Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• De senaste dagarna har varit så volatila så att min daytradingstrategi får lov att handla idag trots att det är fredag. Är själv dock lite tveksam till att gå kort då index redan ligger på -1.55% men vi får se...

10:11 ORDER "sl) Mitt Bol6 sälj OMXS308K" kurs 1476.25
    10:35 ORDER "sl) Egen TP kort vänd OMXS308K" kurs 1480.25 -4.00
    10:40 ORDER "sl) Mitt Bol7 sälj vänd OMXS308K" kurs 1475.00 -5.25
    10:57 ORDER "sl) Mitt BolVol5 köp vänd OMXS308K" kurs 1475.00 +-0.00
    11:00 ORDER "sl) Egen DAXZ TP lång index OMXS308K" kurs 1474.50 -0.50

Ackumulerad vinst från 14/6-17 skarpt med ordermodeller: -56.10 punkter
    1 jan 2016 - nu skarpt utan courtage med syltfingrar (ibland): -110.10 punkter

Bruttovinst idag skarp handel : -9.75 punkter

Med vänlig hälsning
    Bertil
    Last edited by Bertil; 2018-10-26, 11:11.

Comment

• 10:02 ORDER "sl) Mitt BolS1 sälj OMXS308K" kurs 1490.50
      10:26 ORDER "sl) Mitt BolS1 köp vänd OMXS308K" kurs 1496.25 -5.75
      11:38 ORDER "sl) Egen DAX2 TP lång index OMXS308K" kurs 1506.75 +10.50

Nu har ordermodellerna varit på långlunch och riktigt längtar efter att blanka.
      14:38 ORDER "sl) Mitt BolS1 sälj OMXS308K" kurs 1507.50
      17:23 ORDER "sl) Min Signal2 cover innan stängning OMXS308K" kurs 1495.75 +11.75

Ackumulerad vinst från 14/6-17 skarpt med ordermodeller: -39.60 punkter
      1 jan 2016 - nu skarpt utan courtage med syltfingrar (ibland): -93.60 punkter

Bruttovinst idag skarp handel : +16.50 punkter

Med vänlig hälsning
      Bertil
      Last edited by Bertil; 2018-10-29, 17:26.

Comment

• 09:58 ORDER "sl) Mitt Bol8 sälj OMXS308K" kurs 1495.00
        10:44 ORDER "sl) Egen TP kort vänd OMXS308K" kurs 1498.75 -3.75
        11:40 ORDER "sl) Egen TP lång vänd OMXS308K" kurs 1498.25 +0.50
        12:48 ORDER "sl) Mitt BolDAX1 köp vänd OMXS308K" kurs 1502.50 -4.25
        13:11 ORDER "sl) Egen DAXZ TP lång index OMXS308K" kurs 1504.25 +1.75

Ackumulerad vinst från 14/6-17 skarpt med ordermodeller: -46.35 punkter
        1 jan 2016 - nu skarpt utan courtage med syltfingrar (ibland): -100.35 punkter

Bruttovinst idag skarp handel : -6.75 punkter

Med vänlig hälsning
        Bertil
        Last edited by Bertil; 2018-10-30, 14:06.

Comment

• 10:37 ORDER "sl) Mitt Bol8 sälj OMXS308K" kurs 1530.50
          17:23 ORDER "sl) Min Signal2 cover innan stängning OMXS308K" kurs 1532.00 -1.50

Ackumulerad vinst från 14/6-17 skarpt med ordermodeller: -47.85 punkter
          1 jan 2016 - nu skarpt utan courtage med syltfingrar (ibland): -101.85 punkter

Bruttovinst idag skarp handel : -1.50 punkter

Med vänlig hälsning
          Bertil
          Last edited by Bertil; 2018-10-31, 17:27.

Comment

• 10:05 ORDER "sl) Mitt BolS1 köp OMXS308K" kurs 1536.25
            10:17 ORDER "sl) Egen TP lång vänd OMXS308K" kurs 1530.75 -5.50
            11:07 ORDER "sl) Mitt Bol6 köp vänd OMXS308K" kurs 1533.50 -2.75
            11:46 ORDER "sl) Egen DAXZ TP lång index OMXS308K" kurs 1533.75 +0.25

Ackumulerad vinst från 14/6-17 skarpt med ordermodeller: -55.85 punkter
            1 jan 2016 - nu skarpt utan courtage med syltfingrar (ibland): -109.85 punkter

Bruttovinst idag skarp handel : -8.00 punkter

Med vänlig hälsning
            Bertil
            Last edited by Bertil; 2018-11-01, 17:22.

Comment

• Så här såg dagens termin ut.

Inte lätt att daytrada på breakout med sådana rörelser. Swingtrading går lite bättre...

Ont om inlägg av er andra tradare i denna tråd. Hur går det för er?

Undrar
              Bertil
              Attached Files
              Last edited by Bertil; 2018-11-01, 20:07.

