Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• La ner lite tid i helgen på att trimma mina nya script samt komplettera med ett par nya.
    G OLD: +61,75 NEW: -89 Trimmade NEW: -22
    H OLD: +16.25 NEW: +19.75 Trimmade NEW: +46.75
    I OLD: -35.75 NEW: +57 Trimmade NEW: +62

Saknar Berras dagliga handelsredogörelser och Analysbänkskörningar. Vore roligt med lite mer aktivitet i den här tråden.
    Med vänlig hälsning
    Bertil

Comment

• Ser bra ut! Skulle det vara möjligt att bygga om så att du kan simulera på index? I så fall har du ju betydligt mer sammanhängande data att leka med, och man kan få en uppfattning om hur systemet hanterar börsen lite mer historiskt.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
        Ser bra ut! Skulle det vara möjligt att bygga om så att du kan simulera på index? I så fall har du ju betydligt mer sammanhängande data att leka med, och man kan få en uppfattning om hur systemet hanterar börsen lite mer historiskt.

Skulle kunna gå med de nya scripten men blir inte identiskt. Jag triggar på små kursändringar, 0.75 punkter på en minut. Index och termin rör ju sig kanske 0.5 punkter sinsemellan dynamiskt. Dessutom ändrar ju kursen karaktär över tid så det är bättre att analysera terminerna för sig.
        Med vänlig hälsning
        Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
          La ner lite tid i helgen på att trimma mina nya script samt komplettera med ett par nya.
          G OLD: +61,75 NEW: -89 Trimmade NEW: -22
          H OLD: +16.25 NEW: +19.75 Trimmade NEW: +46.75
          I OLD: -35.75 NEW: +57 Trimmade NEW: +62

Saknar Berras dagliga handelsredogörelser och Analysbänkskörningar. Vore roligt med lite mer aktivitet i den här tråden.
          Med vänlig hälsning
          Bertil
          Hej Bertil, jag skulle gärna skriva men jag sa senast att jag lägger ner terminer, har inte fått en enda krona tillbaka och får inte till scripten att ge plus mer än i backtest alltså något som är omöjligt i skarpa handeln? Ska återuppta handel med aktier där det gick plus, teoretiskt borde det gå med terminer men jag har inte lyckats, kan det var så att ingen annan heller lyckas? Inte ens de sk. proffsen jag har prövat flera olika betalscript alltid slutat med stora minus. Så kanske är det anledning till att ingen annan skriver heller?
          Berra

Comment

• Hej Berra och Bertil,

Jag skulle hålla med Berra om att det svårt att tjäna pengar på NAT fram tills bänken kom igång på ordentligt i April. Jag kör nu 2 system Legeto Dax och ett eget som ger mer plus.

Efter att följt er systemutveckling skulle tror att ni har ett metod problem. System måste fungerar över tiden och inte bara på den senaste terminen. Ett sätt att lyfta blicken är att ta in lite nya perspektiv. Jag har själv läst:
            Trading Systems: A new approach to system development and portfolio optimisation

http://www.amazon.com/Trading-System...=UTF8&sr=&qid=

och tycker den ger lättsmält vy på system utveckling.
            Lycka till
            Ingemar

Comment

• Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
              Hej Bertil, jag skulle gärna skriva men jag sa senast att jag lägger ner terminer, har inte fått en enda krona tillbaka och får inte till scripten att ge plus mer än i backtest alltså något som är omöjligt i skarpa handeln? Ska återuppta handel med aktier där det gick plus, teoretiskt borde det gå med terminer men jag har inte lyckats, kan det var så att ingen annan heller lyckas? Inte ens de sk. proffsen jag har prövat flera olika betalscript alltid slutat med stora minus. Så kanske är det anledning till att ingen annan skriver heller?
              Jag har väl heller inte gjort någon sammanlagd vinst på terminerna. Det går bra några dagar och då ökar jag antalet kontrakt och då kommer en minusdag och så är jag på ruta ett igen.
              Jag är ju lite pessimist vad gäller framtida börsutveckling och därför vågar jag inte handla med aktier, rätt vad det är då man minst anar det kommer ju stora börskraschen.
              Jag skriver ju mina egna script från scratch mer eller mindre och brukar lyckas med att optimera backtrading för olika handelsklimat. Hoppas att jag snart gått igenom alla handelsklimat så att jag kan välja de script som fungerar bäst för tillfället.
              Om man skall ha universalscript som fungerar för alla handelsklimat måste scriptens parametrar adaptivt rätta sig efter handelsklimatet och så långt har jag inte kommit ännu.
              mvh
              Bertil

