köp OMXS304F" kurs 1380.50


                        Ackumulerad vinst F-terminen +11.45 punkter

                        mvh
                        Bertil
                        Last edited by Bertil; 2014-05-21, 10:54.

                        Comment


                        • IB 1375.50, Short, 100%, Ackumulerat + 76,25 punkter (2014 YTD)

                          14:50 ORDER "sl) Tracker Enhanced long OMXS304F" kurs 1383.75 (100%)

                          - 8.25 punkter

                          Ingen vidare start.

                          Comment


                          • 15:36 ORDER "sl) breakout första Köp OMXS304F" kurs 1385.75
                            16:50 ORDER "sl) hand takeprofit sälj OMXS304F" kurs 1389.50 +3,75

                            Ackumulerad vinst F-terminen +4.00
                            Berra

                            Comment


                            • Min strategi studerar ju även de i OMXS30 ingående aktierna individuellt. Då jag idag tittade på http://www.nasdaqomxnordic.com/index...t=SE0000337842 så verkar det bara vara 29 aktier som ingår. Scania skall ju snart avnoteras så det blir väl en ny efterträdare. Lurigt om man skall simulera över längre tid och de ingående aktierna i OMXS30 ändras. Då måste man ha tidsavgräsningar för de olika ordermodellerna.
                              mvh
                              Bertil

                              Edit: Sen får vi ju se hur det går med AstraZeneca, uppköp eller inte...
                              Last edited by Bertil; 2014-05-22, 10:00.

                              Comment


                              • 10:41 ORDER "sl) Mitt BENA2 sälj vänd OMXS304F" kurs 1387.25 +6.75

                                Ackumulerad vinst F-terminen +18.20 punkter

                                mvh
                                Bertil

                                Comment

                                Working...
                                X