Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
    Hej Larry!
    4.9 affärer per dag med en nettovinst på drygt 0.9 punkter per dag som du har är helt OK.
    Jag brukar även simulera på några enskilda terminer där jag handlar mot köp resp säljkurs för att se hur stor skillnaden blir mot simuleringen motsvarande månader på indexet då man ju handlar mot Close.
    Samma triggscript på terminen kan skilja sig lite mot triggningen på index. Ofta jämnar det ut sig men om man triggar på break out så kan det ibland vara bra att ta in indexet med cmpref för att trigga på det då man handlar terminen (blir mindre känsligt).
    Med vänlig hälsning
    Bertil
    Tack för tipset Bertil, ska testa mot enskilda terminer också. Har en del kvar att jobba med då jag såg att den vissa år visar på minus medans vissa år på riktigt bra resultat. Tillbaka till bänken

Comment

• 10:49 ORDER "sl) Mitt AMA9l köp vänd OMXS304B" kurs 1329.50 +1.80
      mvh
      Bertil

Comment

• Nej, inte min dag idag, med lite för tajt exit så blev det minus -7 punkter och sedan paus. Vad sa jag ett steg fram två bakåt. Men får nog skylla lite på mig själv idag.
        Berra

Comment

• IB 1343.50, Short, 50%, Ackumulerat -3.50 punkter

13:08 ORDER "sl) Tracker Enhanced long OMXS304B" kurs 1331.50 (100%)

+ 6 punkter

Comment

• Jönsade mig lite idag då jag blev skraj för börsfallet i Asien och sålde och köpte terminen manuellt och förlorade 1.4 punkter på morgonkvisten . Mina script ligger fortfarande långa sedan kursen 1329.50
            mvh
            Bertil

Comment

Jönsade mig lite idag då jag blev skraj för börsfallet i Asien och sålde och köpte terminen manuellt och förlorade 1.4 punkter på morgonkvisten . Mina script ligger fortfarande långa sedan kursen 1329.50
              mvh
              Bertil
              Tyvärr lätt gjort i de här lägena. Har bestämt mig låta scripten köra racet utan min inblandning. Även om det är svårt

Comment

• Berra har strulat till det två dagar nu, så idag noll istället för +10,75 som det skulle ha varit det blir förhoppningsvis bättre när OS och sportlov är över
                Berra

Comment

• Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
                  Berra har strulat till det två dagar nu, så idag noll istället för +10,75 som det skulle ha varit det blir förhoppningsvis bättre när OS och sportlov är över
                  Jaså, får dina script titta på OS.Det enda silver mina script får titta på är silverkursen.
                  Mvh
                  Bertil

Comment

Jaså, får dina script titta på OS.Det enda silver mina script får titta på är silverkursen.
                    Mvh
                    Bertil
                    Haha det är snarare scriptskötaren som drönar in i OS istf, det han ska ha koll på
                    Berra

Comment

• IB 1331.50, Long, 100%, Ackumulerat +2.50 punkter

09:02 ORDER "sl) Take Profit long TE OMXS304B" kurs 1348.00 (100%)

15:42 ORDER "sl) Tracker Enhanced short OMXS304C" kurs 1337.50 (100%)

+ 16,69 punkter

Byte av termin någon...
                      Klantade mig igår och rullade inte till nya terminen. Valde därför att gå ur hela positionen när systemet villa ta Take profit på halva innehavet.
                      Last edited by mikbob; 2014-02-21, 15:51.

Comment

• Klantade mig också och la inte in ny termin igår heller. Lite pilligt att koppla alla ordermodeller via Teamviewer och smartphone, så jag gick också ur efter att ha velat med manuell handel lite.
                        mvh
                        Bertil
                        Edit: Blev +16.5 punkter minus runt 3 punkter för klantig manuell handel .
                        Last edited by Bertil; 2014-02-21, 09:37.

Comment

• Precis när hokeyn ska börja då går maskinen igång:
                          12:59 ORDER "sl) breakout första Köp OMXS304C" kurs 1340.25

16.25 Gick ur på 1338,50 -1,75
                          Last edited by Berra; 2014-02-21, 16:29. Anledning: gick ur
                          Berra

Comment

• Detta har hänt hittills idag:
                            09:44 ORDER "sl) breakout första Köp OMXS304C" kurs 1345.75
                            Berra

Comment

• Ny termin. Köp på långa trenden.
                              09:34 ORDER "sl) Mitt AMA9l köp OMXS304C" kurs 1345.25
                              Sälj tillfälligt på korta trenden.
                              10:58 ORDER "sl) Mitt AMA DAX1 sälj vänd OMXS304C" kurs 1345.25
                              11:19 ORDER "sl) Egen DAX TP kort OMXS304C" kurs 1344.50 +0.75
                              Både långa och korta trenden är nu uppåt.
                              13:00 ORDER "sl) Mitt AMA DAX1 köp OMXS304C" kurs 1347.00

mvh
                              Bertil
                              Last edited by Bertil; 2014-02-24, 15:40.

Comment

Ny termin. Köp på långa trenden.
                                09:34 ORDER "sl) Mitt AMA9l köp OMXS304B" kurs 1345.25
                                Sälj tillfälligt på korta trenden.
                                10:58 ORDER "sl) Mitt AMA DAX1 sälj vänd OMXS304B" kurs 1345.25
                                11:19 ORDER "sl) Egen DAX TP kort OMXS304B" kurs 1344.50 +0.75
                                Både långa och korta trenden är nu uppåt.
                                13:00 ORDER "sl) Mitt AMA DAX1 köp OMXS304B" kurs 1347.00

mvh
                                Bertil
                                ny termin
                                Berra

Comment

Working...
                                X