Comment

• Terminskurvan gjorde ett hack uppåt så det blev trigg. Men frågan är om index orkar så mycket högre idag?
                10:52 ORDER "sl) Mitt labba8 köp OMXS303I" kurs 1227.50
                12:45 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Lång OMXS303I" kurs 1230.00
                Dagens första affär avslutad + 2.5 punkter.
                På´n igen
                15:41 ORDER "sl) Mitt labba8 köp OMXS303I" kurs 1232.00
                17:22 ORDER "sl) Min Signal sälj innan stängning OMXS303I" kurs 1230.50

Nja fick iallafall ihop till courtaget. Blev +1 bruttopunkt

mvh
                Bertil
                Last edited by Bertil; 2013-09-02, 17:23.

Comment

• Ursprungligen postat av i00006 Visa inlägg
                  Hej Berra och Bertil,

Jag skulle hålla med Berra om att det svårt att tjäna pengar på NAT fram tills bänken kom igång på ordentligt i April. Jag kör nu 2 system Legeto Dax och ett eget som ger mer plus.

Efter att följt er systemutveckling skulle tror att ni har ett metod problem. System måste fungerar över tiden och inte bara på den senaste terminen. Ett sätt att lyfta blicken är att ta in lite nya perspektiv. Jag har själv läst:
                  Trading Systems: A new approach to system development and portfolio optimisation

http://www.amazon.com/Trading-System...=UTF8&sr=&qid=

och tycker den ger lättsmält vy på system utveckling.
                  Lycka till
                  Ingemar
                  Tack för tipset har lagt beställning på boken ska bli spännande. Du har så rätt, men hur få systemet att funka över tid har testat tusen olika inställningar men det faller alltid på när jag äntligen kör skarpt så stämmer det inte... behöver ett bättre system men var finner man det?
                  Berra

Comment

• Dagens första trade:
                    09:27 ORDER "sl) Mitt labba8 köp OMXS303I" kurs 1236.00
                    09:38 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Lång OMXS303I" kurs 1237.50
                    Trade nr 2:
                    10:30 ORDER "sl) Mitt labba8 sälj OMXS303I" kurs 1235.50
                    11:02 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Kort OMXS303I" kurs 1230.50
                    Trade nr 3:
                    11:03 ORDER "sl) Mitt trend1 köp OMXS303I" kurs 1231.50
                    11:39 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Lång OMXS303I" kurs 1233.50
                    Trade nr4:
                    11:51 ORDER "sl) Mitt trend1 köp OMXS303I" kurs 1234.25
                    12:46 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Lång OMXS303I" kurs 1236.25
                    Trade nr5:
                    13:31 ORDER "sl) Mitt labba8 sälj OMXS303I" kurs 1236.25
                    17:23 Gick ur manuellt 1 minut senare än scripten ville på 1239.75 för att tjäna 0.25 punkter

Blev + 7 punkter.

Simulerat i bänken med 5 sek blev det +12.5 punkter, men simulerat i 1 sek upplösning +8.75 . Scripten är ju så snabba så någon sekund hit eller dit spelar roll för trigg. Överensstämmelsen verklighet-bänk hande nog blivit större om scripten använt fullbordade minutstaplar, men det har jag inte råd med för då blir de för slöa.

I-terminen till dags dato blir i simulatorn
                    + 44.5 med 1 sek upplösning
                    + 71.25 med 5 sek upplösning
                    + 24 med 1 min upplösning

mvh
                    Bertil
                    Last edited by Bertil; 2013-09-03, 17:53.