Comment

• Tackar som frågar :-) Käpprätt åt helvetes ;-) Närå det rullar la på, en och annan käftsmäll då och då, men annars lugna gatan. Din Mach1:a rullar på fint - stort grattis :-) Har kammat hem en hel del punkter på kort tid.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                  Tackar som frågar :-) Käpprätt åt helvetes ;-) Närå det rullar la på, en och annan käftsmäll då och då, men annars lugna gatan. Din Mach1:a rullar på fint - stort grattis :-) Har kammat hem en hel del punkter på kort tid.
                  Jo Mach1 går bra. Fast bäst går faktiskt OMXSPI som jag inte har med på Shareville som ökat över 100% i år.
                  mvh
                  Bertil
                  Attached Files
                  Last edited by Bertil; 2018-11-01, 20:29.

Comment

• 134,49% vinst i år här..
                    Attached Files

Comment

• Ursprungligen postat av jorgeng Visa inlägg
                      134,49% vinst i år här..
                      Grattis,grattis!
                      Triggar du på break out, trendföljande eller något hemligt ?
                      Undrar
                      Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
                        Grattis,grattis!
                        Triggar du på break out, trendföljande eller något hemligt ?
                        Undrar
                        Bertil
                        Trendföljande

Comment

• 11:07 ORDER "sl) Mitt BolS1 köp OMXS308K" kurs 1535.00
                          17:23 ORDER "sl) Min Signal2 sälj innan stängning OMXS308I" kurs 1536.00 +1.00

Ackumulerad vinst från 14/6-17 skarpt med ordermodeller: -54.85 punkter
                          1 jan 2016 - nu skarpt utan courtage med syltfingrar (ibland): -108.85 punkter

Bruttovinst idag skarp handel : +1.00 punkter

Med vänlig hälsning
                          Bertil
                          Last edited by Bertil; 2018-11-05, 17:27.

Comment

• Kan man inte ha dessa inlägg i någon sektion som handlar mer om hur ens handel går? Jag är inte ansvarig på något sätt för Forumet men man missar lätt andra inlägg om mer generella diskussioner om strategier som alla kan ta del av eller nya grejer som någon kommit på.

Prova Fundseeder för att lägga in statistik. Du behöver mata in manuellt alla dagars kontobalans men det går ganska snabbt. När det är gjort får du intressant statistik.

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                              Kan man inte ha dessa inlägg i någon sektion som handlar mer om hur ens handel går? Jag är inte ansvarig på något sätt för Forumet men man missar lätt andra inlägg om mer generella diskussioner om strategier som alla kan ta del av eller nya grejer som någon kommit på.

Prova Fundseeder för att lägga in statistik. Du behöver mata in manuellt alla dagars kontobalans men det går ganska snabbt. När det är gjort får du intressant statistik.
                              Vad menar du?? Denna tråd som jag skapat beroende på att jag tyckte att det presenterades för få resultat i realtid och som innehåller 3208 inlägg, de flesta av mig (och 927903 visningar) råkade få 4-5 inlägg med sammanställningar av hur det gått den senaste tiden. Stör du dig på att det gått för bra?
                              Hur menar du att man kan missa något för att någon skriver i en tråd? Vad har Fundseeder med detta forum att göra? Idéer om mer generella diskussioner har vi ju andra trådar för.
                              Menar
                              Bertil

Edit: Min förhoppning är ju att många skall redovisa sina resultat i denna tråd och om någon har en intressant strategi att redovisa så kan man ju sedan skapa en egen tråd. Även om man inte redovisar alla scriptrader för sin strategi så kan man ju jämföra strategier som bygger på olika saker som trendföljande, break out eller något annat. Att man skriver inlägg i ett forum gör ju att forumet lever. Vad gäller skarp statistik så är det ju Shareville som gäller. Där har ju både du och jag transparanta konton.

Edit2: Denna tråd som redovisar resultat ligger ju under rubriken Handelstrategier som var den mest naturliga att använda. Visst admin kan ju skapa en ny rubrik som heter Resultatredovisning eller något liknande där vi kan lägga redovisningstrådarna. Men problemet blir ju då att om man modifierar sin ordermodell så skriver man ju lämpligast om det i resultattråden för strategin och då kommer det ju bli fel åt andra hållet.

Edit3: Om man tittar på simulerad eller sammanställd statistik så är den svår att koppla till aktuell känsla för index. Kopplingen som jag är ute efter är hur dagens känsla och upplevelse av index kopplas till hur ordermodellerna agerar i realtid eller i tråden redovisad nästan realtid.

Edit4: Om någon traderintresserad person skulle råka hitta forumet är det ju viktigt att genom inlägg visa att det finns aktiva användare av NAT som redovisar sina strategier och skarpa resultat både då det går bra och dåligt. De flesta andra inlägg är ju av supportkaraktär typ: feeden stannade, NAT hängde sig, Alfa Shark missade ett tradingpar, om jag glömt att uppdatera version-vad händer då.
                              Förhoppningsvis finns de intressanta diskussionerna bakom betalväggen Nordic Autotrading Society, men det vet jag ju inget om.

