Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Idag stannade internet klockan 11 så det har inte blivit något idag nu pausar jag till måndag.

Ackumulerad vinst L-terminen +35.75
    Berra

Comment

• Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
      Idag stannade internet klockan 11 så det har inte blivit något idag nu pausar jag till måndag.

Ackumulerad vinst L-terminen +35.75
      Jag är imponerad av ditt resultat! Jag simulerar och simulerar, men kan inte komma inärheten av det du får på L-terminen. Du tittar ju på Bollingerband samt långa trenden medan mina ordermodeller inte tittar på detta utan på nästan allt annat...

Blir till att simulera mera i helgen för mig...

mvh
      Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
        Jag är imponerad av ditt resultat! Jag simulerar och simulerar, men kan inte komma inärheten av det du får på L-terminen. Du tittar ju på Bollingerband samt långa trenden medan mina ordermodeller inte tittar på detta utan på nästan allt annat...

Blir till att simulera mera i helgen för mig...

mvh
        Bertil
        Hej Bertil
        Ja det vet i sjutton hur det gått till men det har funkat både i K o L men men...
        Långa trenden är inte så lång längre för mig som tidigare bara 5 perioder som första kreterie. Nästa är att jag ställt macd på 3-12-9 (istf. 12-26-9). Sedan gäller diffen mellan bollbanden. Jag kör nu i30 istf. i5 som det var tidigare och och varje 30 min period har stängt de första 10 min. Vollan ska vara störr än 0.0005599 % över 4 perioder AMA inte vara platt enkelt eller hur.
        Last edited by Berra; 2014-11-28, 18:51.
        Berra

Comment

• Helg igen och dags för filosofiska grubblerier! Ni som följt med i denna tråd vet ju att jag testat alla möjliga och omöjliga edger.
          Det som jag inte jobbat så mycket med är den långa trenden. Om man som jag handlar terminer med en hävstång på 13 så blir max drawdown väldigt stor om man bara följer långa trenden. Med högre handelstempo så minskar max drawdown per affär, men om man har otur kan flera minusaffärer rada upp sig i följd så att man ändå får stor max drawdown.

Denna helg har jag knåpat ihop lite ordermodeller som triggar på den långa trenden. Tyvärr blir resultatet inte så bra (bara lite plus).

Berra verkar ju ha fått till en bra kombination av långa trenden och korta trenden (studs mot bollingerbanden).

Jag skall se om jag kan få till en bra kombination av mina script som tar hänsyn till långa trenden på ett vinstgivande sätt.

Simulera mera!
          Bertil

Comment

• Jag använder ju många fristående ordermodeller och någon kanske undrar hur man gör för att slippa för många krockar.

Säg att man har 3 ordermodeller och 3 indikatorer A,B och C. Genom att använda globala variabler så kontrollerar ju varje ordermodell att signalerna från de andra ordermodellerna går åt rätt håll.

Ordermodell1: A mycket stark, b stark, c stark
            Ordermodell2: a stark, B mycket stark, c stark
            Ordermodell3: a stark, b stark, C mycket stark

Vän av ordning kanske tycker att man kan bygga samman alla villkor i en ordermodell, men eftersom ordermodellerna redan är så komplexa och långa så är det enklare att de får vara fristående.

Med vänlig hälsning
            Bertil

Comment

• 10:01 ORDER "sl) Mitt BENA2 sälj vänd OMXS304L" kurs 1450.50 -7.75
              10:54 ORDER "sl) Mitt Linreg8 köp vänd OMXS304L" kurs 1456.50 -6.00
              12:30 ORDER "sl) Mitt Linreg8 sälj vänd OMXS304L" kurs 1452.00 -4.50
              17:18 ORDER "sl) Mitt Signal TP kort kväll OMXS304L" kurs 1450.00 +2.00

Ackumulerad vinst L-terminen -31.90 punkter

mvh
              Bertil
              Last edited by Bertil; 2014-12-01, 17:25.

Comment

• 09:41 ORDER "sl) Berra sälj trend med bollinger AMA OMXS304L" kurs 1453.25
                13:49 ORDER "sl) Berra köp trend med bollinger AMA OMXS304L" kurs 1454.00 -0.75

Ackumulerad vinst L-terminen +35.00
                Berra

Comment

09:41 ORDER "sl) Berra sälj trend med bollinger AMA OMXS304L" kurs 1453.25
                  13:49 ORDER "sl) Berra köp trend med bollinger AMA OMXS304L" kurs 1454.00 -0.75

Ackumulerad vinst L-terminen +35.00
                  17:12 ORDER "sl) Signal sälj innan stängning OMXS304L" kurs 1449.75 -4.25

Ackumulerad vinst L-terminen +30.75
                  Berra

Comment

• Jag har ju problem med många av mina script då det trendar. Jag har idag utvecklat en indikator för att hantera när det trendar. Ser ut så här:

{ Trendindikering }
                    antal:=120
                    maxkvot:=2
                    mindev:=1.2
                    i1(
                    sling01=linreg(c,30)
                    sling21=Aref(sling01,1)
                    hoppmax=Sub(hhv(sling01,antal),llv(sling01,antal))
                    längd01=Div(sum(abs(sub(sling01,sling21)),antal),hoppmax)
                    trend01=Lt(Längd01,maxkvot)
                    trend02=Gt(Stdev(sling01,antal),mindev)
                    trend03=And(trend01,trend02)
                    mult(trend03,9)
                    )

Det är alltså två villkor som skall vara uppfyllda.
                    Trend01 indikerar hur längden på kurvan förhåller sig till max och min under samma perioder. Denna kvot skall vara mindre än ett bestämt värde.
                    Trend02 indikerar att standardavvikelsen skall vara över ett visst värde.
                    För att trend skall föreligga måste båda av ovanstående villkor vara uppfyllda. Grönt i diagrammet.