Comment

• Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
                      Ska återuppta handel med aktier där det gick plus,
                      Problemet med aktier är att det kan bli stora rörelser åt "fel" håll

Tur att man inte låg kort i den här över natten

http://www.google.com/finance?cid=7000295

Comment

• Trade1
                        09:29 ORDER "sl) Mitt labba8 sälj OMXS303I" kurs 1234.00
                        10:53 ORDER "sl) Mitt trend1 köp vänd OMXS303I" kurs 1236.25 -2.25
                        13:09 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Lång OMXS303I" kurs 1237.75 +1.50
                        14:42 ORDER "sl) Mitt labba8 sälj OMXS303I" kurs 1235.25
                        16:07 ORDER "sl) Egen ultrasnabb5 Stoploss Mini kort mv OMXS303I" kurs 1241.00 -5.75

mvh
                        Bertil
                        Last edited by Bertil; 2013-09-04, 16:35.

Comment

• Det gick ju inte så bra för scripten idag, se ovan. Scripten är ju nya så jag är lite försiktig och handlar i regel bara med ett kontrakt. Men då det gick så bra igår blev jag övermodig och handlade med två kontrakt idag. Tillbaks på ruta ett igen. Suck.

Mina nya script bygger ju på ultrasnabb breakout (1-3 minuter) samt identifiering av toppar då de säljer + lite annat. Det är meningen att TP eller dagsslut skall avsluta.
                          Med Analysbänken kan man inte bara optimera vilken kurvform scripten skall trigga på utan även under vilka omständigheter de skall blockeras.

1) När på dagen scripten får agera optimeras per script.
                          2) Hur lång tid efter senaste köp och sälj som scripten måste vänta ställs in per script.
                          3) För scripten som vänder innehavet gäller att man måste ligga minus ett visst antal punkter för att de skall få agera. Vissa villkor på aktuell kurs relativt Hhv eller Llv för senaste tiden (1-2 timmar) måste också vara uppfyllda för trigg.
                          Genom att optimera scripten kunde dagens resultat bli 9.5 punkter (den totala vinsten för I-terminen ökade till +97.75 punkter).
                          Är manuellt blankad ett kontrakt över natten. DOW har dock stigit 0.1 procentenheter sedan OMX stängde så det kanske öppnar uppåt imorgon. Dubbelsuck. Scripten får ta över imorgon.
                          Med vänlig hälsning
                          Bertil
                          Last edited by Bertil; 2013-09-05, 00:14.

Comment

• NAT stod i pausat läge imorse så scripten kunde inte handla...
                            Har hänt mig flera gånger att man pausat NAT på eftermiddagen dagen inan för att handla manuellt och sedan glömt att ta bort paus.
                            Pausinformationen är så diskret så att det brukar ta någon minut innan man fattar varför scripten inte handlar. Har bett Rikard att göra det lite tydligare, kanske med en större röd blaffa (blinkande?) då paus är aktiverad. En variant är att byta färg på den gröna linjen som indikerar att programmet går till röd då paus är aktiverat. (dock inte så lyckat för 10% av alla män som är röd-grön färgblinda)
                            Får återkomma ikväll med simulerat resultat istället.
                            mvh
                            Bertil
                            Edit: Simulerat blev dagens resultat -1.75 punkter
                            Last edited by Bertil; 2013-09-05, 20:15.

Comment

• Dagens förvecklingar:
                              09:25 ORDER "sl) Mitt labba8 sälj OMXS303I" kurs 1245.50
                              14:26 ORDER "sl) Mitt trend1 köp vänd OMXS303I" kurs 1248.00
                              14:38 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Lång OMXS303I" kurs 1247.25
                              14:55 ORDER "sl) Mitt trend2 köp OMXS303I" kurs 1250.25
                              15:39 ORDER "sl) Mitt labba8 sälj vänd OMXS303I" kurs 1247.75
                              15:54 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Kort OMXS303I" kurs 1243.25
                              16:11 ORDER "sl) Mitt trend1 köp OMXS303I" kurs 1243.00
                              17:22 ORDER "sl) Min Signal sälj innan stängning OMXS303I" kurs 1247.75

Mycket följa John blev det. Slutade på +3.5 Punkter
                              Simulerat blev det + 2.25 punkter.
                              Har tillverkat lite fler nya script som jag får köra skarpt på måndag. Simulerat idag med dessa script adderade blev det + 5.25 punkter och sammanlagt för I-terminen +112.75 punkter.
                              mvh
                              Bertil

Comment

• Fint, hur många kör du nu?

Comment

Working...
                                X