Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Så här blev Berradagen: -3,05 pkt
    Men det är ju lite hopplöst, hur man än ställer in så s...er det sig
    10:20 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS303G" kurs 1212.75
    13:29 ORDER "sl) Berra long macd med tid OMXS303G" kurs 1214.75
    14:04 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS303G" kurs 1214.25
    17:09 ORDER "sl) Signal cover innan stängning OMXS303G" kurs 1213.50
    Berra

Comment

• Här vare snabba ryck.
      09:03 ORDER "sl) Mitt MACD6 sälj OMXS303H" kurs 1208.25
      09:09 ORDER "sl) Egen ny Tidig SL köp vänd OMXS303H" kurs 1211.95
      mvh
      Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
        Här vare snabba ryck.
        mvh
        Bertil
        Jag hade oxå in blank på 1208.25 kl 09.03 eftersom jag har tröghet i lång så är jag kvar i blank, för att försäkra mig om att det inte ska gå att få plus. Nej nu tröttnar jag på allvar det är bara i backtest som det blir plus, det är väl för man kör mot historiken? Minus idag så gräver jag ner s.....n.
        Berra

Comment

• Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
          Jag hade oxå in blank på 1208.25 kl 09.03 eftersom jag har tröghet i lång så är jag kvar i blank, för att försäkra mig om att det inte ska gå att få plus. Nej nu tröttnar jag på allvar det är bara i backtest som det blir plus, det är väl för man kör mot historiken? Minus idag så gräver jag ner s.....n.
          Du justerar ju manuellt några parametrar efter 50 perioders medelvärde. Kan du inte göra en automatisk justering i NAT på parametrarna beroende på medelvärde med fasta eller flytande värden. Med fasta värden så bestäm gränser för tydligt upp,troligt upp, neutralt, troligt blank samt tydligt blank.
          Kan ju göras med if satser.
          mvh
          Bertil

Comment

Du justerar ju manuellt några parametrar efter 50 perioders medelvärde. Kan du inte göra en automatisk justering i NAT på parametrarna beroende på medelvärde med fasta eller flytande värden. Med fasta värden så bestäm gränser för tydligt upp,troligt upp, neutralt, troligt blank samt tydligt blank.
            Kan ju göras med if satser.
            mvh
            Bertil
            Jag får nog titta om jag klarar det, jag ändrar i hur många punkter som ska skilja de tre senaste staplarna...
            Men när jag har kört i bänken bakåt har det blivit "massor" med plus, det är sådan studsbörs som inte funkar, men dagen är inte slut ännu. Med lite tur kan det ju sluta +-0
            Berra

Comment

Här vare snabba ryck.
              11:27 ORDER "sl) Mitt MACDa sälj vänd OMXS303H" kurs 1215.25
              mvh
              Bertil

Comment

Här vare snabba ryck.
                11:27 ORDER "sl) Mitt MACDa sälj vänd OMXS303H" kurs 1215.25
                Jaha, då vänder vi på steken igen.
                14:38 ORDER "sl) Mitt MACDa köp vänd OMXS303H" kurs 1215.95

16:41 ORDER "sl) Egen TP lång efter 16 OMXS303H" kurs 1217.50
                Blev +0.4 punkter
                mvh
                Bertil
                Last edited by Bertil; 2013-07-18, 16:47.

Comment

Jaha, då vänder vi på steken igen.
                  14:38 ORDER "sl) Mitt MACDa köp vänd OMXS303H" kurs 1215.95

16:41 ORDER "sl) Egen TP lång efter 16 OMXS303H" kurs 1217.50
                  Blev +0.4 punkter
                  mvh
                  Bertil
                  Riktig s..t dag nu vete f -11pkt vet inte om det är värt att fortsätta....
                  09:04 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS303G" kurs 1208.25
                  16:54 ORDER "sl) Signal cover innan stängning OMXS303G" kurs 1219.00
                  Berra

Comment

• I väntan på dagens första trigg.
                    När får scripten handla? Vissa script får handla mellan 9.00-9.02, andra script får handla 9.00-9.07 ett par script får handla 9.00-9.15 fast med förhöjda triggnivåer. Inga script får handla från nollinnehav mellan 9.15 och 9.25. Efter 9.25 till 9.40 släpps de olika scripten ut på börsen igen. Varför gör jag så? Analysbänken tycker det är ekonomiskt fördelaktigt!
                    mvh
                    Bertil

Comment

I väntan på dagens första trigg.
                      När får scripten handla? Vissa script får handla mellan 9.00-9.02, andra script får handla 9.00-9.07 ett par script får handla 9.00-9.15 fast med förhöjda triggnivåer. Inga script får handla från nollinnehav mellan 9.15 och 9.25. Efter 9.25 till 10.00 släpps de olika scripten ut på börsen igen. Varför gör jag så? Analysbänken tycker det är ekonomiskt fördelaktigt!
                      Nu kom triggen
                      10:39 ORDER "sl) Mitt MACDa köp OMXS303H" kurs 1215.00
                      mvh
                      Bertil

Comment

• @Bertil
                        Har du provat att lägga in dina affärer alternativ simuleringar i petersi excel

http://www.autostock.se/vbulletin/sh...?t=2756&page=3

Det ger en väldigt bra genom lysning av strategin.

Mvh
                        Ingemar

Comment

• Ursprungligen postat av i00006 Visa inlägg
                          @Bertil
                          Har du provat att lägga in dina affärer alternativ simuleringar i petersi excel

http://www.autostock.se/vbulletin/sh...?t=2756&page=3

Det ger en väldigt bra genom lysning av strategin.

Mvh
                          Ingemar
                          Jag har ju problem att backtrada tidigare än 20 mars i år och det är fört kort tid för statistik. Om man räknar som Rikard vill är simulerade bruttoresultatet per termin (ca 1 månad) D +10.7% , E + 7.3%, F +6.5%, G +5.5%
                          Nettoresultatet får man om man multiplicerar värdena med 0.7
                          Eftersom terminen har en hävstång på ca 10 så skall man sedan multiplicera med denna faktor. Om man tittar på det simulerade depåvärdet (så som Nordnet räknar, inte Rikard) så blir det simulerade resultatet från 20 mars 345.5 bruttopunkter som multiplicerat med 0.7 ger 241.8 nettopunkter som dividerat med 1.15 ger 210%. I verkligheten skulle det bli mer då man återinvesterar vinsten för att köpa större antal terminer.
                          mvh
                          Bertil
                          Last edited by Bertil; 2013-07-19, 11:58.

Comment

• Om du ligger 278% plus i år är du som bjuder på ölen /I

Comment

• Ursprungligen postat av i00006 Visa inlägg
                              Om du ligger 278% plus i år är du som bjuder på ölen /I
                              Det är bara simulerade procent, så då får vi simulera ölen också.
                              mvh
                              Bertil

Comment

• Det är ju enkelt att lägga över signalerna till Excel och göra en beräkning 1x. Hävstång är något som tillkommer och går enkelt att lägga in. Då behövs inga arbiträra omräkningar. Kör med b/s, utan courtage. Courtaget går då att räkna i kronor. Fortsätter den goda utvecklingen har du en mycket bra modell och jag förslår att du framåt loggar verkliga affärer före ändringar/tillägg/borttagningar. Dvs ändringar är bara med framåt och det blir en walk-forward. Inte optimalt, men du ser hur det utvecklar sig löpande och inte om jag hade gjort så. osv.

Comment

Working...
                                X