Med vänlig hälsning
                    Bertil
                    Attached Files
                    Last edited by Bertil; 2014-12-01, 19:48.

Comment

• hej Bertil,

Prova denna trend indikator. En gammal klassiker:

{ Guppy long zone }
                      Pivot=Div(Add(Add(H,C),L),3)

{ Blue }
                      m03=ema(Pivot,3)
                      m05=ema(pivot,5)
                      m08=ema(pivot,8)
                      m10=ema(pivot,10)
                      m12=ema(pivot,12)
                      m15=ema(pivot,15)
                      blue=add(add(add(add(add(m03,m05),m08),m10),m12),m15)

{ red}
                      m30=ema(pivot,30)
                      m35=ema(pivot,35)
                      m40=ema(pivot,40)
                      m45=ema(pivot,45)
                      m50=ema(pivot,50)
                      m60=ema(pivot,60)
                      red=add(add(add(add(add(m30,m35),m40),m45),m50),m60)

i1(

draw(m30,0,rqb)
                      draw(m35,1,rqb)
                      draw(m40,2,rqb)
                      draw(m50,3,rqb)
                      draw(m60,4,rqb)

draw(m03,5,bqb)
                      draw(m05,6,bqb)
                      draw(m08,7,bqb)
                      draw(m12,8,bqb)
                      draw(m15,9,bqb)

signal01=sub(blue,red)
                      signal02=gt(signal01,0)
                      mult(signal02,10)
                      )
                      Med vänlig hälsning,
                      Ingemar

Comment

• Har "turen" vänt? nu gick det åt h.....e
                        10:13 ORDER "sl) Berra köp trend med bollinger AMA OMXS304L" kurs 1462.00
                        11.50 manuel ut 1453.25 -8.75

Ackumulerad vinst L-terminen +22.00
                        Berra

Comment

• Ändra på ett vinnande koncept, då går det såhär!
                          Justerade för nedgång.
                          14:41 ORDER "sl) Berra sälj trend med bollinger AMA OMXS304L" kurs 1459.75
                          17:22 ORDER "sl) Signal cover innan stängning OMXS304L" kurs 1464.00 -4,25

Ackumulerad vinst L-terminen +17.25
                          Berra

Comment

• 14:36 ORDER "sl) Mitt BENA3 köp OMXS304L" kurs 1470.50
                            14:41 ORDER "sl) Mitt BENA2 sälj vänd OMXS304L" kurs 1462.75 -7.75
                            17:18 ORDER "sl) Min Signal TP kort kväll OMXS304L" kurs 1449.25 +13.50

Mycket konstig kursrörelse. Låg på 1467 stack upp till 1472 på någon minut och sedan ner till under 1461 på ytterligare ett par minuter.
                            Det är den där Draghis fel, eller snarare de som tolkar vad han säger...

Ackumulerad vinst L-terminen -26.15 punkter

mvh
                            Bertil
                            Last edited by Bertil; 2014-12-04, 17:23.

Comment

Ändra på ett vinnande koncept, då går det såhär!
                              Justerade för nedgång.
                              14:41 ORDER "sl) Berra sälj trend med bollinger AMA OMXS304L" kurs 1459.75
                              17:22 ORDER "sl) Signal cover innan stängning OMXS304L" kurs 1464.00 -4,25

Ackumulerad vinst L-terminen +17.25
                              Berra du får aldrig justera i dina script för då stämmer ju inte backtradingen i Analyzern. Skarpt måste alltid vara samma script som simulerat. Om man vill ändra i scripten så måste man ju simulera om och verifiera att ändringarna är bättre över tid. Sedan kan man ju aldrig optimera allt för vinst utan att ta förlust. Förlust är ju alltid helt OK bara vinsten blir större över tid.

För att travestera Mona Sahlin och skatten:
                              Det är häftigt att förlusta sig.

mvh
                              Bertil

Comment

• 09:11 ORDER "sl) Berra köp trend med bollinger AMA OMXS304L" kurs 1466.25
                                14:41 ORDER "sl) Berra sälj trend med bollinger AMA OMXS304L" kurs 1461.50 -4.75
                                14:57 "sl)Take Profit Short OMXS304L" 1454,25 +7,25
                                14:59 ORDER "sl) Berra sälj trend med bollinger AMA OMXS304L" kurs 1455.00
                                17:22 ORDER "sl) Stäng blakning innan stängning OMXS304L" kurs 1448.00 +7.00

Ackumulerad vinst L-terminen +27.75

Jag har backat tillbaka till ursprunget!!!!
                                Berra

Comment

Working...
                                X