Edit5: Denna tråd är den enda som har 4 stjärnor i betyg. Behöver i och för sig inte betyda mer än att någon/några personer vid något tillfälle tyckte att tråden var bra...

Edit6: Jag skulle vilja påstå att jag är den som redovisat flest scriptrader i detta forum. Scriptraderna har ju bara intresse om de kan kopplas till aktuell handel i nu rådande handelsklimat och generera ett resultat.
                              Jag menar att strategier är en färskvara som endast relaterar till nutid och nu gällande handelsklimat. All handel sker ju i nutid, således är det denna resultatredovisning som är intressant och inte hur en strategi presterade simulerat från år 2003 till 2007.

Edit7: Jag skulle tex uppskatta om säg 3 Alfa Shark användare som kör med olika minis (utgivare och hävstång) kontinuerligt redovisade sitt resultat så att man kunde avgöra hur olika utgivare, hävstång och slippage påverkar resultatet. Jag är motståndare att köra flera strategier i samma skarpa konto för då är det mycket svårare att särredovisa varje strategi skarpt.
                              Last edited by Bertil; 2018-11-05, 15:59.

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
                                Vad menar du?? Denna tråd som jag skapat beroende på att jag tyckte att det presenterades för få resultat i realtid och som innehåller 3208 inlägg, de flesta av mig (och 927903 visningar) råkade få 4-5 inlägg med sammanställningar av hur det gått den senaste tiden. Stör du dig på att det gått för bra?
                                Hur menar du att man kan missa något för att någon skriver i en tråd? Vad har Fundseeder med detta forum att göra? Idéer om mer generella diskussioner har vi ju andra trådar för.
                                Menar
                                Bertil

Edit: Min förhoppning är ju att många skall redovisa sina resultat i denna tråd och om någon har en intressant strategi att redovisa så kan man ju sedan skapa en egen tråd. Även om man inte redovisar alla scriptrader för sin strategi så kan man ju jämföra strategier som bygger på olika saker som trendföljande, break out eller något annat. Att man skriver inlägg i ett forum gör ju att forumet lever. Vad gäller skarp statistik så är det ju Shareville som gäller. Där har ju både du och jag transparanta konton.

Edit2: Denna tråd som redovisar resultat ligger ju under rubriken Handelstrategier som var den mest naturliga att använda. Visst admin kan ju skapa en ny rubrik som heter Resultatredovisning eller något liknande där vi kan lägga redovisningstrådarna. Men problemet blir ju då att om man modifierar sin ordermodell så skriver man ju lämpligast om det i resultattråden för strategin och då kommer det ju bli fel åt andra hållet.

Edit3: Om man tittar på simulerad eller sammanställd statistik så är den svår att koppla till aktuell känsla för index. Kopplingen som jag är ute efter är hur dagens känsla och upplevelse av index kopplas till hur ordermodellerna agerar i realtid eller i tråden redovisad nästan realtid.

Edit4: Om någon traderintresserad person skulle råka hitta forumet är det ju viktigt att genom inlägg visa att det finns aktiva användare av NAT som redovisar sina strategier och skarpa resultat både då det går bra och dåligt. De flesta andra inlägg är ju av supportkaraktär typ: feeden stannade, NAT hängde sig, Alfa Shark missade ett tradingpar, om jag glömt att uppdatera version-vad händer då.
                                Förhoppningsvis finns de intressanta diskussionerna bakom betalväggen Nordic Autotrading Society, men det vet jag ju inget om.

Edit5: Denna tråd är den enda som har 4 stjärnor i betyg. Behöver i och för sig inte betyda mer än att någon/några personer vid något tillfälle tyckte att tråden var bra...

Edit6: Jag skulle vilja påstå att jag är den som redovisat flest scriptrader i detta forum. Scriptraderna har ju bara intresse om de kan kopplas till aktuell handel i nu rådande handelsklimat och generera ett resultat.
                                Jag menar att strategier är en färskvara som endast relaterar till nutid och nu gällande handelsklimat. All handel sker ju i nutid, således är det denna resultatredovisning som är intressant och inte hur en strategi presterade simulerat från år 2003 till 2007.

Edit7: Jag skulle tex uppskatta om säg 3 Alfa Shark användare som kör med olika minis (utgivare och hävstång) kontinuerligt redovisade sitt resultat så att man kunde avgöra hur olika utgivare, hävstång och slippage påverkar resultatet. Jag är motståndare att köra flera strategier i samma skarpa konto för då är det mycket svårare att särredovisa varje strategi skarpt.
                                Tat lugnt Bertil, Henrik utryckte bara sina tankar :-) De strategiutvecklare vi är så vet vi ju alla att det alltid finns utrymme för förbättring

Comment

Working...
                                X