För min egen del tycker jag det är svårast att formulera hur "the big picture" ser ut, dvs hur den långsiktiga trenden och hur de närmaste stöd/motstånd på tex en daily chart ska scriptas. Generellt gillar jag när det finns mycket luft som tex vid ATH/ATL men att bara handla sådana lägen skulle såklart resultera i för få affärer. Att scripta intradags-setups tycker jag är lättare, kanske för att man kan titta på hela populationen av data vs den långsiktiga trenden där man måste begränsa dataomfånget.
Rickard - satt faktiskt och tittade just på exitvilkor igår, jag skulle vilja önska att ATR fick valbar upplösning. Idag är den väl begränsad till den upplösningen man kör i scriptet? Om jag tex vill veta daglig ATR i mitt script i 5min-upplösning måste jag scripta den själv via cmpref(vilket ifs inte va så svårt). Hade varit smidigt att tex kunna välja ATR(20,daily) eller liknande.
Mvh Calle
Rickard - satt faktiskt och tittade just på exitvilkor igår, jag skulle vilja önska att ATR fick valbar upplösning. Idag är den väl begränsad till den upplösningen man kör i scriptet? Om jag tex vill veta daglig ATR i mitt script i 5min-upplösning måste jag scripta den själv via cmpref(vilket ifs inte va så svårt). Hade varit smidigt att tex kunna välja ATR(20,daily) eller liknande.
Mvh Calle
Comment